امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استقبال دبیر کل سازمان ملل از انتخاب روحانی / کاترین اشتون پیروزی روحانی را تبریک گفت

گناوه آنلاین: “شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان” رئیس حکومت امارات با ارسال پیام تبریک خطاب به روحانی از امیدواری خود برای فعالیت با ایران برای خیر منطقه تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد “تبریک گرمی” را به حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران ارائه کرد.
به گزارش گناوه آنلاین به نقل از خبرگزاری آلمان، “مارتن نیسیرکی” سخنگوی بان کی مون تاکید کرد که بان قصد دارد کار با ایران و رئیس جمهور منتخب را درباره مسائل مورد توجه جامعه بین المللی و آنچه که به سود ملت ایران است؛ ادامه دهد.
این سخنگو افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد با آسودگی به نسبت بالای مشارکت در رای گیری در انتخابات ایران می نگرد.
تبریک کاترین اشتون
کاترین اشتون با تبریک پیروزی حسن روحانی اعلام کرد اتحادیه اروپا عزم جدی دارد درباره پرونده هسته ای ایران با روحانی کار کند.
مسؤول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای خطاب به روحانی اعلام کرد: برای شما در تشکیل کابینه جدید و مسؤولیت های جدید آرزوی موفقیت می کنم.
اشتون افزود: من همچنان عزم جدی دارم با رهبران جدید ایران برای دست یابی سریع به راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران به توافق دست یابم.
استقبال امارات از انتخاب روحانی
رئیس حکومت امارات هم با استقبال از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران اعلام کرد بر برقراری روابط همکاری با ایران، تاکید داریم.
“شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان” با ارسال پیام تبریک آمیزی خطاب به روحانی از امیدواری خود برای فعالیت با ایران برای خیر منطقه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزای رسمی امارات (وام)، در پیام تبریک رئیس حکومت امارات خطاب به روحانی اضافه شده است: کسب پیروزی شما در تصدی ریاست جمهوری اسلامی ایران و موفقیت برگزاری انتخابات در ایران را تبریک می گوییم. برای شما و ملت ایران استمرار توفیق، پیشرفت و شکوفایی را آرزو می کنیم.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس حکومت امارات و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی نیز در پیام  های جداگانه ای پیروزی روحانی را تبریک گفتند.
موضع اسرائیل
روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: “ایغال بالمور” سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به نتیجه انتخابات ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد اسرائیل با احتیاط با رئیس جمهور جدید ایران تعامل می کند.
وی همچنین از روحانی خواست تا برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
وزارت خارجه اسرائیل همچنین با تشکیک در نتایج انتخابات ایران مدعی شد: رهبری ایران، رئیس جمهور را تعیین کرده است. بعد از انتخابات درباره ایران، با عملکردهای این کشور تصمیم گیری می شود.
موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که انتخابات ریاست جمهوری ایران هیچ تغییری در سیاست های این کشور ایجاد نمی کند.
او این سخنان را در دیدار با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن مطرح کند.
یعالون افزود: ما از پیشرفت ها در طرح هسته ای ایران نگران هستیم و از آنچه درباره این طرح نمی دانیم، نگرانیم.
وی ادامه داد: جامعه جهانی باید در تحریم ها علیه ایران جدی تر باشند. جامعه جهانی باید به ایرانی ها بگوید که گزینه نظامی هنوز روی میز است.
منبع: عصر ایران

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *