امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چالشی به نام مجمع فوتبال استان بوشهر

یاران سبز_ مرتضی خضری: فوتبال استان بوشهر پنج سال پیش در یک مجمع پر از حاشیه پایان حکومت ۱۲ ساله محمد دوانی را اعلام کرد. در آن مجمع اتفاقات عجیبی رخ داد و قانون به اشکال مختلف نادیده گرفته و یا دور زده شد تا دوانی از فوتبال حذف شود. در آن مجمع کفاشیان در حالی دوانی را نادیده گرفت که رئیس وقت هیات فوتبال استان بوشهر با نفوذ خود در میان همکارانش باعث شد تا کفاشیان رای اعتماد فوتبال کشور را برای دومین چهارسال به دست آورد.
با پایان مجمع در مهرماه ۹۲مشخص شد که محمد نجفی باید در راس هیات فوتبال استان قرار گیرد. نجفی با نظر موافق و دخالت همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان موفق به جذب رای حداکثری شد و به گود فوتبال شیرجه زد. دروازه‌بان سال‌های دور شاهین بوشهر با شعار کمک به فوتبال پایه و تحول در مدیریت فوتبال استان وارد معرکه فوتبال شد.
در چهار سالی که گذشت نجفی نتوانست در فوتبال پایه شعار خود را به مرحله عمل برساند و هر سال هزینه‌ها در فوتبال پایه افزایش یافت ولی روند بازیکن سازی و حرکت منظم بازیکن سازی که در تیم‌های پایه از دوانی آغاز شده بود متوقف نشد. در این میان نجفی تقلای زیادی برای جلب توجه مدیران ارشد فوتبال کشور کرد؛ تلاشی که تا حدود زیادی از آن پاسخ گرفت.

با اتمام زمان مدیریت نجفی و طبق قانون نام‌نویسی برای تصدی ریاست هیات فوتبال انجام شد و ۱۵ مهر ۹۶ به عنوان روز مجمع و انتخاب مجدد رئیس هیات فوتبال ثبت شد، اما اختلاف شدید بهروزیان‌فر و نجفی باعث شد تا خبری از مجمع نشود و حتی حضور ساکت دبیر فدراسیون فوتبال هم برای حل مشکلات بی‌نتیجه ماند.

شرایط محمد نجفی رئیس هیات فوتبال استان و بهروزیان‌فر مدیر کل ورزش و جوانان یادآور شرایط خصمانه جمشیدی مدیر کل و دوانی رئیس هیات فوتبال استان است.
جمشیدی در آن مقطع تمامی ابزارها را برای کنار زدن دوانی به کار بست و بالاخره هم در شرایطی مشکوک تغییر مورد نظر خود را در فوتبال استان اعمال کرد.
این روزها اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و هیات فوتبال استان بوشهر شمشیرها را از رو بسته‌اند. اداره کل خواهان تغییر است و نجفی تدبیر می‌کند که چهار سال دیگر هم حکومت کند.
بدون قضاوت و پیش داوری در این موضوع که نجفی راه را به خطا رفته است یا بهروزیان‌فر لجبازی می‌کند؛ حاصل تنش این دو زیانی‌ست که فوتبال می‌بیند.
چرا نجفی دوپایش را برای حضور در فوتبال در یک کفش کرده است و چرا بهروزیان‌فر خواستار حذف نجفی‌ست، همچنان پوشیده است ولی بی‌شک فوتبال استان چوب این شمشیربازی را خواهد خود.
سال گذشته باید مجمع انجام می‌شد ولی جنگ تن به تن هیات فوتبال استان و اداره کل، مجمع را عقب انداخت. در آخرین ثبت نام ۱۴ نفر مدارک خود را به دبیر هیات فوتبال تحویل دادند اما در انتها تنها از نام سه گزینه رونمایی شد. محمد نجفی رئیس وقت هیات فوتبال، روح اله ارشادی مسئول کمیته داوران هیات فوتبال و سیدعلی رضا کازرونی نایب رئیس هیات فوتبال سه نام باقی مانده برای رسیدن به کرسی ریاست هیات فوتبال بودند. سه نامی که بی‌شک با یک نگاه و تفکر پا به این رقابت گذاشته‌اند و سایه نفوذ محمد نجفی را می‌توان بر هر دو کاندید دید.

در آخرین خبر از خروجی هیات فوتبال استان بوشهر قرار بود مجمع در دومین روز از دومین ماه سال ۹۷ برگزار شود ولی بهروزیان‌فر مدیرکل ورزش و جوانان خبر از تعویق مجدد مجمع داد و با این تفاسیر «این قصه سر دراز دارد».

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *