امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

فوتبالی که باید بیشتر دیده شود

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ دسته اول فوتبال استان بوشهر که با شرکت ده تیم آغاز شده بود به هفته سوم رسید. این مسابقات با شرکت تیم‌های سکان بوشهر، سمافردوس گناوه، خیبر اهرم، آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان، توحید بوشهر، توحید بوالخیر، جنوب جم، پیکان دیر، شاهین گناوه و پاس بندرسازان آغاز شد ولی در همان ابتدا دو تیم توحید بوالخیر و خیبر اهرم انصراف دادند و دو تیم پرسپولیس دیر و پدیده سیراف کنگان جایگزین شدند.

در اولین هفته شاهین و سما فردوس گناوه به نتیجه مساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. گل‌های شاهین را رضا نظرپور و علی کاظم‌پور به ثمر رساندند و در اواخر بازی هم سیدوحید موسوی و میثم ملک زاده برای سما فردوس گلزنی کردند تا دیدار دو تیم همشهری با نتیجه مساوی به پایان برسد. پرسپولیس دیر و توحید بوشهر در ورزشگاه شهید شیرودی دیر بدون گل به کار خود خاتمه دادند. جنوب جم در برازجان سه بر صفر آبی پوشان تنگ زرد دشتستان را مغلوب کرد. دو گل از نبی موذنی و گل علی رزمی برای شکست میزبان برازجانی کافی بود. پیکان دیر دیگر میزبان دیری در اولین هفته ۳ بر ۱ پدیده سیراف کنگان را شکست داد. محمدرضا کرد، صابر غلامی و مهدی فخرایی گلزنان پیکان در این دیدار بودند و تنها گل پدیده را محمد نیک‌پور به ثمر رساند. دیدار دو تیم سکان بوشهر و پاس بندرسازان گناوه هم در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر بدون گل پایان یافت. پاس بندرسازان در این دیدار از سروش عبدویی استفاده کرد ولی با اتمام این بازی مشخص شد عبدویی محرومیت انضباطی دارد و نتیجه این بازی سه بر صفر به سود سکان اعلام شد. نماینده گناوه بر روی رای صادره اعتراض گذاشته است و در انتظار تصمیم جدید کمیته انضباطی‌ست.

در هفته دوم سمافردوس گناوه در جم به دیدار جنوب رفت که این دیدار بدون گل پایان یافت. توحید بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی دو بر یک مغلوب آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان شد. کاظم خرم و حاتم امینی گل‌های آبی‌پوشان را به ثمر رساندند و زننده تک گل توحید محسن بن‌لاد بود. در سیراف پدیده این شهر شکست سنگینی را در مقابل پرسپولیس دیر متحمل شد. در روزی که علی غلامی سرحال و گلزن بود پرسپولیس ۵ بر ۲ میزبان خود را شکست داد. علی غلامی در این بازی ۴ بار موفق به گلزنی شد و دیگر گل میهمان را حسن بحرینی به ثمر رساند. گل‌های پدیده را هم علی ایارده و منوچهر صحت زاده به ثمر رساندند. دو تیم شاهین گناوه و سکان بوشهر حتی پایان نیمه نخست را هم ندیدند. با اخراج امید اصلانی کاپیتان سکان در آخرین دقایق نیمه نخست بازیکنان سکان چنان حلقه‌ای به دور داور زدند که وی مجبور شد بازی را نیمه تمام رها کند. نتیجه این بازی با رای کمیته انضباطی سه بر صفر به سود شاهین اعلام شد. پاس بندرسازان در مقابل پیکان دیر اولین پیروزی خود را به دست آورد. این تیم سه بر صفر پیکان را شکست داد. محمدرضا حیدری، محسن حیدری و سیدامیرحسین موسوی گلزنان پاس بندرسازان در این دیدار بودند.

در هفته سوم این مسابقات سکان بوشهر سه بر صفر پیکان دیر را شکست داد. سکان با گل‌های عباس برزن، حسین پاقدم و برهان بوالخیری اولین پیروزی خود را به دست آورد. شاهین گناوه در ورزشگاه شهید سراجی و در وقت های تلف شده با گلی که محمد حسن برفی به صفر رساند مغلوب جنوب جم شد. آبی پوشان تنگ زرد دشتستان و پدیده سیراف هم به نتیجه مساوی سه بر سه رضایت دادند. گل‌های میزبان را در این دیدار حسین صمیمی، کاظم خرم و مهدی امینی به ثمر رساندند. پدیده هم با دو گل محمد اوس و خلیل جباری به یک امتیاز در این دیدار دست یافت. پاس بندرسازان و سما فردوس گناوه که در هفته دوم ابتدا در جام حذفی در مقابل هم به میدان رفته بودند در روز پنج شنبه ۲ اسفند به دیدار حریفان خود در لیگ دسته اول استان رفتند. سمافردوس در گناوه میزبان توحید بوشهر بود که این دیدار بعد از نود دقیقه تلاش دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. پاس بندرسازان هم در دیر موفق به شکست دو بر یک پرسپولیس شد. گل‌های پاس را در این دیدار مهرداد گاوداری و  محسن حیدری به ثمر رساندند. گل پرسپولیس را هم علی غلامی بهترین گلزن پرسپولیس و مسابقات تا این هفته به ثمر رساند. غلامی در بازی گذشته پرسپولیس هم چهار گل به ثمر رساند. در این دیدار خط دفاعی پاس عملکرد خوبی داشت. سالم قائدی که به دلیل غیبت عبدالوهاب بک زاده و زین‌العابدین زارعی در آخرین نقطه دقاعی پاس بندرسازان بازی می‌کند در این بازی یکی از بهترین‌های پاس بود. در خط دفاعی پاس بندرسازان حمید عرب‌زاده با آمادگی بدنی و ذهنی فوتبال بی‌نقصی را انجام داد. علی خلیلیان و سیدمیلاد محمدی زاده دو مدافع جوان این تیم هم در کناره‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند.

مهرداد گاوداری زننده گل اول پاس روی گل دوم هم نقش اصلی را ایفا کرد. سانتر این بازیکن و ضربه سر محسن حیدری منجر به گل دوم پاس شد. سعید ترسا گر چه همچنان با شرایط آرمانی فاصلی دارد ولی در این بازی در جناح چپ عملکرد خوبی داشت؛ گل اول پاس حاصل ارسال این بازیکن بود. حسن سالمی و محمدرضا حیدری دو بازیکن باتجربه پاس بندرسازان همچنان درگیر مصدومیت هستند ولی بازی موثر این دو بازیکن چشم نواز است. سالمی و پاس‌های دقیقش یکی از عوامل موفقیت نماینده گناوه تا این هفته است. مسعود برفی هنوز به چرخش‌هایش عادت نکرده است ولی حرکاتش خط دفاعی حریف را در این بازی آزار داد. محمدباقر عباسی در درون دروازه پاس اولین گل را دریافت کرد.

پای غلامی بعد از بازی با پاس در گچ فرو رفت. برخورد غلامی و سالم قائدی در دقایق پایانی مصدومیت این بازیکن را در پی داشت.

علی غلامی بهترین بازیکن پرسپولیس دیر است. غفلت از غلامی با گل همراه‌ست.

در جنوب جم سرعت محمد حسن برفی برای جا گذاشتن هر خط دفاعی کافی‌ست. برفی در مقابل شاهین گناوه گل سه امتیازی زد تا جنوب مدعی باقی بماند. در این تیم وحید حقیقت‌منش در دفاع آخر و مصیب فکری در میانه میدان نیز از عوامل موفقیت این تیم بوده‌اند.

توحید بوشهر با به خدمت گرفتن میثم خضری به خط دفاعی خود نظم داد. در این تیم علیرضا اسماعیلی در هر دو جناح خط میانی این تیم کارایی بالایی دارد.

در سما فردوس رضا سامخانی در قلب خط دفاعی این تیم بهترین عملکرد را داشته است. سامخانی رهبر سمافردوس در این مسابقات است.

شاهین گناوه با بازیکنانی مانند عباس کیانی و علی کاظم پور به دنبال نتایج درخور توجهی‌ست. کیانی در میانه میدان تجربه لازم برای نظم دادن به حرکات شاهین را دارد و کاظم پور هم در جناحین خطرناک است.

علی‍‌رضا دردان بازیکن جوان پیکان دیر که در جوانان این تیم هم حضور موفقی داشت در رده بزرگسال هم از بهترین‌های این تیم است.

در پدیده سیراف کنگان تا این هفته محمد اوس و خلیل جباری بهترین بودند. اوس در چند نقطه زمین برای پدیده به میدان رفته است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *