امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیروزی منافع مردم شمال استان در گروه شکست منافع اشخاص

یاران سبز-مرتضی خضری: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شکل جدیدی از تکاپو را شاهد است. جناح اصلاح طلب که با کاندیداهای بسیاری پا به عرصه انتخاب گذاشت بود نتوانست از گرداب شورای نگهبان عبور کند. با کشیدن خط قرمز بر روی شناسنامه دارهای اصلاح طلب، تنگنای انتخاب برای حضور در انتخابات راه تازه ای را پیش روی این تفکر قرار داد. تجریه اعتدال و پیروزی سریع آن در سایه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری درسی بود که حالا باید در انتخابات مجلس هم برای اصلاح طلبان تکرار شود. اصلاح طلبان که به هیچ عنوان حاضر به خالی کردن صحنه انتخابات نیستند برای رسیدن به کف خواسته های خود دست به دامان تایید شدگانی شده اند که حتی در برهه ای از زمان این تفکر را رد کرده اند.

در حوزه شمال استان اصلاح طلبان گر چه کاندیدایی مانند فرهاد سرخوش پور را همچنان در عرصه دارند اما آنها به دنبال افرادی هستند که شانس حضورشان در مجلس بالا باشد و در واقع اصلاح طلبان در این مورد خاص قدرت خود را نادیده گرفته و به گمان اینکه قادر نخواهند بود با یکدلی یک اصلاح طلب گمنام را وارد مجلس کنند، دست به دامان سید کریم موسوی و عبدالحمید خدری شده اند تا شاید بتوانند خواسته های خود را با این دو کاندیدا که نگاهی اصلاح طلبانه به شرایط موجود ندارند، عملی کنند. اصلاح طلبان که حالا سینه به سینه در مقابل جمیری تنها نماینده اصول گرایان ایستاده اند به دنبال اجماعی هستند که بنظر می رسد رسیدن به آن بسیار دشوار است. سید کریم موسوی و عبدالحمید خدری بی شک جهت منافع استان قدم به کارزار انتخابات گذاشته اند اما این دو در شرایطی قرار گرفته اند که باید شهامت خود را هم برای این منافع نشان دهند. شهامتی که تنها با انصراف یکی از این دو کاندیدا عینی می شود. قرار گرفتن موسوی و خدری در یک جبهه در رقابت با جمیبری تنها نماینده اصول گرایان استان برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی به منزله امضای حکم شکست تفکر اصلاح طلب و اعتدال خواهد بود؛ شجاعت یکی از دو کاندیدای شورای هماهنگی ائتلاف اصلاح طلبان در انصراف از انتخابات می تواند تضمینی باشد برای ورود نسیم اعتدال به مجلس شورای اسلامی در حوزه شمال استان، در صورتی که این دو حاضر به کناره گیری نشوند باید در نگاه منافع این دو به شک افتاد، منافع مردم در این حوزه چیزی نیست که نیاز به توضیح و یا تفسیر داشته باشد و بنابراین موسوی و خدری راهی جز کنار گذاشتن اختلافات و نشست فوری ندارند و اگر با همین دیدگاه پیش بروند باید به شکست قطعی خود فکر کنند، شکستی که بهتر است شکست منافع شمال استان خوانده شود.

با حضور خدری و موسوی در عرصه انتخابات یعنی ابتدا رقابت با یکدیگر و سپس رقابت با اصول گرایان، اگر خدری و موسوی در راستای منافع مردم گام برندارند- انصراف یک کاندیدا –  بی شک مردم هم به سطحی از آگاهی رسیده اند که با گذشتن از این دو تصمیمی بگیرند که منافع عموم در آن هویدا باشد.

پست های مرتبط

1 نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *