امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

در منطقه جنوب، گناوه قهرمان هندبال ساحلی کشور شد

یاران سبز_ مرتضی خضری: گسترهَُ زیبای ساحل گناوه، سر تا سر برای ورزش‌های ساحلی بی‌نظیر نه، ولی کم‌نظیر است. طی روزهای گذشته در ساحل گناوه مسابقات هندبال ساحلی باشگاه‌های کشور برگزار شد. مسابقات هندبال آزاد کشور در دو منطقه شمال و جنوب انجام گرفت که گناوه میزبان گروه جنوب بود. در این مسابقات تیم‌های گناوه، تیم ملی نوجوانان، دیلم، کنگان، جاسک، جیرفت،کرمان، بندر عباس، نجف‌آباد و اصفهان شرکت داشتند. این مسابقات با قهرمانی تیم گناوه به پایان رسید. گناوه بازی فینال خود را در مقابل تیم ملی نوجوانان برگزار کرد و دو بر صفر به پیروزی رسید.

این مسابقات در دو گروه انجام شد. در گروه نخست تیم‌های نجف‌آباد، بندرعباس، گناوه، دیلم و کرمان رقابت داشتند. در گروه دوم هم تیم ملی نوجوانان، اصفهان، جاسک، جیرفت و کنگان برای صعود برنامه‌ریزی کردند.

با اتمام بازی‌ها در دور نخست، چهار تیم قدرتمند گناوه، تیم ملی نوجوانان، اصفهان و نجف‌آباد به دور دوم صعود کردند. در نیمه نهایی، تیم ملی نوجوانان برای رسیدن به فینال نجف‌آباد را در پیش رو داشت. نجف‌آباد بیشترین سود را از سروش قاسمی در درون دروازه برد. قاسمی کار را برای حمله‌وران نوجوان تیم ملی سخت کرد اما انگیزه نوجوانان، شکست نجف‌آباد را به دنبال داشت. در تیم نجف‌آباد، امیر کرمی و امیرحسین ایوبی چرخش‌ها و پرتاب‌های خوبی داشتند. در مقابل نجف‌آباد بازیکنان نوجوان تیم ملی قرار داشتند. تیم ملی با رهبری مهدی قشقایی‌راد در دور نخست بازی‌های خوبی انجام داد و به دور دوم رسید. در تیم ملی نوجوانان بازی‌های حمید پور موسوی، ارسلان قشقایی و محمد محمدی چشم نواز بود. تیم ملی برنده بازی نیمه نهایی شد و به فینال راه یافت.

در دیگر بازی نیمه نهایی دو تیم گناوه و اصفهان رو در روی هم قرار گرفتند. تیم گناوه از جمله تیم‌های مطرح مسابقات بود. نصراله خواجه‌گیری با یارگیری خوبی که انجام داده بود تیم پرقدرتی را روانه مسابقات کرد. در این تیم فهیم عربزاده و فرهاد درویشی گلزنان برتر بودند. مسابقات به اتمام رسید اما چرخش‌های عرب‌زاده به یادگار ماند.

در تیم گناوه عادل شنبدی، فرهاد درویشی و فهیم عرب‌زاده بهترین بودند و با اجرای دستورات شعبانی از سد تیم پرقدرت اصفهان گذشتند. اصفهان که بر روی نیمکت خود پرویز احسانی را داشت نتوانست با ستارگان خود راهی فینال شود. علی شیرانی و پارسا دهقانی ملی پوشان اصفهان تلاش زیادی کردند تا اصفهان به فینال برسد اما این تلاش نتیجه نداد و مغلوب گناوه شدند.

جمعه صبح، ۲۲ خرداد، آخرین روز مسابقات بود. ابتدا نجف‌آباد و اصفهان رو در روی هم قرار گرفتند که بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود نجف‌آباد به اتمام رسید. حسین نظری و نجف‌آباد به لطف درخشش قاسمی سکوی سوم مسابقات را به دست آوردند.

در بازی فینال مهدی قشقایی راد تمامی ترفندها را به کار بست تا تیم خود را برنده بازی کند اما تجربه بازیکنان باتجربه گناوه اجازه قهرمانی را به تیم ملی نوجوانان نداد.

نصراله خواجه‌گیری همه راه‌ها را رفت و فضای مناسبی برای انجام مسابقات به وجود آورد تا میزبانی گناوه خوب باشد.

حمیدرضا کریمی سرپرست گناوه بود و بار هماهنگی را هم به دوش کشید.

محمدامین صیادی زمین را تسطیح کرد و در تمام بازی‌ها حضور داشت.

غلامحسین نکویی رئیس انجمن ساحلی کشور و رئیس هیات هندبال استان بوشهر هم از تماشاگران ویژه مسابقات بود و در مراسم اهدا جوایز هم حضور داشت. خدیجه دشتی بخشدار مرکزی گناوه و حسین قرائتی معاون اداره ورزش و جوانان گناوه هم در مراسم اهدا جوایز حضور داشتند.

سه تیم برتر مسابقات در جنوب و شمال کشور در یک گروه بازی خواهند کرد و قهرمان مسابقات به بازی‌های باشگاه‌های آسیا در تایلند خواهد رفت.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *