امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قضاوت عجیب در بازی سکان و سیراف/ وحدت و استقلال در کورس

یاران سبز_ مرتضی خضری: در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر استان بوشهر و از هفته هشتم شش دیدار برگزار شد. در بوشهر، سکان در روزی که داوران قضاوت پر اشتباهی داشتند ۴ بر ۳ سیراف کنگان را شکست داد. وحدت پدیده بوشهر با شکست ۳ بر صفر شاهین چغادک در صدر باقی ماند. پرسپولیس نوین هم از میزبانان مغلوب این هفته بود. اما شکست این تیم رنگ و بوی خاصی داشت. پرسپولیس به پیام چغادک تیم بدون امتیاز مسابقات باخت تا در بحران غرق شود. این دیدار را پیام یک بر صفر برد. استقلال بنه‌گز در دیلم ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد و در یک قدمی وحدت قرار گرفت. سپاهان بوشهر حال و روز خوبی ندارد . این تیم در خانه ۲ بر ۱ مغلوب پرسپولیس خورموج شد. جام جم و آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان تنها بازی بدون گل هفته را انجام دادند.

سپاهان بوشهر دور از انتظار نتیجه می‌گیرد. این تیم در هفته هشتم میزبان پرسپولیس خورموج بود که ۲ بر ۱ نتیجه را واگذار کرد. در این دیدار مهران زنده‌بادیان و علی علوی می‌توانست سپاهان را صاحب گل کند اما تصمیمات این بازیکنان نگذاشت میزبان صاحب گل شود. در دقایق پایانی نیمه نخست حوادث زیادی به وجود آمد. دو گل و یک پنالتی حاصل کار شاگردان رضا عبدالی بحری در پرسپولیس و مسیگر در سپاهان بود. سود این دقایق را پرسپولیس برد. دو گلی که امیر احمدی و علی فقیهی به ثمر رساندند شرایط را به سود مهمان کرد. سپاهان هم در دقایق پایانی نیمه نخست به یک ضربه پنالتی دست یافت که این ضربه را حسین افشان‌مهر به تیرک افقی کوبید. در نیمه دوم ارسال رضا حسینی را فرهاد سعیدی به گل تبدیل کرد تا سپاهان امیدوار شود اما سپاهان به گل دوم نرسید تا میزبان شکست خورده این هفته باشد. در دقایق پایانی سپاهان هر چه زد به در بسته بود تا این تیم در وضعیت بدی قرار گیرد. فرهاد سعیدی از جمله بازیکنانی‌ست که کمتر افت می‌کند. سعیدی در این بازی هم عملکرد خوبی داشت. عادل گرامی در خط دفاعی پرسپولیس روز بسیار خوبی داشت. گرامی بارها حملات بازیکنان سپاهان را دفع کرد و در برگشت توپ هم عملکرد خوبی داشت.

سعید مسیگر سرمربی سپاهان بعد از بازی گفت: اکثر تیم‌ها در فکر نتیجه هستند و به همین دلیل فوتبال کیفیت لازم را ندارد. در چنین شرایطی بازی فوتبال بسیار سخت می‌شود.

جام جم و آبی‌پوشان تنگ زرد تنها بازی بدون گل هفته را در ورزشگاه «شی‌تُل» جم انجام دادند. شاگردان اکبر اختیاری در این بازی راه دروازه را گم کردند تا این بازی گلی نداشته باشد.

در دیلم شاگردان فاضل محتجب و مجید حیدری به دیدار هم رفتند. پرسپولیس برای در امان ماندن و استقلال برای حفظ موقعیت نیاز به امتیاز داشتند. در نیمه نخست دو تیم بازی متعادلی را انجام دادند ولی در نیمه دوم گل موسی رحمت شرایط بازی را تغییر داد. در ثانیه‌های پایانی بازی هم مصطفی سعیدنیا در یک رفت و برگشت گل دوم استقلال را به ثمر رساند. استقلال هم‌چنین تعقیب کنند جدی وحدت پدیده بوشهر است.

از دیلم شناخت خوبی داشتیم و با تغییراتی که انجام دادیم به سه امتیاز رسیدیم . این صحبت‌های مجید حیدری سرمربی موفق استقلال بنه‌گز در پایان بازی بود. حیدری از کیفیت زمین دیلم هم گلایه داشت.

فاضل محتجب سرمربی پرسپولیس دیلم در پایان بازی گفت: وقتی درست قبل از بازی به شما اعلام می‌کنند بازیکنتان محروم است روان تیم به هم می‌ریزد؛ هیات فوتبال استان باید زودتر اعلام کند شاید ما هم نسبت به تصمیم کمیته انضباطی اعتراض داشته باشیم. محتجب در مورد گل دوم استقلال هم گفت: دروازه‌بان ما مصدوم بر روی زمین افتاده بود ولی حریف بازی کرد و گل زد. در این مورد دوست دارم دیگران نظر بدهند.

در دیدار وحدت پدیده بوشهر و شاهین چغادک شاگردان مهدی قنبری هنوز طعم بازی را نچشیده بودند به گل رسیدند. علی جامعی قبل از دقیقه اول وحدت را به گل رساند. وحدت تا نیمه‌ی، نیمه‌ اول بازی، بازی را در دست داشت ولی به مرور شاهین برتر شد اما این برتری حاصلی برای شاهین نداشت. در نیمه دوم وحدت بازی را در دست گرفت و از برتری خود به نتیجه هم رسید. محمد بناری و رسول پورآزاد زننده گل‌های وحدت بودند. محمد ره‌آورد و محمد بناری بهترین‌های وحدت در این دیدار بودند.

مهدی قنبری هم از داوری دل پرخونی دارد. قنبری در پایان بازی گفت: از خدا می‌خواهم داوران کم اشتباه بشوند و روی کار خود تمرکز کنند. خدا کند با انگیزه و از نظر بندی آماده بشوند.

دیدار پر از حاشیه سکان بوشهر و سیراف کنگان پرگل‌ترین بازی هفته بود. بازی که تحت تاثیر اشتباهات داوری قرار داشت. این دیدار در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر انجام شد و ۴ بر ۳ به سود سکان پایان یافت. بازی خوب و تاثیرگذار مهران عالی‌پور و امیر بردال باعث شد تا سکان در نیمه نخست سه بار دروازه مهمان را باز کند. ابتدا حسن پاقدم موفق به گلزنی شد و سپس مهران عالی‌پور و امیر بردال گلزنی کردند. در آخرین دقایق نیمه نخست شاگردان احسان رحیمی با گل اسحاق چوری اندکی شرایط خود را بهبود بخشیدند. در نیمه دوم عالی‌پور که یکی از بهترین‌های این بازی بود گل چهارم را هم برای میزبان به ثمر رساند. در دقایق باقی مانده عبدالرحیم بصیری و چوری دو بار دیگر برای سیراف گلزنی کردند. و اما هنر داور این بازی در آخرین ثانیه‌های این بازی تکمیل شد. خطای مدافع سکان را همه دیدند الی داور تا اشتباهات کشنده تیم داوری تکمیل شود.

رضا نظرزاده هم در مورد این بازی گفت: زشت‌ترین صحنه‌های این بازی را داور به وجود آورد. وقتی داور با سرمربی سیراف و بازیکنان ما با این ادبیات دیالگ می‌کند باید فکری به حال مجموعه فوتبال کرد. داور فحاشی می‌کند؛ این فاجعه است. نظرزاده هم‌چنین اظهار داشت: داوران ما با ترس قضاوت می‌کنند و این شکل قضاوت آینده فوتبال استان را به خطر می‌اندازد.

احسان رحیمی سرمربی سیراف در پایان این دیدار گفت: ما به خستگی مفرط بازیکنان و تیم داوری باختیم. ما سه روز قبل با مس کرمان بازی کردیم و مسیر بسیار طولانی را پیمودیم و نیاز به همکاری از طرف هیات فوتبال استان داشتیم ولی این‌گونه نشد. ما به برنامه‌ریزی غلط هیات فوتبال و ضعف شدید داوری باختیم. ما با چند بازیکن مصدوم و محروم بازی حساسی را از دست دادیم.

پیام چغادک رنگ پیروزی و امتیاز را با هم دید. این تیم که تا هفته هفتم امتیازی نداشت با پیروزی یک بر صفر در مقابل پرسپولیس نوین برازجان به اولین پیروزی خود دست یافت. دو تیم پیام چغادک و پرسپولیس نوین برازجان در انتهای جدول همسایه هستند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *