امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پارس و گلسا بدون دغدغه، انتهای جدول پر اضطراب

یاران سبز- مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال ساحلی به نیم فصل رسید. در هفته پنجم چهار دیدار در دو گروه انجام شد. در گروه نخست پارس جنوبی بوشهر با حداکثر امتیاز در صدر جدول ایستاده است. شاگردان میهن‌دوست چهار رقیب خود را در این گروه شکست دادند و با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. در گروه دوم هم مقاومت گلساپوش یزد همین شرایط را دارد. یزدی‌ها با چهار پیروزی صدرنشین گروه دوم هستند.

پارس جنوبی بوشهر در آخرین دیدار میهمان سپاهان سمنان بود. سمنانی‌ها تا پایان وقت دوم ۲ بر ۱ از پارس جنوبی پیش بودند اما تجربه تیم پرقدرت پارس اجازه نداد، میزبان به امتیاز برسد. دیدار پارس و سپاهان در نهایت ۴ بر ۲ به سود پارس پایان یافت. سمان با گل‌های اسحاق مطهری‌نژاد و امیر خزایی پیش افتاد و پارس هم با تنها گل نصراله شهمرادی به تایم سوم رسید. نتیجه ۲ بر ۱ امیدهای سمنان را برای صعود زنده نگه ذاشته بود اما یک گل از مجتبی نجفی و دو گل در لحظات پایانی از محمد معصومی‌زاده میزبان را از امتیاز محروم کرد.

سمنانی‌ها از قضاوت داور ناراضی بودند.

در گناوه، قضاوت داوران نتیجه بازی پاس گناوه و فرش حداد اصفهان را رقم زد. این دیدار در وقت قانونی و اضافی ۲ بر ۲ بود و ضربات پنالتی تنها امتیاز باقی مانده را به فرش حداد اصفهان رساند. پاس در اولین میزبانی گناوه، به امتیاز نرسید. در این ناکامی نقش اصلی را حسام عرب بازی کرد و علی حاجی‌پور دیگر داور این بازی هم در تکمیل اشتباهات عرب کم نگذاشت تا یکی از بدترین داوری‌ها در رقابت‌های لیگ برتر ساحلی رقم بخورد.

داوران با چشمانی بسته از خطاهای مسلم تیم اصفهانی گذر کردند تا تیم نادری به یک امتیاز در این بازی برسد.

در این بازی ابتدا حسین کارگر برای فرش حداد گلزنی کرد. دو گل از علی عشایری و مهدی تندسر نتیجه را تغییر داد و پاس با پیروزی نیمه نخست را به پایان رساند.

در نیمه دوم مسعود حسنی‌پور توپ را به پرواز در آورد و گل مساوی را برای میهمان به ثمر رساند. در چهار دقیقه مانده به پایان نیمه دوم قسمتی از نور یکی از پایه‌های ورزشگاه رفت تا بازی برای دقایقی تعطیل شود. وقتی تایم سوم آغاز شد حاجی پور و عرب داوران این بازی به خواب رفتند. قضاوت پر اشتباه و تاثیرگذار داور تهرانی و مازندرانی صدای همه را در آورد. اشتباهات چنان فاحش بود که ذهن را به هر سویی می‌برد.

ناظر بازی در تایم دوم با قطع بازی خواستار بیرون رفتن تعدادی از تماشاگران بود.

فرش حداد ۱۳ بازیکن را روی نیمکت نشاند تا نشان دهد قانون هم حریف قدرت نیست.

***

در گروه دوم هیچ تیمی نتوانست یقه گلساپوش یزد را بگیرد. شاگردان مهدی میرشمسی در چهار دیداری که انجام دادند، پیروز شدند و در صدر ایستادند.

در این گروه ایفا اردکان با سه پیروزی و یک شکست در مکان دوم قرار دارد. نماینده اردکان در آخرین بازی نیم‌فصل خود ۶ بر ۳ شهریار ساری را شکست داد و امیدوار به صعود باقی ماند. در این بازی ایفا نیمه نخست را با برتری ۲ بر صفر و با گل‌های روح اله صفا و محمد بهجتی به پایان رساند اما در نیمه دوم شاگردان جلال اسماعیلی با ۳ گلی که محمد علی‌جانی(۲ گل) یکی از بهترین گلزنان لیگ و حسن طلوعی به ثمر رساندند، پیش افتادند. در نیمه سوم شهریار توانی برای ادامه نداشت و بازی را به حریف قدر خود واگذار کرد. محمد بهجتی در این بازی ۳ گل زد تا در جدول گلزنان هم دیده شود. علی پایه‌دار و سجاد عباسی دیگر گلزنان اردکان بودند.

دریانوردان بوشهر خیلی دیر و دست و پا شکسته بسته شد اما همین تیم و با همین شکل هم از پس شهرداری بندرعباس بر آمد. در آخرین بازی نیم فصل نخست شاگردان عباس طیب‌نژاد در وقت قانونی ۳ بر ۳ شدند اما در وقت اضافی حمید میهن‌دوست این تیم را صاحب دو امتیاز کرد. در این دیدار میهن‌دوست و رضا ندومی هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

گل‌های شهرداری را هم علی میرزایی، فاروق پسنده و پوریا سوروئی به ثمر رساندن. شهرداری بندرعباس تنها تیم بدون امتیاز لیگ برتر است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *