امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

طولانی‌ترین بازی سال چند دقیقه بازی داشت و چندین دقیقه جنجال

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال استان بوشهر قهرمان خود را شناخت. در آخرین هفته از لیگ و در یک بازی پر از حواشی و جار و جنجال، صفا دیر جام قهرمانی را به دست آورد. صفا در آخرین هفته میزبان ابوذر کنگان بود. دو شهر به هم چسبیده در جنوب استان در هفته  پایانی برای کسب عنوان قهرمانی، جنگ تمام عیاری داشتند. این بازی را تماشاگران از پشت بام خانه‌های اطراف تماشا کردند. برای اولین بار یک بازی فوتبال از ابتدا تا انتهای آن ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید. رکوردی که گینس را هم به چالش خواهد کشید.

 بازی هنوز شروع نشده بود با دستور ناظر متوقف شد. حضور تماشاگران بر روی دیوار اطراف ورزشگاه باعث شد تا اولین توقف انجام شود. با سوت یعقوب عاشوری داور تنگستانی بازی آغاز شد. فوتبالی نچسب که در همان دقایق اول دو مصدوم داشت. مصدومیت حسین ایزانلو و عباس کمالی منجر به تعویض این دو بازیکن شد. بازی تا دقیقه ۴۲ ادامه داشت. در این دقیقه عاشوری نقطه پنالتی را به سود ابوذر نشان داد. با سوت عاشوری زمین بازی به میدان جنگ تبدیل شد. تعدادی تماشاگر، بازیکنان ذخیره و هر کس که در استادیوم بود، در میدان بود. عباس کمالی در راس این اعتراض‌ها قرار داشت. کمالی که به هیچ صراطی مستقیم نبود ابتدا سعی کرد تیم خود را از زمین بیرون ببرد ولی به مرور فشار بر تیم داوری را زیاد کرد و دلیلی شد تا داور به دلیل نبود امنیت راهی رختکن شود. با رفتن داوران درگیری‌ها ادامه پیدا کرد و به سکو، جایی که محتشم رئیس هیات فوتبال استان نشسته بود نیز کشیده شد. با دامنه دار شدن درگیری، محتشم سکو را ترک کرد، ترک محتشم یعنی پایان بازی و قهرمانی ابوذر، ولی هنوز محتشم به خودرو خود نرسیده بود توسط تعدادی از مسئولین و حامیان صفا احاطه شد. صحبت‌ها ادامه پیدا کرد و محتشم به اجبار برگشت غافل از این‌که قانون چیز دیگری می‌گوید و داور بازی را به دلیل نبود امنیت تمام کرده است.

در قسمت دیگر میدان تیم ابوذر با دستور برگزارکنندگان بازی، زمین را ترک کرد و بازیکنان راهی رختکن شدند. بازیکنان تعویض لباس را انجام دادند اما برای خروج از رختکن با مشکل روبرو شدند. با ورود مجدد محتشم فضا تغییر کرد. تیم داوری که تعویض لباس انجام داده و آماده رفتن بود ناگهان بعد از ۴۵ دقیقه به زمین برگشت. عاشوری داوری که در لیگ دسته اول کشور هم قضاوت می‌کند بدون توجه به قانون و صرفا با دستوری که از بالا گرفت به زمین آمد تا پرحادثه‌ترین بازی سال استان بوشهر ادامه پیدا کند.

محتشم برگشت، تیم داوری به زمین آمد اما بازیکنان ابوذر که تعویض لباس انجام داده بودند حاضر به انجام بازی نبودند. بعد از دقایقی احسان رحیمی سرمربی ابوذر مدیران این تیم را قانع کرد که تیم به زمین برگردد. دقایق باقی مانده نیمه نخست با ضربه پنالتی یعقوب احمدزاده آغاز شد؛ توپ وارد دروازه شد و ابوذر پیروز به رختکن کرد. در نیمه دوم عاشوری قاضی میدان تحت فشار بود و قضاوت برای داور تنگستانی سخت شد. بازی با تمام حواشی آن به دقیقه ۸۵ رسید. در این دقیقه صادق احمدی مهم‌ترین گل تاریخ صفا را به ثمر رساند. با این گل دیر غرق شادی شد. و باز هم توقف، و باز هم درگیری، حاصل این توقف دو اخراجی برای صفا دیر بود و ۷ دقیقه وقت اضافی، در دقایق پایانی ابوذر حمله کرد اما توپ از خط دفاع صفا نگذشت تا جام قهرمانی به دستان سیدعلی قاهری برسد.

پایان ناخوش لیگی که هدف از انجام آن نامشخص بود با اهدا جام قهرمانی و مدال همراه بود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *