امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جنجال در لیگ برتر فوتبال استان بوشهر/ شاهین عامری بدون جنجال در صدر

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال بزرگسالان استان بوشهر هفته پر برخوردی را پشت سر گذاشت. در هفته هشتم خیال شاهین عامری از بابت صدرنشینی راحت شد و تیم بحران زده استقلال بندر ریگ را ۵ بر ۱ مغلوب کرد. در بوشهر وقتی مهدی مسیگر داور را مورد حمله قرار داد حاصل نود دقیقه تلاش سپاهان بر باد رفت. این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود سپاهان در وقت‌های تلف شده نیمه دوم در جریان بود که با حمله بازیکن بوشهری به داور ناتمام ماند تا همه در انتظار رای کمیته انضباطی باشند. در کنگان گر چه بالاخره سیراف رنگ امتیاز را دید اما این دیدار هم با حواشی زیادی همراه بود. این تیم ۳ بر ۲ پرسپولیس دیلم را مغلوب کرد. امید گناوه وقتی کمربند میانی خود را ناقص دید در مقابل پرسپولیس نوین برازجان کاری از پیش نبرد و در یک هفته حساس سه امتیاز را به برازجان داد. این دیدار یک بر صفر به سود پرسپولیس نوین به پایان رسید. سپاهان خورموج و استقلال بنه‌گز هم با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ امتیازها را تقسیم کردند و پرسپولیس بنه‌گز هم در این هفته یکی از بهترین نتایج خود را به دست آورد. این تیم در دلوار ۴ بر صفر توحید بوالخیر را مغلوب کرد تا به مکان سوم جدول رده‌بندی صعود کند.

سپاهان بوشهر ۳    پتروشیمی خورموج  ۲

در دیداری که سرانجام نداشت سپاهان در بوشهر میزبان پتروشیمی جم خورموج بود. در این دیدار ابتدا سپاهان با گل حسین نجات‌پور پیش افتاد ولی در اوایل نیمه دوم آغاجری داور دیلمی این دیدار برخورد مدافعین سپاهان را با حامد محمدی خطا تشخیص داد و نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان داد که این ضربه را محمد غریبی به گل تبدیل کرد. روی این صحنه بازیکنان سپاهان با داور برخورد داشتند که این برخورد منجر به اخراج اکبر قانع دروازه‌بان سپاهان شد. در ادامه  همکاری محمد غریبی و پیمان حاجی‌زاده گل دوم میهمان را هم به همراه داشت. سانتر غریبی را حاجی‌زاده وارد دروازه سپاهان کرد. شاگردان مسیگر برای رهایی از این شکست آخرین تلاش‌های خود را در این دیدار انجام دادند که بالاخره این تیم هم به یک ضربه پنالتی دست یافت، این ضربه را کاظم ملک‌زاده به گل تبدیل کرد. ملک زاده که یکی از بهترین‌های سپاهان در این دیدار بود میزبان را در دقایق پایانی پیش انداخت. بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود سپاهان در جریان بود که داور ۸ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد. در همین فاصله مسیگر برای حفظ نتیجه و آرامش تیم خود مهدی مسیگر را به زمین فرستاد اما این بازیکن تمام رشته‌های سپاهان را پنبه کرد و پس از برخورد با عظیم کشوری در درون محوطه جریمه باعث شد تا داور به سود میهمان نقطه پنالتی را نشان دهد. با اعلام ضربه پنالتی مسیگر داور را به شدت مورد حمله قرار داد. مهدی مسیگر در حمله به داوران سابقه دار است. در سال‌های نه‌چندان دور هم با حمله به داور گناوه‌ای باعث مصدومیت شدید وی شده بود.

عباس رضایی سرمربی پتروشیمی جم خورموج در پایان بازی گفت: داوری خوب نبود و در واقع وقتی برای ما پنالتی گرفت به جبران برای تیم حریف هم پنالتی گرفت تا فضا آرام شود.

سعید مسیگر سرمربی سپاهان بوشهر که از مسایل پیش آمده در لحظات پایانی بازی تیمش با پتروشیمی جم خورموج به‌شدت ناراحت بود، گفت: رفتار بازیکن ما غیر قابل بخشش است و هیچ دفاعی در این مورد مجموعه سپاهان ندارد اما نحوه برخورد داور در جریان بازی با بازیکنان عامل مهمی در شکل گیری درگیری بود. داور ضعف عمده‌ای در برقراری ارتباط با بازیکنان داشت. مسیگر بازی تیمش را در غیاب سه مهده کلیدی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: تیم ما بازی خوبی انجام داد و زمانی که با یک نفر کمتر بودیم به دو گل هم دست یافتیم که این موضوع کیفیت بازی ما را نشان می‌دهد ولی زحمات ما در آخرین دقیقه‌ها هدر رفت. سرمربی سپاهان در مورد اخراج دروازه‌بان تیمش هم بیان داشت: داور به اشتباه دروازه‌بان ما را اخراج کرد و در این مورد نامه‌ای هم به هیات فوتبال نوشتیم تا رسیدگی شود.

سیراف کنگان  ۳   پرسپولیس دیلم  ۲

سیراف کنگان بالاخره در خانه موفق به کسب امتیاز شد اما این سه امتیاز با حواشی زیادی همراه شد. سیراف که تا این هفته چهار بازی خانگی خود را با شکست پشت سر گذاشته بود در هفته هشتم میزبان پرسپولیس دیلم بود که ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. سیراف با تغییراتی که در کادر فنی خود انجام داد احسان رحیمی را به عنوان سرمربی معرفی کرد. رحیمی در اولین حضور خود یک امتیاز از سپاهان بوشهر گرفت و در دومین تجربه خود  هم موفق به کسب سه امتیاز شد. در این دیدار شاگردان ایمان جوی شروع خوبی داشتند و دو بر صفر با گل‌های عباس کیانی و همایون نظری از میزبان پیش افتادند. این نتیجه تا پایان نیمه نخست پا بر جا بود. با آغاز نیمه دوم محمد زارعی یکی از گل‌ها را پاسخ داد و به دنبال آن عقیل ربیعی بازی را مساوی کرد اما وقتی غلامعباس سماچی گل سوم را برای سیراف به ثمر رساند نیمکت پرسپولیس با این ادعا که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است به شدت به هم ریخت و برای دقایقی بازی تعطیل شد. با از سر گیری بازی یکی از بازیکنان پرسپولیس و تماشاگران هم درگیری زبانی شدیدی پیدا کردند که تا پایان بازی ادامه داشت. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید ولی ورود تماشاگران به زمین و استفاده از الفاضی که اخلاق را در هم می‌شکست فضا را ملتهب کرد و حمله چند تماشاگر به بازیکنان پرسپولیس سرانجام آن بود که در این بین سیامک عزیززاده و علی صادقی دو بازیکن پرسپولیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

فاضل محتجب موسس پرسپولیس دیلم در پایان این بازی گفت: تماشاگران با آغاز نیمه دوم به زشت‌ترین صورت ممکن با نیمکت و بازیکنان ما برخورد کردند و حتی داور را تحت تاثیر قرار دادند که به نظر من گل سوم حاصل همین حرکات بود و حتی با فشار تماشاگران بیشتر سوت‌های داور به سود میزبان شد. فضای ورزشگاه مسموم بود و حتی یکی از تماشاگران سیرافی مطلبی را در همین مورد منتشر کرده است که عمق فاجعه را نشان می‌دهد. محتجب بیان داشت: بازی بدون حضور نیروی انتظامی شروع شد گر چه در ادامه حضور داشت ولی در جریان بازی باز هم غیبت داشتند اما در پایان بازی بودند.

موسس پرسپولیس از همکاری بسیار خوب و صمیمانه صفری مدیر عامل سیراف تشکر کرد و اظهار داشت: اگر آقای صفری نبود ما همچنان گرفتار بودیم.

عباس سماچی سرپرست سیراف یا همان بندر طاهری قدیم هم گفت: از روی نیمکت هیچ موردی نداشتیم ولی وقتی بازیکن شماره ۱۱ پرسپولیس حرکت ناشایستی را در مقابل تماشاگران انجام داد تماشاگر تحریک شد. حرکت این بازیکن می‌توانست فضا را خیلی بدتر کند ولی تنها دو تماشاگر آن هم به دلیل نوع حرکت و پافشاری حریف وارد ماجرا شدند که با دخالت پیشکسوتان موضوع حل شد. دو تا از تماشاگران ما درگیر شدند که من هم حرکت آنها را قبول ندارم و حتی به دلیل بعضی موارد این چنینی ما تصمیم گرفته بودیم در سیراف بازی نکنیم و حالا هم سعی می‌کنیم  این موارد کوچک هم به وجود نیاید.

سپاهان خورموج  ۱   استقلال بنه‌گز  ۱

در روزی که دو تیم نتوانستند بازی خوبی انجام دهند نتیجه مساوی رقم خورد. در این دیدار ابتدا حمید پولادی از روی نقطه پنالتی استقلال را پیش انداخت و در ادامه ضربه آزاد مستقیم بهنام علی‌پور هم پاسخ این گل بود تا امتیاز این بازی ضعیف تقسیم شود.

مجید حیدری سرمربی استقلال بنه‌گز از نحوه بازی رضایت نداشت و گفت: این بازی از جمله بازی‌هایی بود که دوست داشتم خیلی زود تمام شود چون در زمین چیز خاصی ارایه نمی‌شد.

دو تیم از قضاوت ابراهیمی داور دیری ناراضی بودند.

شاهین بندر عامری  ۵   استقلال بندر ریگ  ۱

در هفته‌ای که جنچال و هیاهو از سر و رویش می‌بارید شاهین بندر عامری دور از تمام حواشی قاطعانه به پیروزی رسید تا صدر جدول را خانه خود کند. در نیمه نخست این دیدار استقلال توانست با نتیجه مساوی یک بر یک از زمین خارج شود اما در نیمه دوم ضعف بدنی باعث شد تا شاگردان صبوحی ۴ بار به گل برسند. در نیمه نخست ابتدا مرتضی زارعی برای شاهین موفق به گلزنی شد و سپس علیرضا خدری گل مساوی را به ثمر رساند. در نیمه دوم فرهام سلیمی گل دوم و سوم شاهین را وارد دروازه میهمان کرد و به دنبال آن حسن درازی و محمد حیدری هم موفق به گلزنی شدند تا صدرنشین در صدر جدول شرایط خود را بهتر از پیش کند.

توحید بوالخیر صفر     پرسپولیس بنه‌گز  ۴

در دلوار توحید نتوانست در مقابل پرسپولیس بنه‌گز مقاومت کند و شکست سنگینی را متحمل شد. در روزی که مصیب دشتی پایش به گل باز شد پرسپولیس هم به یک پیروزی دل‌چست دست یافت. سه گل از مصیب دشتی و یک گل از فضل‌اله حسین‌زاده باعث شد تا پرسپولیس در جدول صعود کند و مکان سوم را به دست آورد.

احمد روزبهانی سرمربی توحید بوالخیر در پایان این بازی گفت: ما بازی خوبی انجام ندادیم و نمی‌خواهم برای شکست تیم بهانه تراشی کنم اما داوری برای ما انتخاب شده بود که در سوت‌هایش انصاف دیده نمی‌شد. در یک صحنه بازیکن ما را اخراج می‌کند ولی وقتی همین صحنه در درون محوطه جریمه حریف اتفاق افتاد حتی خطا هم نگرفت و این بی‌عدالتی محض است. داور چهارم بازی ما از حامیان سرسخت پرسپولیس بنه‌گز بود‌ باید در چیدمان داوری‌ها دقت شود. روبروی داور کنار بازیکن حریف با آرنج به صورت بازیکن ما زده است و حتی از بازیکن ما دلجویی می‌کند ولی داور هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.

پرسپولیس نوین برازجان  ۱   امید گناوه  صفر

کم حاشیه‌ترین بازی هفته را دو تیم پرسپولیس نوین برازجان و امید گناوه انجام دادند. پرسپولیس که با آمدن هادی ملک‌پور در اولین بازی خود پیروز شده بود در دومین بازی هم طعم پیروزی را چشید. امید که در قافله بالای جدول قرار دارد در غیاب حسن سالمی و قاسم لیراوی در میانه زمین دچار مشکل شده بود و نتوانست بازی خوبی انجام دهد تا در هشتمین هفته با پذیرش شکست یک بر صفر در مقابل پرسپولیس مانند دیگر تعقیب کنندگان شاهین عامری با صدرنشین فاصله بگیرد. در این دیدار محمد رضا سروری دروازه‌بان و حسین حق‌جو هافبک چپ پرسپولیس نوین بهترین عملکرد را داشتند. تنها گل این دیدار را حسین حق‌جو یکی از بهترین‌های پرسپولیس نوین در این دیدار به ثمر رساند.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *