امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

صعود خونه به خونه بابل و شاهین بوشهر به لیگ برتر جوانان کشور+تصویر

یاران سبز: بعد از طی ماه ها و گذر از مسیری بسیار سخت بالاخره لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور به پایان رسید. دو تیم خونه به خونه بابل به عنوان قهرمان و شاهین بوشهر به عنوان نایب قهرمان در پایان این لیگ مجوز حضور در لیگ برتر جوانان کشور را به دست آوردند. شاهین در مرحله نخست با تیمهای جنوبی ایرانجوان بوشهر ، پتروشیمی بندر امام ، نفت امیدیه و ولایت اهواز همگروه بود که در این مرحله با اقتدار موفق به صعود شد. جوانان شاهین به رهبری مسعود احمدی در مرحله دوم هم عملکرد موفقی داشتند. در مرحله دوم میزبان پاس همدان بود ؛شاهین در این مرحله به مصاف تیمهای پاس همدان ، خونه به خونه بابل و پتو لایه اصفهان رفت که در این مرحله هم موفق به صعود شد. در مرحله پایانی شاهین بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی میزبانی مسابقات را به عهده گرفت. در این مرحله چهار تیم برق شیراز ، ملوان انزلی ، خونه به خونه بابل و شاهین بوشهر به رقابت پرداختند که در هفته نخست شاهین و ملوان بدون گل به کار خود پایان دادند. در این روز خونه به خونه بابل با شکست چهار بر یک برق شیراز نشان داد که برای صعود نقشه دارد. در دومین روز هم شاهین نتوانست پیروز از میدان خارج شود؛ این تیم در نبرد با خونه به خونه بابل هم با مساوی یک بر یک به کار خود خاتمه داد و ملوان انزلی هم سه بر یک برق شیراز را از پیش رو برداشت تا روز پایانی برای سه تیم سرنوشت ساز باشد. در روز سوم شاهین به دیدار برقی رفت که هیچ امیدی به صعود نداشت . در نیمه نخست این دیدار شاهین نتوانست کاری از پیش ببرد اما در نیمه دوم حملات شاهین با سه گل همراه بود، محمد علیپور بازیکن انرژیک و گلزن شاهین  دو بار موفق به گلزنی شد و فرخنده پی هم دیگر گل این تیم را به ثمر رساند. با این نتیجه شاهین فارغ از نتیجه بازی دو تیم ملوان انزلی و خونه به خونه بابل جواز صعود به لیگ برتر جوانان کشور را به دست آورد. محمد علیپور با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند در مجموع بازیها ده گله شد و عنوان بهترین گلزن لیگ را به دست آورد. در بازی دو تیم ملوان انزلی و خونه به خونه بابل هم بابلی ها با دو گل به پیروزی رسیدند و با کسب عنوان قهرمانی وارد لیگ برتر جوانان کشور شدند.

خونه به خونه بابل به رهبری برزگر در این مسابقات تیمی یک دست و کار بلد نشان داد . در این تیم آرمین هاشمی در درون دروازه عملکرد خوبی داشت. در خط دفاعی این تیم هم حسین طاهری در نبردهای تن به تن به هیچ بازیکنی باج نداد .نیما انتظاری کاپیتان هوشیار این تیم هم در طول مسابقات میدانداری کرد و در گلزنی های این تیم نقش مهمی ایفا کرد. در این تیم پویا علیپور ، امیر حسین یحیی زاده و محمد قاسم زاده هم نقش تعیین کننده ای در حرکات منظم تیمی داشتند.

شاهین بوشهر دیگر تیم صعود کننده هم در چند جناح پرقدرت نشان داد. در این تیم محمد صادق غریبی در میان مدافعان چهره برتری داشت . غریبی با جایگیری عالی در میان مدافعان و کنترل مهاجمان حریف از بهترینهای مسابقات بود. این بازیکن در نبردهای هوایی و زمینی کاملا مسلط عمل کرد.شاهین در پیشانی حمله خود محمد علیپور را داشت بازیکن گلزن و دونده ای که بیشترین گل را برای شاهین به ثمر رساند و یکی از عوامل مهم صعود شاهین به لیگ برتر جوانان کشور بود. حسین غریبی هم در کناره ها حاشیه امن را از همه تیمها دور کرد .حرکات این بازیکن در جناحین و حضور مداوم در حمله از نقاط قوت این بازیکن بود. شاهین در میانه میدان هم مغلوب هیچ تیمی نشد که این مهم به لطف جنگندگی بهنام بویری و رضا دهقانی بود . شاهین در درون دروازه هم سیاوشی را داشت بازیکن خلاقی که باید حاشیه ها را از خود دور کند.

در میان ملوانان حافظ یعقوبی مهار نشدنی بود ؛ این بازیکن بدون توپ و با توپ تاثیر گذار بازی کرد. ملوان در درون دروازه هم با حضور نیما میرزازاده مشکل نداشت . بهروز صیاد فداکار سرمربی ملوان تیم جنگنده ای را وارد مسابقات کرده بود.

برق شیراز دل خوش به حرکات محمد زارع بود اما این تیم در طول مسابقات عملکرد خوبی از خود نشان نداد و در پایان هم با سه شکست در انتهای جدول ایستاد.

در حاشیه:

مراسم اهدا جوایز با صحبتهای محمد نجفی آغاز شد و با اهدا جوایز به تیمهای برتر به پایان رسید.

تیمها از میزبانی بوشهر رضایت داشتند.

رحیم مهرپیشه از داوران بنام کشور به عنوان ناظر داوری داوران جوان را در این دوره همراهی می کرد.

برق-شیراز جوانان-ملوان-انزلی جوانان-شاهین-بوشهر خونه-به-خونه-بابلشاهین.نماز-شکر شاهین.... سکوی-صعود خونه-به-خونه.شاهینخونه-به-خونه یوسف..صبری ملوان.خونه-به-خونه ملوان..شاهین-بوشهر ملوان..شاهینملوان..خونه-به-خونه ملوان...شاهین مشایخ... مسعود-احمدیمحمد-محبی محمد...علیپور. فرخنده-پی غریبیعلیپور.شاهین.ملوان صبری.. شاهین-بوشهر.ملوان-انزلی.جوانان شاهین-بوشهر.جوانانشاهین-بوشهر.. شاهین.ملوان شاهین.. شاهین-...ملوانشاهین..ملوان شاهین.برق زارع داورخونه-به-خونه.ملوان خونه-به-خونه..ملوان خونه-به-خونه...بابل... خروجیبرق-شیراز. بویری برق.شاهین برق..شاهینخونه-به-خونه.قهرمانی
 
 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *