امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تنور انتخابات با لعلیان داغ شد

یاران سبز_ مرتضی خضری: در فاصله سه روز مانده تا آغاز زمان رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی، سومین نظرسنجی میدانی در گناوه انجام شد. حسین لعلیان که در دو نظرسنجی گذشته اقبال چندانی نداشت در سومین نظرسنجی همه را جا گذاشت. لعلیان که به شکلی عجیب مردم را به تکاپو وا داشته است در سومین نظرسنجی ۱۳% آرا را به خود اختصاص داد. با نگاهی به آرای نه در می‌یابیم که حامیان لعلیان از قشری پا به میدان گذاشته‌اند که مخافت شدیدی با رای‌گیری داشتند. آن‌ها صرفا برای لعلیان آمده‌اند.

در نظرسنجی گذشته ۵۶ % قصد ورود به انتخابات را نداشتند اما حضور لعلیان خیلی‌ها را ترغیب کرد تا بار دیگر در شناسنامه خود مهر انتخابات را بزنند. در سومین نظرسنجی ۴۰% قصد رای دادن ندارند. با تبلیغاتی که به وجود آمده است اکثر رای دهندگان کاندیدای خود را انتخاب کرده‌اند و در حال حاضر تنها ۱۷% هنوز به دنبال کاندیدای مورد نظر خود هستند. مرددها همچنان مرددند؛ مانند نظرسنجی‌های گذشته ۶% هم‌چنان بلاتکلیفند.

ضرغام حیدریه از لعلیان جا مانده است ولی هنوز هوایی و جمیری را با فاصله‌ای اندک پشت سر خود دارد. حیدریه ۶% و جمیری و هوایی هم هر کدام ۵% از آرا را با خود دارند. از افراشته در دو نظر سنجی گذشته خبر خاصی نبود ولی در سومین نظرسنجی افراشته هم ۳% از آرا را داشت. مسعود شیرافکن یکی از جوان‌ترین کاندیداهای این دوره هم ۳% بود. حسین امیریان با ۲% نامش در میان انتخاب کننده‌ها وجود داشت. در این نظرسنجی خبری از خلیل عبدالهی، منوچهر طاهری، حسین حیدری و افراز بهزادزاده نبود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *