امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راه سخت جنوبی‌ها در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور

یاران سبز- مرتضی خضری: نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی با انجام چهار دیدار در دو گروه آغاز شد. در گروه اول شاهین خزر رودسر با شکست ۶ بر ۱ اصفهان همه را غافلگیر کرد. در گناوه، پارس جنوبی بوشهر نم پس نداد و ۶ بر ۳ پاس گناوه را مغلوب کرد. در گروه دوم شهریار ساری با شکست ۶ بر ۳ دریانوردان بوشهر به صف مدعیان صعود نزدیک شد. مقاومت گلساپوش یزد پیشتاز گروه دوم یک پیروزی دیگر هم در پرونده خود ثبت کرد. این تیم ۷ بر ۳ شهرداری بندرعباس را شکست داد. این نتایج شرایط شهرداری بندر عباس، دریانوردان بوشهر و پاس گناوه، سه تیم جنوبی را برای ماندن در لیگ برتر سخت کرد.

  • پاس گناوه که در جدول گروه یک بدترین وضعیت را دارد در اولین هفته از نیم فصل دوم هم شکست خورد تا همچنان در انتهای جدول باشد. این تیم که میزبان پارس جنوبی بوشهر بود ۶ بر ۳ مغلوب شاگردان باتجربه محمد میهن‌دوست شد. در نیمه نخست این بازی و در همان ابتدا آرش کرمی میهمان را پیش انداخت. بعد از این گل دو بار نقطه پنالتی به سود پاس نشان داده شد که ضربه اول را احمدرضا منصورزاده به تیرک کوبید ولی محمدامین صیادی بهترین بازیکن پاس در این دیدار، ضربه خود را گل کرد. در ادامه خطای جعفر غلامی باعث شد تا مسلم مسیگر کاپیتان پارس جنوبی گل دوم را برای میهمان به ثمر برساند. پایان نیمه نخست با گل زیبای  محمدامین صیادی همراه بود.

در نیمه دوم مجتبی نجفی و سبحان فاله برای پارس گلزنی کردند و احمدرضا منصورزاده هم گل سوم پاس را به ثمر رساند. در نیمه سوم بازیکنان پاس نتوانستند کاری از پیش ببرند و دو گل از احسان درا و آرش کرمی پیروزی پارس را تکمیل کرد. آرش کرمی یکی از بهترین‌های پارس در این دیدار بود.

  • گلساپوش یزد ۷ بر ۳ شهرداری بندرعباس را در اولین هفته از نیم فصل دوم مغلوب کرد و حالا هیچ نگرانی برای صعود ندارد. شهرداری بندرعباس ابتدا با گل فاروق پسنده پیش افتاد اما گلزنی سیدعلی ناظم‌زاده بازی را مساوی کرد. پسنده برای بار دوم هم شهرداری را پیش انداخت ولی سیدمهدی میر جلیلی اجازه نداد هرمزگانی‌ها خوشحال به رختکن بروند. در نیمه دوم بازیکنان گلساپوش حاکم مطلق میدان بودند و چهار گل به ثمر رساندند. مهدی شیرمحمدی، رضا امیری زاده، سیدعلی ناظم‌زاده و مهدی شیرمحمدی گلزنان یزد در نیمه دوم بودند. در نیمه سوم باز هم فاروق پسنده گلزنی کرد و تنها گل گلساپوش را در نیمه سوم، عباس رضایی به ثمر رساند.
  • شهریار ساری در بوشهر نگذاشت میزبان به امتیاز برسد. شهریار که در نیم فصل اول به دلیل تکمیل نبودن مدارک و احتمالات فراوان برای عدم حضور در مسابقات نتوانسته بود بازی اول را انجام دهد، در هفته ششم و در بوشهر ۶ بر ۳ دریانوردان را شکست داد. در این دیدار گل‌های محمودعلیجانی و بازی خوب محمد مرادی پیروزی شهریار را به دنبال داشت. در نیمه نخست این دیدار محمود علیجانی دو بار موفق به گلزنی شد و محمد مرادی هم بازی خوب خود را با یک گل تکمیل کرد. در نیمه دوم سهیل مقصودی و محمد مرادی گلزنی کردند و گل اول میزبان را هم حمید میهن‌دوست به ثمر رساند. در نیمه سوم میهن دوست باز هم گلزنی کرد. دریانوردان در ادامه با ضربه محمد محمدشاهی به گل سوم هم رسید اما محمود علیجانی گل ششم را برای شهریار زد تا کار دریانوردان تمام شود.

علیجانی با سه گلی که در این دیدار به ثمر رساند ۸ گله شد و صدر جدول گلزنان را با اسحاق مطهری‌نژاد شریک شد.

  • شاهین خزر رود در نیم فصل دوم دست در دست حسن عبدالهی دارد. شاگردان عبدالهی در اولین بازی ۶ بر ۱ فرش حداد را شکست دادند. این پیروزی شاهین را در یک قدمی فرش قرار داد. یک آنالیز خوب و عمل‌کرد خوب‌تر بازیکنان شاهین باعث شد تا یکی از نتایج دور از انتظار لیگ رقم بخورد. در این دیدار عماد عباسی اولین گل شاهین را به ثمر رساند اما یک اشتباه باعث شد تا افشین جعفری بازی را مساوی کند. در ادامه محسن فکوری دو بار موفق به گلزنی شد. فکوری در نیم فصل دوم در لیست شاهین قرار گرفت. آیدین تشنه‌کام، رضا صداقتی و حسین نجفی دیگر گلزنان شاهین در این دیدار بودند.

ابوالفضل شریف‌پور در درون دروازه یکی از بهترین‌های شاهین خزر رودسر بود.

حسن عبدالهی در نیم فصل دوم هدایت شاهین را به دست گرفت. احتمالا عبدالهی در بازی‌های آینده برای شاهین به میدان هم برود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *