امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

جمی ها با فوتبالی روان قهرمان شدند

یاران سبز _ محمد احمدزاده : مسابقات لیگ برتر جوانان استان هم به پایان رسید. این مسابقات با حضور ده تیم انرژی پارس جنوبی جم ، استقلال بوشهر ، پاس گناوه ، خلیج فارس برازجان ، خیبر اهرم ، پارس برازجان ، توحید بوشهر ، امید اهرم ایرانجوان خورموج و فجر صبا بوشهر در بیستمین روز از شهریور ماه استارت خورد و در بیست و سوم بهمن ماه هم به اتمام رسید. در این فصل انرژی پارس جنوبی جم در یک هفته مانده به پایان لیگ به عنوان قهرمانی رسید و تیم های پاس گناوه و فجر بوشهر هم از لیگ برتر استان به لیگ دسته اول سقوط کردند.

انرژی پارس جنوبی جم این فصل را با حمید فرخ سرشت آغاز کرد، آنها تیمی با برنامه نشا دادند که از ابتدا هدفی مشخص داشتند؛ انرژی پارس جنوبی جم قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد، آنها در بالای جدول فقط استقلال بوشهر را در تعقیب خود می دیدند اما دو پیروزی رفت و برگشت و از دست دادن امتیاز توسط آبی های بوشهر یک هفته مانده به پایان لیگ جمی ها را قهرمان کرد و فصل بعد به عنوان نماینده استان بوشهر در مسابقات کشوری حضور خواهد داشت.

انرژی-پارس-جنوبی-جم

استقلال بوشهر تنها تیمی بود که در بالای جدول پا به پای انرژی پارس جنوبی پیش رفت. حمید پوربهی سرمربی آبی پوشان در هفته نخست در مصاحبه ی جنچالی که واکنش بسیاری از مربیان را هم به دنبال داشت، گفت: لیگ برتر جوانان این فصل یک قهرمان دارد و آن هم استقلال بوشهر است اما زمانی که مسابقات لیگ برتر نوجوانان کشور آغاز شد پوربهی دیگر تمرکز لازم را نداشت او که هدایت هر دو رده را بر عهده داشت هم در کورس با نماینده جم عقب ماند و هم در لیگ برتر نوجوانان کشور سقوط کرد و نتوانستند تیمش را در لیگ ماندگار کند.

ایرانجوان خورموج در این فصل نتایج مطلوبی کسب کرد، آنها گر چه فاصله امتیازی زیادی تا صدر داشتند اما خود را به خوبی در میان تیم های بالای جدولی قرار دادند و در نهایت هم در جایگاه سوم قرار گرفتند.

خیبر اهرم که در سه رده در لیگ برتر استان حضور داشت پایان تلخی را شاهد بود. این تیم در رده های نوجوانان و بزرگسالان سقوط کرد و در رده جوانان هم به سختی موفق به ماندگاری شد. در این تیم بیش از هر چیزی کمبود نیرو و کادر فنی دیده می شد. محمد لطفی وقتی دید نوجوانان و جوانان هم شرایطی مشابه برای سقوط کردن دارد قید نوجوانان را زد و از ادامه مسابقات انصراف داد و تمرکز خود را تنها بر روی یک رده گذاشت و همین عامل باعث موفقیت خیبری ها شد تا در چند هفته پایانی که یکی از کاندیدهای سقوط بودند با پیروزی های خود در نهایت جایگاه چهارم را از آن خود کنند.

جوانان-خیبر-اهرم

نمایندگان برازجان رقابت جالبی با یکدیگر داشتند، آنها در میانه جدول حضوری مداوم داشتند و از همان ابتدا پا به پای یکدیگر پیش آمدند و هفته به هفته جای خود را در جدول عوض می کردند. خلیج فارس که دیر استارت تمرینات خود را زده بود از همان اول فصل با مصدومیت چند بازیکن کلیدی خود مواجه شد ولی فتحی نتایج قابل قبولی بدست آورد و در نهایت هم خلیج فارس را در جدول به مقام پنجم رساند.پارس برازجان یکی از تیم های خوب این فصل بود و خیلی ها این تیم را مدعی قهرمانی می دانستند اما در مقطعی از فصل امتیازاتی را از دست دادند که موجب شد تا از کورس قهرمانی جا بمانند و در اولین حضور خود در لیگ برتر در جایگاه ششم قرار گیرند.

در میان تیم های پایین جدولی تا روز آخر جنگ برای بقا ادمه داشت، به جز خیبر که در دو هفته پایانی خود را بالا کشید، تیم های امید اهرم ، توحید بوشهر و پاس گناوه رقابت تنگاتنگی برای بقا داشتند، سه تیمی که فصل پیش در بالای جدول بر سر جام قهرمانی جنگ داشتند در این فصل به دنبال بقا بودند. امید اهرم در هفته آخر در برازجان از سد پارس برازجان گذاشت این پیروزی حکم بقای حیدر گرامی و امید اهرم را در لیگ صادر کرد. در گناوه، پاس نیاز به سه امتیاز داشت تا در لیگ ماندگار شود و توحید بوشهر هم علاوه بر پیروزی خارج از خانه باید منتظر لغزش پاس هم می ماند. نماینده گناوه که در این فصل فراز و نشیب بسیار داشت در برابر استقلال بوشهر با دو گل هم پیش افتاد اما در بیست دقیقه پایانی دو گل دریافت کردند و به تساوی رسیدند و در اهرم هم توحید دست به کار بزرگی زد و خیبر را شکست داد و با توجه به متوقف شدن پاس، نماینده بوشهر در لیگ ماندگار شد. فجر صبا هم گرچه فوتبال را خوب بازی می کرد اما در کسب نتیجه ضعیف عمل کرد و فقط در چند هفته پایانی با حضور عباس خوش سیما نتایج خوبی گرفت که دیگر برای جبران کافی نبود در نهایت فجر صبا و پاس گناوه از رقابت های لیگ برتر جوانان استان سقوط کردند.

پست های مرتبط

۲ نظر

  1. ایران

    بازم خوب شد امیدا شرکت نکردین وگرن اخر می شدید ابرو گناوه از اینی که رفته بیشتر میرفت

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *