امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاشیدن روغن و گازوئیل در سالن حوادث گناوه

یاران سبز_ مرتضی خضری: پاشیدن روغن و گازوئیل در سالن حوادث گناوه دلیلی شد تا مکان مسابقات لیگ کاراته استان بوشهر در گناوه تغییر کند. هیات کاراته گناوه در پنجمین هفته میزبان لیگ کاراته استان بود؛ این میزبانی با حواشی زیادی همراه شد. میزبان تا پاسی از شب در حال آماده سازی سالن حوادث بود تا مسابقات لیگ کاراته استان بدون کمبود باشد ولی در صبح روز مسابقات صحنه کاملا تغییر کرد. مسئول برگزاری مسابقات با باز شدن درب سالن با صحنه عجیبی روبرو می‌شود. کف سالن، سکوها و تاتامی تازه خریداری شده زیر لایه‌ای از روغن و گازوئیل قرار داشتند. این عمل باعث شد تا محل مسابقات تغییر کند.

برای خرید این تاتامی رایزنی‌های فراوانی صورت گرفته بود و حالا با پاشیدن روغن و گازوئیل بدون استفاده کنار گذاشته خواهد شد.

تعدادی از رزمی‌کاران و کاراته‌کاها متعقد هستند در همان اوایل اعتراضاتی نسبت به نحوه انتخاب برترین‌ها در اوزان مختلف وجود داشت و به دلیل عدم توجه به اعتراض‌ها این مشکل به وجود آمد و در واقع می‌توان گفت پاشیدن روغن و گازوئیل روشی بود برای شنیدن صدای اعتراض که صد البته روش اشتباهی‌ست.

در کاراته گناوه پنج سبک شوتوکان ski با مسئولیت مهدی بهمنی، شیتوریو شیتوکای با مسئولیت احمد طاهری، شوتوکان wskf با مسئولیت حسین زارعی، شوتوکان jska ضرغام کیا رستمی و شوتوکان iskf با مسئولیت امید بهمنیاری فعالیت دارند. زارعی، کیارستمی و بهمنیاری که مسئولیت سه سبک فعال کاراته را در گناوه به عهده دارند در سال‌های گذشته زیر پرچم سبک شوتوکان ski قرار داشتند.

این مسابقات با حضور چهار تیم کنگان، دیلم، جم و گناوه در سالن رزمی انجام شد. تیم گناوه مرکب از ۹ ورزشکار در مقابل جم قرار گرفت و شکست را از این تیم پذیرفت. در جریان مبارزه کاراته کاهای گناوه و جم اتفاقات جالبی رخ داد. همتی یکی از باتجربه‌های گناوه تا ثانیه‌های پایانی از حریف جمی خود با اختلاف پیش بود ولی مشخص نشد چه حرکتی انجام داد که با رای داور دیسکالیفه شد. دیسکالیفه به معنی دریافت کارت قرمز و حذف از مسابقه می‌باشد.

در پایان مسابقات تلاش زیادی انجام دادیم تا اسامی منتخب گناوه را به دست آوریم ولی منصور فالحصیری رئیس هیات کاراته گناوه و ضرغام کیارستمی مربی تیم هیات کاراته گناوه حاضر به همکاری در این زمینه نشدند و مشخص نشد چرا نام ورزشکاران را پنهان می‌کنند.

در کاتا تیم گناوه حرفی برای گفتن نداشت. انتظار می‌رفت تیم گناوه که یکی از باسابقه‌ترین‌های استان است در کاتا با قدرت ظاهر شود.

تیم گناوه گر چه قابلیت برنده شدن در مقابل جم را داشت ولی رفتار عصبی ورزشکاران گناوه نگذاشت این تیم پیروز میدان شود.

اختلاف پنهان در سبک‌های کاراته گناوه با برهم خوردن نظم مسابقات وارد فاز تازه‌ای شد. این اختلاف زمانی شعله ور شد که رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه مهدی بهمنی را برای ریاست هیات کاراته گناوه معرفی کرد. با معرفی بهمنی اعتراض‌هایی صورت گرفت و باعث شد تا منصور فالحصیری همچنان به عنوان رئیس هیات کاراته گناوه باقی بماند و این آغاز جنگ روانی در بین سبک‌های کاراته گناوه بود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *