امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پایان دیلم در لیگ، خشم ابوذر کنگان و ادامه صفا دیر در صدر

یاران سبز_ مرتضی خضری: در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر صفا دیر و ابوذر کنگان بردند تا تکلیف قهرمانی در هفته پایانی  مشخص شود. در این هفته قائم آرامیس کنگان یک بر صفر مغلوب صفا شد تا صفا به صدرنشینی خود ادامه بدهد. اما نتایج هفته های پایانی ابوذر این تیم را از انتهای جدول به مکان دوم کشید تا ابوذر بعد از صفا مدعی دوم قهرمانی باشد. ابوذر که لیگ را به بدترین وضع ممکن شروع کرده بود در این هفته ۷ بر صفر سپاهان بوشهر را شکست داد. این تیم با این نتیجه خود را به فاصله سه امتیازی صفا رساند. دیدار دو تیم ابوذر و صفا در هفته پایانی قهرمان را معرفی می‌کند. سکان بوشهر دیر به راه افتاد اما همین نتایج هم امید را برای ماندن در لیگ پر رنگ کرده است. پیروزی ۴ بر ۳ این تیم در مقابل پرسپولیس دیر شرایط سکان را در جدول بهتر از سپاهان خورموج و سرخ‌پوشان دیلم کرد. دیلم هم به نظر می‌رسد می‌خواهد بدون برد لیگ را به اتمام برساند. این تیم در خانه ۳ بر ۲ مغلوب سپاهان خورموج شد و در انتهای جدول ماند. آبی پوشان تنگ زرد حریف آبی دلان بنه گز نشد و بهترین فرصت را برای کورس قهرمانی از دست داد. تنگ زرد ۲ بر ۱ مغلوب آبی دلان بنه گز شد. بنه‌گز با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و در مکان سوم قرار گرفت.

  • در این هفته عجیب‌ترین نتیجه را ابوذر کنگان گرفت. ابوذر هفت بر صفر سپاهان بوشهر را شکست داد تا صدرنشین آسوده نباشد. این تیم در نیمه نخست با گل یعقوب احمدزاده پیروز به رختکن رفت. در دقیقه ۵۵ نیمه دوم امیرحسین آقاجری دومین گل را هم برای ابوذر به ثمر رساند. دقایقی بعد از این گل آتش بازی ابوذر شروع شد. بازیکنان سپاهان که بازی را ایستا دنبال می‌کردند در ۳۰ دقیقه باقی مانده ۵ گل دریافت کردند. با این نتیجه دیدار صفا و ابوذر در هفته پایانی سرشار از هیجان خواهد بود. صفا سه امتیاز بیشتر از ابوذر دارد اما یک شکست یک بر صفر هم می‌تواند جای قهرمان را عوض کند. مصطفی نصاری، اسحاق چوری، امید ربیعه و میثم درویشی(۲) گلزن‌های ابوذر در دقایق پایانی بودند. در این دیدار امیر حسین آقاجری در خط حمله ابوذر روز پرکاری را پشت سر گذاشت. در خط میانی هم یعقوب احمدزاده و مصطفی انصاری زمین را از سپاهان گرفتند.
  • صفا دیر با درخشش حمید حیدری سنگربان کم اشتباه و آماده خود امید اول قهرمانی در لیگ برتر استان است. نماینده دیر در هفته هشتم یک بر صفر قائم آرامیس را شکست داد و در صدر باقی ماند. شاگردان کمالی در این دیدار با تک گل میثم عابدی به پیروزی رسیدند. در این بازی حمید حیدری چهره انگشت نمای بازی بود. حیدری در اکثر دیدارهای صفا نامش در میان بهترین‌ها بود. در این تیم میثم عابدی در خط دفاعی و مهدی احمدی در خط میانی روز خوبی داشتند.
  • سکان بوشهر در روزی که محکوم به برد بود، برد. سکان در این فصل برای ماندن در لیگ جنگ می‌کند. این تیم در گروه پایین جدول برای ماندن در لیگ برنامه دارد، کار سختی که هنوز جواب لازم را از آن نگرفته است. در هفته هشتم سکان میزبان سرخ‌دلان پارسه دیر بود که این دیدار ۴ بر ۳ به سود سکان خاتمه یافت. سکان خوب شروع کرد و با دو گل سعید غنی و محمد شمسی پیش افتاد اما در همان نیمه اول محمد تیموری و علی غلامی بازی را مساوی کردند. با آغاز نیمه دوم تیموری گل سوم پرسپولیس را هم به ثمر رساند. سکان با گل هادی علوی به بازی برگشت و علوی در ادامه گل برتری سکان را هم زد. با این پیروزی سکان در مکان هشتم جدول باقی ماند. سکان در هفته پایانی به دیدار سپاهان خورموج می‌رود. دیدار حساسی که برنده آن در لیگ می‌ماند. سکان در صورت مساوی هم میهمان لیگ است اما سپاهان باید ببرد.
  • سرخ دلان دیلم آخرین تلاش خود را برای زنده نگه داشتن امید خود در هفته هشتم انجام دادند اما این تلاش هم ره به جایی نبرد و ششمین شکست دیلم در دفتر لیگ ثبت شد. دیلم با شکست ۳ بر ۲ در مقابل سپاهان خورموج دیگر قعرنشین جدول، اولین سقوطی لیگ شد. با سقوط سرخ دلان دیلم شمال استان در لیگ برتر سهمیه ندارد. دو شهرستان دیلم و گناوه در شمال استان هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال استان بوشهر ندارند. در این دیدار نماینده دیلم در دو نوبت پیش افتاد. ابتدا علی علوی این تیم را پیش انداخت اما در این دیدار سنگربان دیلم پر اشتباه بود و دو بار از روی ضربات مستقیم کرنر دروازه خود را باز شده دید. ضربات کرنر حسین کبیری و حسن رشیدی مستقیم وارد دروازه دیلم شد تا روز بدی به نام دروازه‌بان این تیم ثبت شود. میلاد شفیقی زننده گل دوم دیلم بود و گل پیروزی سپاهان را هم محمد رضایی به ثمر رساند.
  • آبی پوشان تنگ زرد تا قبل از هفته هشتم با ۱۳ امتیاز در مکان دوم جدول بود. این تیم امید زیادی داشت تا پای صفا بلنگد و عنوان قهرمانی را به دست آورد اما در هفته هشتم اسیر آبی‌دلان بنه‌گز شد و نتیجه را ۲ بر ۱ واگذار کرد. با این نتیجه آبی‌دلان و  آبی‌پوشان شانس قهرمانی را از دست دادند. دو اشتباه از احمدرضا سروری سنگربان تنگ زرد در زمین لغزنده برازجان باعث شد تا حسین قدرتیان و مهران پورمند بنه گز را صاحب دو گل کنند. در نیمه دوم تنگ زرد فرصت های زیادی داشت اما تنها یک بار با ضربه مصیب ورزنده به گل رسید. این نتیجه پایان دو تیم آبی را رقم زد.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *