امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

قابل توجه اهالی محترم فوتبال استان و مقامات محترم استانی.

از سه ماه قبل از پایان دوره چهارساله رئیس هیأت فوتبال استان بوشهر هیأت فوتبال توسط دبیر هیأت و با هماهنگی فدراسیون فوتبال مبادرت به نشر آگهی و ثبت نام نموده است (آذرماه ۹۱)
اداره کل بدلایل غیر منطقی و بهانه جوئی و با مکاتبه با فدراسیون فوتبال معترض بوده و فدراسیون فوتبال دستور ثبت نام مجدد را صادر کرد که هیأت فوتبال طی اطلاعیه ضمیمه ۱ با امضاء دبیر هیأت فوتبال و معاون اداره کل ورزش مجدداً فراخوان نمود و ۴ نفر بنام های آقایان خدابخش پولادی و محمد دوانی و محمد نجفی و فولاد همرایان پور ثبت نام نمودند و کلیه مدارک به اداره کل ورزش و فدراسیون فوتبال ارسال شده لکن اداره کل ورزش تعمداً از هرگونه همکاری خودداری نمود تا ۱۷ /۱۱ /۹۱ که پایان چهار سال دوره رئیس هیأت بود. در اینجا خودسرانه و بدون رعایت اساسنامه مبادرت به معرفی معاون اداره کل بعنوان سرپرست نمود که با پاسخ منفی فدراسیون مواجه شد و طی نامه رسمی محرمانه به اداره کل اعلام شد که تا برگزاری انتخابات رئیس هیأت فعلی عهده دار امور خواهد بود. به هر صورت بحث بازنشستگی یک موضوع خلافی است که فقط توسط اداره ورزش دنبال می شود و با اصل ماده ۶۵ قانون برنامه و توسعه مغایرت دارد و چون در هیأت ها ردیف حقوقی وجود ندارد بنابر این هیأت ها مشمول این قانون نمی شوند بنا بر این هیأت فوتبال بصورت کاملاً قانونی ثبت نام را انجام داده و همه مقدمات برگزاری مجمع را آماده نموده ولی عدم همکاری اداره کل و پیگیری ها و حضور مکرر مدیر کل در دفتر معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون نزدیک به ۸ ماه از برگزاری انتخابات و اجرای اساسنامه ممانعت کرده و حالا هم بصورت غیر قانونی و مغایر با ماده ۱۰-۱۹ اساسنامه شخصاً مبادرت به صدور ابلاغ برای معاون خود نموده که بمعنای نادیده گرفتن اصل اساسنامه می باشد. صدور اطلاعیه فراخوان ، ثبت نام و کلیه اموری که مربوط به انتخابات است فقط بایستی توسط هیأت فوتبال و توسط دبیر هیأت فوتبال انجام شود که در استان بوشهر این کارها صرفاً توسط اداره کل و در اتاق فکر معاونت و بدون حضور و دخالت هیأت فوتبال انجام گرفته یعنی نقض آشکار قانون و اساسنامه.
فدراسیون فوتبال طی نامه شماره ۲۹/۱۰۹۳۰/۲۶۱ مورخه ۱ /۷ /۹۲ خطاب به هیأت فوتبال استان بوشهر تاریخ مجمع انتخاباتی را ۱۱ /۷ /۹۲ اعلام نموده است که با توجه به وجود ابهامات متعدد هیأت فوتبال طی نامه شماره ۳۳/۱۱۱۲/۳۶۱ مورخه ۲ /۷ /۹۲ (ضمیمه ۲) ابهامات را مطرح و درخواست پاسخ از فدراسیون نموده که تا کنون متأسفانه  پاسخی دریافت نگردیده. یعنی هم اکنون معلوم نیست ۴ نفری که در آذرماه و بهمن ماه ۹۱ ثبت نام کرده اند بایستی بعنوان نامزد در انتخابات شرکت کنند یا ۵ نفری که توسط اداره کل ورزش و جوانان بطور غیر قانونی ثبت نام کرده اند. جامعه فوتبال بایستی بداند که این تناقض و ابهامات اگر روشن نشود دود آن و تبعات آنرا بایستی بصورت خیلی جدی تحمل نماید. حتی فدراسیون فوتبال هم بایستی پاسخگوی این بحث باشد که حقوق نفرات ثبت نام شده قبلی چه می شود.
اداره کل در تاریخ پنج شنبه ۵ /۷ /۹۲ آقای اصلانی دبیر هیأت فوتبال را که تازه از مسافرت برگشته به هر تمهیدی شبانه به اتاق فکر خودشان می برند و فرم دعوت از اعضاء مجمع را به امضاء او می رسانند که تخلف و خیانت در امانت داری دبیر هیأت نیز آشکار می شود زیرا هیأت فوتبال دارای دفتر و ساختار اداری است و دلیلی ندارد که نامه با سربرگ اداره کل توسط دبیر هیأت فوتبال امضاء شود و ساعت ۱۲ شب از طریق اداره کل به اعضاء فاکس شود یا روز بعد توسط افراد غیر مسئول و غیر همکار هیأت به دست اعضاء مجمع برسد. مردم اهل فوتبال بویژه اعضاء محترم مجمع و روسای هیأت ها و باشگاه ها به این مطلب بایستی بصورت خیلی جدی توجه نمایند که اصلاً اداره کل هیچ وظیفه ای در ارتباط با برگزاری مجامع هیأت فوتبال بعهده ندارد و کلیه امور مربوط به انتخابات پس از هماهنگی اولیه با آنها صرفاً توسط  هیأت فوتبال پیگیری و انجام می شود و لذا کلیه اموری که اداره کل انجام داده تخلف بوده و دخالت مستقیم در امر فوتبال بویژه انتخابات می باشد و مغایر اساسنامه است و سرپرستی که مشخص کرده اند بکلی غیر قانونی است و نمی تواند در اینگونه امور دخالت کند.
موضوع بعد گزینش اعضاء مجمع است که طبق ماده ۳-۸ آن رئیس هیأت فوتبال استان در هر شرایطی دارای حق رأی می باشد که آقایان اسم رئیس هیأت را حذف و بجای آن نام سرپرست غیر قانونی را قید کرده اند.
طبق اساسنامه جایگاه اعضاء مجمع کاملاً مشخص شده و کسی یا دستگاهی حق هیچگونه تغییری در آنرا ندارد ولی این آقایان نام خانم بهمنیاری را حذف نموده اند و بجای آن خانم نرگس احمدی را نوشته اند در حالیکه صورتجلسه انصراف ایشان در دفتر هیأت فوتبال  موجود است و ایشان نمی تواند در این مجمع عضو باشد.
آقای بهنام ابولی در ثبت نام غیر قانونی اداره کل بعنوان کاندیدا ثبت نام نموده درحالیکه نماینده مربیان مردهم هست و حق رأی داشته حال که ایشان کاندیدا شده حق رأی ندارد و این هم یک قانون شکنی است.
مهمترین اهانت به قانون و شکستن حریم و جایگاه مدیریت در این جریان این است که آقای مدیر کل ورزش و جوانان توسط روسای ادارات ورزش شهرستان ها از هر شهرستان اعضاء مجمع را به دفتر خودش احضار کرده و در آنجا تاکید کرده که حتماً در انتخابات شرکت کنند و به فرد خاصی که مد نظر اوست رأی دهند حتی بعضاً بحث همشهری بودن را هم مطرح کرده است.
مردم شریف استان بوشهر و مقامات سیاسی ، امنیتی و ورزشی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضاء محترم مجمع باید متوجه اینهمه تخلف سازمان یافته از سوی مدیر کل و عوامل مربوط به ایشان شده یا بشوند که چه مصیبتی ممکن است پس از انتخابات بر سر فوتبال و ورزش استان بیاید و پس از تغییر این مدیر کدام مدیر می تواند این فجایع را جمع نماید. زیرا یقیناً در صورت برگزاری انتخابات خلاف قانون موضوع به جاهائی که نباید کشیده شود کشیده خواهد شد و در آن موقع همه ارکان ورزش کشور و استان از پاسخ به آن عاجز خواهند بود. لذا اینجانب بعنوان عضو رسمی مجمع و رئیس قانونی هیأت فوتبال استان حضور عزیزان عضو مجمع را در این انتخابات به صلاح فوتبال نمی دانم و اعتراض دسته جمعی خانواده فوتبال  یقیناً پایه های فوتبال استان را مستحکم خواهد کرد و نبایستی اجازه دهید یک مدیر در دوره مسئولیت خود اینگونه ریشه و اساس ورزش و فوتبال را ضایع و از بین ببرد.
اگر ایشان واقعاً دلش برای ورزش سوخته چرا ۷ هیأت ورزشی استان فاقد رئیس هیأت و گاهاً حتی سرپرست هم ندارند و بعضاً بیش از یک سال هم از نبودن رئیس هیأت رنج می برند. در اینجا همه چیز بودار است و همه مسئولیم که جلوی این حرکات غیر موجه ایستادگی نمائیم.
محمد دوانی
رییس هیات فوتبال استان بوشهر

 
 
ضمیمه شماره ۱

ضمیمه شماره ۲



 
 
 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *