امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دفاع‌های بسته و رقابتی که به روز آخر کشید

یاران سبز_ مرتضی خضری: در لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر هر چند قهرمان معرفی شده است اما در انتهای جدول همچنان دو تیم پیکان دیر و امید اهرم برای ماندن در لیگ رقابت می‌کنند. هیفدهمین هفته از لیگ برتر جوانان استان بوشهر با چهار دیدار پشت سر گذاشته شد. در این هفته تنها سه بار توپ از خط دروازه گذشت تا مشخص شود تیم‌ها همچنان در رقابتی سخت قرار دارند. کارگر در این هفته میزبان پاس بندرسازان گناوه بود. تیم اول و دوم جدول با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ به کار خود پایان دادند. امید اهرم میزبان بود ولی از میزبانی خود در مقابل فجر صبا بوشهر نتوانست صاحب امتیاز شود و یک بر صفر شکست خورد. پیکان دیر برای ماندن در لیگ آخرین تلاش‌های خود را انجام می‌دهد؛ این تیم در مقابل مجتمع پارس جنوبی جم بدون گل مساوی شد. با این نتیجه دو تیم امید اهرم و پیکان دیر آخرین شانس خود را در هفته پایانی امتحان می‌کنند. دیدار پر برخورد دو تیم برازجانی پارس و پیروزی هم بدون گل به اتمام رسید.

***

در یک هفته مانده با پایان لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر کارگر بنه‌گز میزبان پاس بندرسازان گناوه بود. دو تیم از همان ابتدای لیگ رقابت سخت و فشرده خود را برای قهرمانی آغاز کردند. دو تیم در نیم فصل نخست با نتیجه مساوی یک بر یک به کار خود خاتمه دادند و در این بازی هم نتیجه دیدار نیم فصل نخست تکرار شد. کارگر بنه‌گز گر چه در هفته گذشته تسلیم شرایط لیگ شده بود و هیچ امیدی به قهرمانی نداشت اما در مقابل رقیب خود با انگیزه بازی کرد. در نیمه نخست کارگر برتر بود و یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. با آغاز نیمه دوم هادی علوی بهترین گلزن کارگر اولین گل بازی را به ثمر رساند. بعد از گل وضعیت بازی تغییر کرد و میهمان بر میدان حاکم شد. برتری پاس بندرسازان هم یک گل داشت. این گل را سید امیرحسین موسوی بهترین گلزن لیگ تا این هفته به ثمر رساند.

در تیم کارگر آرمین و امین مصری در جناح چپ و راست خط دفاعی کارگر بازی کردند. آرمین بهترین عملکرد را داشت ولی امین در دقایق پایانی اخراج شد تا وظیفه آرمین هم در خط دفاعی سنگین‌تر شود.

قرار بود در پایان بازی مراسم اهدا جوایز انجام شود و حتی هیات فوتبال برنامه این مراسم را هم طرحی کرد ولی حوادث بازی کارگر و فجر بوشهر در نیم فصل اول و دوم باعث شد تا کارگر آمادگی خود را برای میزبانی این مراسم اعلام نکند. در نیم فصل نخست ناظر بازی کارگر بنه‌گز و فجر صبا بوشهر به دلیل نبودن نیروی انتظامی اجازه انجام بازی را نداد و بازی سه بر صفر به سود فجر اعلام شد و در بازی برگشت هم حوادثی اتفاق افتاد که رابطه کارگر بنه‌گز و هیات فوتبال را تیره کرد.

قبل از آغاز بازی هادی عالی‌پور سرپرست تیم‌های پایه کارگر به شکلی شایسته از میهمان خود میزبانی کرد. انجام تونل توسط بازیکنان کارگر و پیام تبریک قهرمانی به بازیکنان پاس بندرسازان حرکت زیبایی بود که کادر فنی و بازیکنان کارگر انجام دادند.

***

پیروزی و پارس برازجان همه کار کردند جز گل زدن تا داربی برازجان در رده سنی جوانان بدون گل به پایان برسد. در این بازی شهریار جلالیان در درون دروازه پیروزی روز سخت اما موفقی را پشت سر گذاشت.

***

فجر صبا بوشهر با پیروزی ۱ بر صفر در مقابل امید اهرم هفته پایانی این تیم را لبریز از دلهره کرد. امید اهرم گرچه میزبان فجر بود ولی با گلی که در نیمه دوم دریافت کرد سرنوشت خود را به هفته پایانی سپرد. تنها گل این بازی را مهدی مختاری به ثمر رساند.

در آخرین هفته لیگ پیکان به برد در مقابل پارس برازجان نیاز دارد و امید هم برای بقا باید در جم حریف مجتمع پارس جنوبی جم شود.

***

پیکان دیر در این هفته میزبان مجتمع پارس جنوبی جم بود. پیکان در غیاب چند مهره کلیدی خود نود دقیقه جنگید تا به حداقل امتیاز برسد. این بازی بدون گل به پایان رسید.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *