امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کمک‌های مردم و مسئولان گناوه به زلزله‌زدگان/ ایجاد ستاد جمع‌آوری کمک‌ها در بازار

گناوه آنلاین؛

ردم و مسئولان شهرستان گناوه نیز همپای دیگر مردم استان بوشهر و ایران اسلامی از نخستین لحظات وقوع زمین‌لرزه در شهرستان دشتی به کمک مردم حادثه دیده این منطقه شتافتند و کمک‌های آنها همچنان با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وقوع زلزله و رسیدن خبرها، هلال احمر گناوه در همان ساعات اولیه به منطقه اعزام و در کار تجسس و نجات زلزله زدگان مشارکت فعال کردند.
رضا محمدی شهردار گناوه در ارتباط با آوار برداری در منطقه زلزله زده به خبرنگار مهر گفت: شهرداری گناوه نیز با تمامی امکانات لجستیکی وارد عمل شد و در شنبه و بخصوص در روستای باغان کار آواربرداری را به نحو احسن به پایان رسانید.
عبدالعلی صیادی رئیس هلال احمر گناوه در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: در همان ساعات اولیه با تجهیزات کامل به همراه ۲۵ امدادگر به منطقه وارد و فعالیت خود را آغاز و به حمدالله توانستیم چند نفر را از زیر آوار نجات بدهیم.

وی که به همراه چند نفر از امدادگران در مسجد روستای باغان مستقر و مشغول به کمک و امداد رسانی به مردم هستند می‌گوید که پس از پایان تجسس طبق تقسیم کار در شنبه تمامی نیروهای گناوه در باغان مستقر و تمامی مسئولیت امداد و کمک رسانی بر عهده تیم گناوه قرار گرفت.
حاجی زاده معاون هلال احمر گناوه که مسئول توزیع کمک های ارسالی است در پاسخ به چگونگی و نحوه توزیع کمک ها در بین مردم گفت: با توجه به بزرگی روستای باغان که شامل ۹ محله و تقریبا از همدیگر فاصله زیادی دارند با هماهنگی و همکاری شورای روستا و نماینده ای از محلات  تعداد خانوارها را مشخص و با حضور نماینده هر محل کمک های اهدایی را تقسیم کرده ایم.
وی چادر پتو و موکت را از نیازهای ضروری می داند که در روزهای اول توزیع شده است، و در پاسخ به سوالی که آیا مازاد کمک ها به انبار مرکزی حوادث غیر مترقبه برگشت می خورد گفت: با اطمینان می گویم که تمامی کمک های مردمی در بین مردم تقسیم خواهد شد.

قاسم کناری نیز که از طرف شبکه بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده و در باغان مستقر است از کمک های پزشکی به مردم خبر داد.
ابراهیم ملک زاده معاون فرماندار و مشاور عمرانی در محل کار هماهنگی اکیپ های موجود را برعهده داشتند و بر اجرای کارها نظارت مستقیم داشتند. همچنین از امدادگران غلامرضا علی زاده،محمد پناهی تبار،مجتبی پناهی تبار،جواد تمدن فر،عبدالرضا کرمی، حسین ویسی و صدق منوچهری در محل حضور داشتند که آفتاب سوختگی ویژگی مشترک آنان بود.
خسرو ملایی معاون شورای اسلامی روستای باغان می گوید: سلام و تشکر ویژه مردم باغان را به  مردم و مسئولین خوب، عزیز و خونگرم گناوه برسانید، بندر گناوه و باغان از امروز خواهر خوانده هستند.
بازاریان گناوه در پی زلزله ویرانگر کاکی شنبه و روستاهای اطراف با  کمک و همیاری همدیگر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی بازاریان در قالب دو ستاد واقع در خیابان طالقانی نبش بانک مسکن و پاساژ ذولفقار کردند.

مرتضی سراجی فرهنگی و از فعالین ستاد در این ارتباط می گوید: این ستاد با هدف کاملا بشر دوستانه و تنها با کمک و همت بچه های بازار راه اندازی شد که مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت.
سید علی حسینی حقیقی فرهنگی بازنشسته که در بازار فعال است از موج استقبال مغازه داران میگوید و کمک ها را در قالب نقدی و جنسی می داند که میزان قابل توجهی بوده است.
برادران عارفی (عباس، ابراهیم، محمد) که در ستاد فعالیت چشمگیری داشتند از هماهنگی و همدلی که در بین فعالین ستاد بدون هیچ چشم داشتی بوجود آمده بود می گویند و آن را نشانه ای از نوع دوستی و کمک به هم نوع می دانند.
یوسف فرهادی یکی دیگر از بازاریان می گوید: علاوه بر بازاریان اهالی منازل مسکونی واقع در طبقات فوقانی بازار تجاری با کمک‌های نقدی و غیر نقدی در این امر مشارکت کردند.
حسین سراجی رئیس صنف پوشاک نیز می گوید بازار گناوه نشان داد که در مواقع سختی و مشکلات همیشه در کنار مردم است و همین هم رمز موفقیت است.

شهابی نیز که در ستاد واقع در پاساژ ذولفقار به همراه سایر ین طی چند روز فعالیت می کرد می گوید: هدف از این کار صرفا رضای خداوند است و ابراز هم دردی و تسکین هر چند اندکی از دردهای آسیب دیدگان است.
محمد رضا بخرد نیز گفت: در فرهنگ ما کمک و نوع دوستی جایگاه ویژه ای دارد چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.
بنا به گفته الیاس احمد حسینی مسئول کمیته مالی ستاد، میزان کمک های نقدی وغیر نقدی در حدود ۳۰ میلیون تومان بود که همه پس از هماهنگی با مسئولان منطقه زلزله زده و نیاز سنجی، کالاهایی نظیر مواد غذایی و البسه  و دیگر مواد ضروری تهیه شد که پس از رایزنی‌ها و هماهنگی با ستاد کمک‌ها در منطقه انجام گرفت و کامیون حامل کالاها به روستای باغان از توابع شنبه اعزام شد.
گزارش از احمد کشتکار

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *