امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خور مرده شور بهترین نقطه برای گسترش فضای گردشگری گناوه می‌باشد

یاران سبز_ مرتضی خضری: بسیاری از محلات گناوه فاقد پارک و فضای فرهنگی و ورزشی هستند و از فضای سبز هم خبری نیست. این ضعف‌ها حاصل حراج زمین‌هایی بود که  کاربری فضای سبز، فرهنگی و ورزشی داشتند ولی در سنوات گذشته با استفاده از چاله‌های قانون صاحبان جدیدی پیدا کردند. ته مانده این زمین‌ها به شورای پنجم رسیده است اگر این شورا هم ادامه دهنده راه آن شوراها باشد نباید منتظر پارک و فضای گردشگری بود.

شورای شهر گناوه به منظور جلوگیری از زمین‌خواری جلسه‌ای برگزار کرد که در آن بارقه امید دیده می‌شد. شورا که حالا بیش از پیش خطر از دست دادن فضاهای گردشگری را احساس کرده است در آخرین جلسه خود موضوع زمین خواری در گناوه را به صورت ویژه پی‌گیری کرد. روح‌اله ملک‌زاده رئیس شورای شهر گناوه و ماندنی عربزاده نایب رئیس شورا واکنش تندی نیست به از بین رفتن خور مرده شور و دیگر زمین‌ها داشتند. ملک‌زاده با بیان اینکه خور مرده شور بهترین نقطه برای گسترش فضای گردشگری گناوه می‌باشد، اظهار کرد: خور مرده شور بزرگ‌ترین پروژه گردشگری گناوه می‌باشد که متاسفانه از شمال و جنوب مورد تجاوز قرار گرفته است و این تجاوزها باید در یک نقطه به پایان برسد. رئیس شورای شهر گناوه در ادامه گفت: در صدد هستیم با چراغ سبز آب منطقه‌ای محدوده خور را مشخص کنیم. این خور باید به بهترین نقطه گردشگری تبدیل شود.

در حال حاضر سرازیر شدن فاضلاب شهری به خور مرده شور سیمای این خور را تبدیل به لجن‌زار کرده است و نیزارهای موجود در آن به محل امنی برای حشرات و حیوانات وحشی تبدیل شده است. در قسمتی از این خور که آب‌راه می‌باشد همچنان چند نوع پرنده زندگی می‌کنند.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *