امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مجوز سایت میگو در شاه‌راه گردشگری گناوه

یاران سبز_ مرتضی خضری: شهر گناوه با شتابی قابل لمس در حال تغییر است. تحولات گناوه سرمایه‌گذاران زیادی را مجذوب به سرمایه‌گذاری در شهرستان کرده است. گناوه برای پذیرش گردشگر محدود است اما در اطراف این شهر روستاهایی‌ست که شرایط مطلوبی برای جذب گردشگر را دارند. مشکل اینجاست که فضای بکر اطراف روستاها مدیریت نشده است و در تیررس زمین‌خواران قرار دارند. چند روستا در نزدیکی گناوه شرایط دهکده گردشگری را داشتند اما امروز و فردا کردن‌های مسئولین در گذشته و رفتن به پروسه بدون نتیجه اداری باعث شد تا زمین‌ها یکی پس از دیگری از دست برود. یکی از روستاهایی که همچنان می‌تواند گردشگر را در قلب خود جا دهد، چاهک است.

در ۱۵کیلومتری شمال غربی گناوه روستایی وجود دارد که هر ساله و در تمام فصول میزبان گردشگران خارج از استان و شهروندان گناوه‌ای است. مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم به خوبی با این منطقه آشنا هستند و از فضای بسیار زیبا و دیدنی آن به عنوان بهترین مکان گردشگری استفاده می‌کنند. چاهک و زمین‌های اطراف چاهک بالقوه بهترین فضا برای گردشگری‌ست. اندکی توجه و اندک‌تری امکانات، تمام رویای شهرستان گناوه را برای داشتن بهترین مکان گردشگری به حقیقت تبدیل می‌کند. ساحل ماسه‌ای، تل و تپه، صخره، دره و درخت، خلیج فارس و روستایی که جان می‌دهد برای مهمان، برای تکمیل پرونده گردشگری کافی‌ست.
تمامی کارشناسان محیط زیست و گردشگری که از منطقه چاهک بازدید کرده‌اند، این روستا و زمین‌های اطراف را بهترین مکان برای بسیج امکانت گردشگری دانسته‌اند، اما در این منطقه اتفاقی حادث شده است که باور کردنی نیست. مشخص نیست با چه متر و معیاری و چه نوع کارشناسی در این منطقه مجوز سایت میگو داده‌اند.

▪️دادستانی به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند دستگاه‌های مرتبط با این موضوع را به چالش بکشد و با قدرت قانون مجوز سایت میگو را باطل و از بروز اتفاقی بسیار تلخ جلوگیری کند.
▪️این که بهترین مکان گردشگری شهرستان‌های گناوه و دیلم را تبدیل به سایت میگو کنند و صدای مردم هر روز بلندتر شود و دستگاه‌های دولتی هر روز ساکت‌تر شوند، مشکوک است.
این مجوز در حالی داده شده است که وسیع‌ترین سایت‌های میگو در بویرات، رودشور و عرش در حوزه شهرستان‌های گناوه و دیلم وجود دارد.
▪️آیا دستگاه‌های متولی این مجوز نباید پاسخ‌گو باشند؟

چرا امور اراضی، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، منابع آب و محیط زیست در این زمینه توضیحی ندارند و نمی‌دهند؟

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *