امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

روحانی: دولتم ادامه دولت هاشمی و خاتمی است

گناوه آنلاین: دکتر حسن روحانی نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: جایگاه ویژه بوشهر در اقتصاد، امنیت و فرهنگ ایران هر دولتمردی را ناگزیر می کند تا با تدبیری ویژه و برنامه ای کارا به فکر توسعه و ارتقا ظرفیت های این استان در جهت انتفاع مردم بوشهر و سراسر کشور باشد.
با توجه به حمایت گروههای اصلاح طلب از شما، جنابعالی خود را در انتخابات، کاندیدای اصلاح طلبان می دانید؟
به اعتقاد من جامعه پیشرو نیازمند اصلاح مستمر امور است. اگر ما توسعه، رفاه، پیشرفت، اخلاق‌مداری و عزت ملی می خواهیم نباید از اصلاح اندیشمندانه امور خود بپرهیزیم. یقیناً دولت من در مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی ادامه دهنده دولت خاتمی و هاشمی خواهد بود و از این که مورد اقبال افکار اصلاح‌طلبی مردم و بخصوص جوانان واقع شده‌ام، خرسندم.
نسبت به نامزدهای دیگر، سفرهای استانی شما کمتر بوده، آیا دلیل خاصی دارد؟
با توجه به احتمال حضور آیت‌الله هاشمی و جناب آقای خاتمی در عرصه انتخابات، بنده قصد حضور نداشتم تا اینکه بنابه توصیه آقای هاشمی، به این عرصه ورود کردم و به دیدار مردم شریف برخی از استان‌های کشور رفتم. با ورود آیت الله هاشمی به عرصه انتخابات و موج امیدواری ای که ایجاد شد علی القاعده فعالیت های این جانب متوقف گردید و بالاخره با توجه به مسائلی که پیش آمد بیش از پیش احساس وظیفه نموده و برنامه های انتخاباتی خود را ادامه دادم.
فرصتی هم فراهم نشد به بوشهر سفر کنید.
بله، متأسفانه به دلیل زمان هایی که برای ما از دست رفت فرصت دیدار مستقیم تا ۲۴ خرداد فراهم نخواهد شد. ولی این دین را در خود احساس می کنم که در محضر مردم بزرگوار و تأثیرگذار این استان حاضر شوم. امید که در کوتاه ترین زمان امکان این حضور فراهم شود و از نزدیک با مردمان خونگرم بوشهر دیدار داشته باشم.
با توجه به رأی بالا و محبوبیت آقایان خاتمی و هاشمی در استان بوشهر، توفیق خود در جلب آراء مردم بوشهر را چقدر می دانید؟
مردم بوشهر در انتخایات گذشته همواره هوشمندانه رفتار کرده اند و نشان داده اند از تدبیر و احساس مسئولیتی مثال زدنی برخوردارند. از این رو ایمان دارم در این دوره نیز با درک شرایط حساس کشور، به یاری اعتدال گرایان خواهند آمد.
در صورت انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور، نگاه تان به موضوعاتی چون یارانه نقدی و مسکن مهر که از ابداعات دولت فعلی است، چه خواهد بود؟
پرداخت یارانه نقدی در دولت تدبیر و امید ادامه می‌یابد. علاوه بر پرداخت یارانه نقدی،‌ یارانه غیرنقدی به ‌صورت سبد کالای مصرفی خانوارها به یارانه فعلی اجرا می‌شود. همچنین یارانه تولید برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی مورد نظر ماست. البته پرداخت یارانه، دادن حق مردم به خود آنان است زیرا منبع مالی پرداخت یارانه یا درآمد نفتی است یا مالیات که هر دو از آن خود مردم است. گرچه من معتقدم بر خلاف ادعاها، یارانه ها نه تنها هدفمند نشد بلکه قدرت خرید اقشار متوسط و آسیب‌پذیر نظیر کارمندان و کارگران و بطور کلی حقوق‌بگیران و اقشار کم‌درآمد را کاهش داد. این وضعیت باید سامان یابد.
در مورد مسکن مهر باید عرض کنم علیرغم امیدی که وجود داشت تا قشر آسیب پذیر جامعه از نعمت مسکن برخوردار شده و امنیت خانواده ها ارتقاء یابد ولی اجرای شتاب زده و بدون کارشناسی این امید را تا حدود زیادی به بیراهه کشاند. از این رو همت دولت من بر ادامه بهینه و کارآمد این پروژه خواهد بود و این را وظیفه ای کلیدی برای دولت خود می دانم.

یکی از دغدغه های اساسی ایرانیان به خصوص مردم استان بوشهر رکود بی سابقه ای است که در پایتخت انرژی ایران ایجاد شده است. آیا برای این موضوع برنامه ی ویژه ای تدوین شده است؟
بدون تردید وضعیت فعلی در پارس جنوبی پیش و بیش از آن که حاصل تحریم و فشارهای خارجی باشد حاصل بی برنامگی و بی‌تدبیری است. بنا بر اطلاعات موجود، تاکنون  میلیاردها دلار در سه سال گذشته در پارس جنوبی هزینه شده است و حتی یک فاز پارس جنوبی در این دوره به بهره‌برداری نرسیده است. امیدواریم با تدبیر، توجه به نظر دلسوزان و کارشناسان و ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی بتوانیم پارس جنوبی را به رونق اوایل دهه ۸۰ برگردانیم و عقب‌افتادگی پیش آمده را جبران کنیم.
موضع دولت شما در رابطه با سپردن مسئولیت ها به نیروهای بومی چه خواهد بود؟
صادقانه بگویم که برای من اولویت شایسته سالاری و سطح بازدهی مدیرانم خواهد بود، ولی در عین حال تجربه نشان داده که عدم تمرکز و سپردن امور به نیروهای بومی با حفظ اصول مدیریتی تجربه های شیرینی به همراه خواهد داشت. به خصوص در استان بوشهر که ما با گروه عظیمی از کارشناسیان و مدیران توانمند روبرو هستیم.
در صورت انتخاب، چه برنامه خاصی برای توسعه استان بوشهر مد نظر جنابعالی است؟
جایگاه ویژه بوشهر در اقتصاد، امنیت و فرهنگ ایران هر دولتمردی را ناگزیر می کند تا با تدبیری ویژه و برنامه ای کارا به فکر توسعه و ارتقا ظرفیت های این استان در جهت انتفاع مردم بوشهر و سراسر کشور باشد. امیدواریم با حسن اعتماد مردم و همت همراهان ارجمند، موقعیتی فراهم آورد تا استان بوشهر را تبدیل به یکی از الگوهای پیشرفت و توسعه نماییم. مردم بوشهر در طول تاریخ خدمات ماندگار و بی مانندی را به تمدن و فرهنگ این کشور ارائه داده اند و پر بیراه نیست اگر از ما توقع داشته باشند غبار بی مهری ها و توسعه نیافتگی ها را از این دیار عزیز برداریم. اتفاقی که با تمام سختی ها، دست یافتنی به نظر می رسد.
از این که فرصت گذاشته و در گفتگوی اختصاصی با رسانه ای از بوشهر شرکت کردید، از شما تشکر می شود. اگر ضحبتی مانده باشد، می شنویم.
تنها خواسته بنده از مردم شریف بوشهر و ایرانیان عزیزی که به اعتدال و اصلاح اعتقاد دارند این است که در انتخابات ۲۴ خرداد مشارکت گسترده ای داشته باشند و از همان ساعت های اولیه آغاز رای گیری، در شعب حضور یابند. اگر اعتماد مردمی نصیب بنده شد متعهد خواهم بود که سامان دادن به مشکلات اقتصادی و مدیریتی و چالش های خارجی در اولویت من خواهد بود و به یاری خداوند، بزرگان نظام و همراهی مردم فضای امیدوارکننده تری در کشور فراهم کنیم.
منبع: خلیج فارس

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *