امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دادستان به عنوان مدعی العموم در بحث زمین‌خواری دخالت می‌کند و به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد

یاران سبز_ مرتضی خضری: بدترین خبر برای زمین‌خواران ورود دادستان گناوه به این موضوع‌ست. حجت الاسلام پیروز اردکانی دادستان گناوه با دستوری قاطع همه‌ی دستگاه‌های دولتی را پیرامون موضوع زمین‌خواری وادار به واکنش کرد. دادستان گناوه در جمع اعضای شورا و شهردار گناوه و ادارات مرتبط با موضوع زمین‌‌خواری خواستار هوشیاری ادارات و شهروندان در مقابل متجاوزین به حقوق عموم شد.

حجت الاسلام اردکانی در این زمینه اظهار کرد: مسیولین باید حافظ بیت المال باشند و دادستان به عنوان مدعی العموم در بحث زمین‌خواری دخالت می‌کند و به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

همه مردم در مقابل حقوق عمومی تکلیف دارند ولی به طور خاص متولیان امور باید در راستای حقوق عمومی تکلیف شرعی و قانونی خود را انجام دهند و هیچ گونه تساهل و تسامحی نباید انجام شود.

دادستان گناوه در ادامه بیان داشت: در تمام نقاط این شهر باید از وقوع جرم پیشگیری شود؛ در بحث خور مرده شور و زمین خواری در دیگر نقاط باید سریع عمل شود، نباید دیر متوجه شویم و اموال عمومی مورد تجاوز قرار گیرد، ریشه این کار باید خشکیده شود. آب منطقه‌ای، شهرسازی و دیگر ادارات باید گشت‌های خود را فعال کنند و اجازه ندهند افراد سودجو بیت المال را صاحب شوند. مسئولین به محض رویت تجاوز به بین المال با قید فوریت به دادستان گزارش کنند. دیر عمل کردن دستگاه‌های دولتی پذیرفتنی نیست و دادستانی تمام قد به عنوان مدعی العموم به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل خواهد کرد و هیچ توجهی به پست و جایگاه فرد متجاوز نخواهد شد.

حجت الاسلام اردکانی گفت: دهن کجی به قانون با برخورد صریح روبرو خواهد شد. گشت‌ها باید مورد وثوق باشند و نباید گشت با فرد متجاوز هماهنگ باشد. ضابطین هم باید نسبت که گزارشتان تجاوز به اموال عمومی در کمترین زمان ممکن دخالت کنند و اگر کسی در این زمینه ایجاد اخلال کند طبق قانون با وی برخورد شود.

در بحث مجوزها هم باید ادارات دقت لازم را داشته باشند و افراد متجاوز نباید فرصت گرفتن مجوز داشته باشند و ادارات موظفند تحقیق کنند.

چشم پوشی و سهل انگاری در مورد حقوق بیت المال از هیچ فرد و اداره‌ای مورد قبول نیست.

حد و مرز خور مرده شور و دیگر زمین‌ها باید مشخص شود. بازدید میدانی هم صورت خواهد گرفت.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *