امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

یک‌شنبه‌ی متفاوت در یک‌شنبه‌های کتاب

یاران سبز_ مرتضی خضری: یک‌شنبه‌های کتاب در یک‌شنبه‌ای که گذشت، غلامرضا کرمی را برای ارائه کتاب به خانه سمن‌ها کشاند. این‌بار نویسنده کتابیش را ارائه کرد. غلامرضا کرمی با کتابی به نام «کریم خان زند و لیراوی‌ها» زوایای دیگری از زندگی در منطقه لیراوی را نشان داد. کرمی داستان حمله کریم خان زند به لیراوی را شنیده بود اما به دنبال مستندات تاریخی این حمله کتاب‌های زیادی را ورق زد. با آغاز تحقیقات و دیدن فارس‌نامه ناصری و دیگر منابع، قلم خود را برای نگارش این واقعه چرخاند. کرمی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نثرهای تاریخی داستانی را به نگارش در آورد.  استقبال کم نظیر از این کتاب بهترین معنی برای جذابیت «کریم خان زند و لیراوی‌ها» بود.

در خانه سمن‌ها و در یک‌شنبه‌های کتاب، نویسنده در کنار کتابش قرار گرفت و واقعیت‌های نگارش کریم‌خان زند و لیراوی‌ها را گفت؛ یکی از نقاط قوت این کتاب، اضافه شدن بخش عاشقانه آن بود. کرمی در کنار مستندات تاریخی حمله کریم‌خان زند به لیراوی، با نگارشی زیبا، حماسه و عاشقی را در کنار هم قرار داده است. طبع شاعرانه کرمی در کتاب‌های شعر «تا دریا»،  «عاشقت که نبودم»  و «بر شانه دریا» خود را نشان داده بود و همین احساس عاشقانه به نویسنده کمک کرد تا نگارشی زیبا با ردیف‌های عاشقانه داشته باشد.

در این برنامه کرمی به سئوالات جلیل بهروزی، امیرحسین حیات‌داودی، الیاس احمد‌حسینی، سجاد امیری و جمشید لیراوی نیز پاسخ داد. در متفاوت‌ترین یک شنبه کتاب و با توجه به این‌که ارائه کتاب در زادروز غلامرضا کرمی انجام می‌شد در پایان برنامه جشن تولد کرمی هم گرفته شد. کرمی از کیک تولدش هیچ نخورد تا قندش بالاتر از این که هست، نرود.

در یک‌شنبه‌های کتاب سیدعلی پاک‌نژاد فرماندار شهرستان گناوه، حسین امیری معاون فرماندار و سبحانی رئیس ادراه ارشاد نیز حضور داشتند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *