امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رونمایی از کتاب ترجمان صبح

یاران سبز_ مرتضی خضری: در سالن مملو از جمعیت ارشاد دلوار از دومین کتاب بشیر علوی رونمایی شد. علوی اولین کتاب خود را با نام «نقد چهارجانبه در شعر معاصر» در سال ۹۳  نوشته است. پژوهش‌گر دلواری با نگاهی دگرگونه به اشعار شفیعی کدکنی کتاب «ترجمان صبح» را روانه کناب‌فروشی‌ها کرد. علوی در کتاب «ترجمان صبح» اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی نویسنده و شاعر نامی کشور را با نقد عاطفه و همسویی آن با صور خیال مورد بررسی قرار داده است. علوی از دبیران برجسته ادبیات مدارس متوسطه منطقه دلوار است و مقالات متعددی از وی به چاپ رسیده است.

مراسم رونمایی از «ترجمان صبح» ابتدا با خیر مقدم رضا زمانی رئیس اداره آموزش و پرورش دلوار آغاز شد.

سیدجعفر حمیدی اولین سخنران این مراسم بود. حمیدی با تمجید از کتاب ترجمان صبح، گفت: معرفی کتاب و مطالعه آن بزرگ‌ترین مشکل جامعه امروز است. به همین دلیل رشد در جامعه بسیار کم و تا حدودی متوقف شده است. علوی با تکیه بر نگاه انسانی و عاطفی به اشعار شفیعی کدکنی از زاویه‌ای دیگر به اشعار این شاعر بزرگ پرداخته است.

این مراسم با شعر خوانی رضا معتمد و حسین جلال‌پور دو غزل‌سرای مشهور استان ادامه پیدا کرد. فرج‌اله کمالی هم از میهمانان این مراسم بود و پشت تریبون قرار گرفت.

در ادامه این مراسم مجید عابدی یکی از شاعران استان هم گفت: در این شرایط که نقد نیست و یا کم است و در نظریه‌های علمی هم کم کار شده است قدرت شفیعی کدکنی بیشتر نمایان می‌شود. کدکنی نماینده سه نسل است و کتاب ترجمان صبح بسیار ارزشمند است.

مهدی شیخیانی با دوبیتی و غزل و عبداله رئیسی هم با شعر سپید برنامه را پیش بردند. سید روح‌اله (آکا) صفوی تنها بخش موسیقی برنامه را انجام داد.

علوی در مورد این کتاب گفت: علاقه خاصی به استاد شفیعی کدکنی دارم و همین علاقه باعث شد تا نگاهی متفاوت به شعرهای استاد داشته باشم. شفیعی کدکنی با ظرافت خاصی سنت و نوع‌آوری را به هم متصل کرده است و با نگاهی دقیق به اشعار این شاعر می‌توان متوجه خروج شفیعی از سنت به پست مدرنیته شد.

حسن درویشی بخشدار دلوار از میهمانان این مراسم بود.

     

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *