امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قانون فراموش نشود/ امید گناوه در آستانه انحلال!

ماجرای تیم های سقوط کننده لیگ دسته اول بزرگسالان استان به معما تبدیل شده است. معمایی که حل آن بر اساس مشابهات و تصمیمات قانونی کار ساده ای است اما به نظر می رسد حالا گره ای که باید با دست باز می شد را قرار است با دندان باز کنند.

این لیگ با حضور ده تیم آغاز شد و تیم توحید بوشهر در اوایل کار به دلیل دریافت امتیاز تیم نادری بوشهر ، از لیگ استان جدا شد و به دسته سوم کشور رفت تا لیگ با حضور ۹ تیم برگزار گردد. از ابتدا قرار بود از این رقابت ها به دسته پایین تر سقوط کند و هریک از نمایندگان استان که که در دسته سوم کشورحاضر هستند هم نتوانستند جواز بقا در آن رقابت ها را به دست آورند به لیگ استان تنزل داده شده و در قبال آن یک تیم به تیم های سقوط کننده از لیگ دسته اول استان اضافه گردد.

اتفاقات عجیب و غریب از آنجایی ریشه یافت که وقتی توحید امتیاز نادری را گرفت و به دسته سوم کشور رفت، امتیاز خود توحید در لیگ استان بلاصاحب ماند و نادری تیمداری نکرد. بر اساس مقررات باید توحید (یا همان نادری) را یکی از دو تیم سقوط کننده لیگ استان دانست و در کنار آن یک تیم دیگر هم باید سقوط می کرد. یعنی در جدول بازی ها از ده تیم دو تیم سقوط می کند و با کنار رفتن توحید از این بازی ها و عدم تیمداری نادری، تکلیف یک تیم مشخص بود.

حالا دو تیم امید گناوه و سیراف کنگان در رده های هشتم و نهم قرار گرفته اند و باید فقط تیم نهم سقوط کند. اتفاقی که در لیگ برتر فوتسال کشور هم رخ داد. پرسپولیس تهران بعد از اتفاقات تبانی در لیگ شرکت نکرد و لیگ با ۱۳ تیم برگزار گردید و به جای دو تیم فقط یک تیم (ارژن شیراز) به دسته پایین تر رفت.یا در گروه دوم لیگ دسته اول آزادگان هم وقتی شهرداری تبریز با رای انضباطی و به دلیل تبانی به دسته دوم سقوط داده شد، مس رفسنجان به لیگ یک برگشت زیرا عدم حضور تیم ها و یا سقوط با رای انضباطی هم در چارچوب همان تعداد تعیین شده تیم ها برای سقوط می گنجد و مثلا قرار نیست اگر شهرداری تبریز سقوط کرد باز هم چهار تیم دیگر(۵تیم) نیز با توجه به رتبه شان در جدول سقوط کنند یا اگر پرسپولیس در لیگ فوتسال شرکت نکرد بازهم دو تیم دیگر نیز سقوط کنند. شهرداری تبریز و پرسپولیس تهران هم بخشی از تیم های سقوط کننده هستند و این قانون کلی فوتبال است. قانونی که حالا گویا در بوشهر قرار نیست اجرا شود.

حالا از لیگ دسته سوم کشور هم از بین سه تیم همای دیلم، توحید و کارگر بنه گز فقط همای دیلم جواز بقا در دسته سوم را ندارد که این تیم هم جانشین ایرانجوان خورموج می شود که قهرمان استان شده و به دسته سوم رفته است.

تعداد تیم های راه یافته از زیر گروه استان هم مشخص است و نمی توان قاعده و قانون لیگ را بر هم زد. به همین دلیل اکنون امید گناوه که می بیند فریادش به جایی نمی رسد قصد دارد تیمداری را رها کرده و اعلام انحلال نماید. امیدواریم در نگرش ها و تصمیمات بازنگری شود زیرا آنچه امید گناوه می گوید با توجه به مثال هایی که در بالا آمد اظهر من الشمس است .و نباید تصور کرد توحید که در لیگ استان شرکت نکرده بازهم سهمیه لیگ استان را دارد( حالا یا توسط خودش یا توسط یک تیم دیگر) باید منطقی و قانونی به ماجرا نگاه کرد.

منبع:وبلاگ گردوخاک،سروش افتخاری

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *