امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

جنگ مغلوبه شد

یاران سبز: هنوز عرق انتخابات ریاست جمهوری خشک نشده بود که اولین شکافها در میان اصلاح طلبان گناوه هم نمایان شد. در همان زمان مطلبی را نوشتیم که به مذاق خیلی ها خوش نیامد. آن روز نوشتم ، چون امروز را دیده بودیم ، نوشتیم که شاید تلنگری باشد بر اصلاح طلبان و زنگ خطر به صدا در آید و انتظار این بود تدبیری اندیشیده شود، اما هیچ انگاشته شد و حاصل این شد که امروز شمشیرها از رو بسته شده است . امروز به عینه می بینیم شمشیرها بی مهابا بر تن زخم خورده اصلاح طلبان زخم می زند ، زخمی عمیق که شاید از زمان نوشدارویش بسیار گذشته باشد.سراجی.طاهری

این روزها در فضاهای مجازی نامه ها به آسانی دست به دست می شود و پاسخ ها بی درنگ نوشته می شود . شکاف در اردوگاه اصلاح طلبان گناوه کار را به جایی کشیده است که نامه های سرگشاده مو را بر تن دوستان سیخ می کند ، همان هایی که داعیه اتحاد داشتند حالا به آسانی دم به تله تفرقه داده اند و افسوس که چه ارزان این راه را بر گزیده اند.

جنجالها از آنجا وارد فاز دوم شد که احمد طاهری رئیس ستاد دکتر روحانی در گناوه با نامه ای به سعادت رئیس استانی  ستاد دکتر روحانی خواهان رسیدگی به وضعیت گناوه شد ، طاهری که به خوبی دریافته بود قسمتی از مشکلات از جمله آموزش و پرورش گناوه به ستاد روحانی مرتبط است با این نامه هم قصد داشت گلایه های خود را از عدم توجه به گناوه به گوش مسئولان استان برساند و هم موضع ستاد را مشخص کند.طاهری عدم استفاده از نیروهای شمال استان را هم یادآور شده بود. طاهری

گناوه در دولتهای گذشته نیروهای کار آمدی در سطح اول مدیریت استان داشت اما بر خلاف وعده های داده شده در دولت تدبیر و امید فضای نا امیدی بر نیروهای کار آمد شمال استان مستولی شد.

بعد از این نامه ناگهان جوابیه ای رخ نمود ، جوابیه ای که می توان در آن رد پای مرتضی سراجی یکی از فعالین سیاسی را دید. سراجی که طی سالها مبارزات سیاسی در صف اول اصلاح طلبان استان قرار داشته است و حتی در میان اصلاح طلبیان کشور هم دارای جایگاه می باشد خود را در صف مقابل با نامه احمد طاهری قرار داد . بکار بردن بعضی از کلمات در نامه طاهری باعث شد تا سراجی و گروه ش با نام فعالین اصلاح طلب ستاد تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی به نقد این نامه بپردازند اما چیزی که کاملا مشخص است و دیگر سایه در آن معنی نمی دهد شکافی است که در میان اصلاح طلبان گناوه به وجود آمده است و در صورت ادامه پیامدهای خطرناکی خواهد داشت و در واقع می توان گفت ، جنگ مغلوبه شدستاد-روحانی

پست های مرتبط

۶ نظر

  1. ایران عزیز

    سلام ، چند نکته در جواب به این جوابیه دوستان:
    اولا دکتر حسن روحانی هرگز اصلاح طلب نبوده و نیست و در هیچ زمینه ای هم در حوادث چند سال گذشته با دوستان اصلاح طلب وحدت نظر نداشته اند ، موضع گیری ایشان در اتفاقات ۱۸ تیر بر کسی پوشیده نیست.
    دوما ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز است که بالاترین و به نوعی مرجع ترین نهاد در جمع اصولگرایان است(اگرچه مدتی ست در جلسان جامعه روحانیت شرکت نمی کند)
    سوما شعار انتخاباتی ایشان اعتدال بود ، اعتدال یعنی خیر الامور اوسطها لذا با این استدلال دلیلی ندارد همه مدیران و روسا از یک جناح خاص باشند و جناح مغلوب کاملا در حاشیه باشد.
    چهارما ایشان در بدو امر فرمودند بنده داس ندارم ولی کسانی که به ناحق سوار اتوبوس شده اند باید پیاده شوند و الان با گذشت یک سال از صدارت ایشان قدری برای قضاوت زود است ضمن اینکه سهم خواهی به صرف حمایت در انتخابات دیکتاتورمابانه است.
    پنجما انتصاب صالحی و پورمحمدی از اعضا دولت پیشین و همچنین استفاده از اعضا کارگزاران در امور اقتصادی و انتخاب مشاوران اصلاح طلب در دولت تدبیر و امید به خوبی نشانگر طرز فکر ایشان در نحوه نگرش به جناح بندی های سیاسی ست.
    ششما حضرات اصلاح طلب در طول ۸ سال ریاست جمهوری سید بزرگوار (خاتمی) به خوبی با تندروی ها و کجروی های خود به جنبش اصلاح طلبی ضربات جبران ناپذیر زده اند پس بهتر است با نگاه به گذشته درس بگیرند و با وحدت از دو دستگی و چند دستگی جلوگیری کنند ، دعواهای درون حزبی و درون جناحی در نهایت به نغع حریف تمام خواهد شد. نمونه این انشقاق هم انتخابات سال ۸۴ و چند صدایی شدنشان که باعث بروز فجایع ۸ ساله پاکترین دولت تاریخ شد!
    هفتما دوستان اصلاح طلب اگر معنا و مفهوم کار حزبی را می دانستند که نمی دانند هرگز همچین بیانیه ای را به عنوان “فعالین اصلاح طلب ستاد روحانی” نمی دادند به نظر شما چند شهر در ایران همچین گروهی دارند؟ این عنوان به خوبی بیانگر سهم خواهی ست که در بطن خود انتظار داس را از دولت دارند همان کاری که ۸ سال توسط جنابشان بر احمدی نژادی ها خرده می گرفتند.
    والسلام – با امید به تشکیل دولت ملی

    پاسخ
  2. گناوه

    نواجنوب: انتخابات رییس هیات ورزشهای همگانی استان بوشهر به دلیل اعتراض یکی از نامزدها به تخلفات اداره کل ورزش و جوانان، لغو شد.

    یک منبع آگاه در گفتگو با «خلیج فارس» در این باره گفت: محسن رمضانی مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان به همراه موسی کشتکار رییس گروه ورزش قهرمانی این اداره کل دو نامزد تصدی ریاست هیات ورزش های همگانی استان بودند، اما در پی اعتراض کشتکار به آنچه تخلفات اداره کل ورزش عنوان می شود، انتخابات مذکور که قرار بود هفته جاری برگزار شود، لغو گردید.

    وی با اشاره به اینکه این هیات ورزشی طی ۸ ماه گذشته به صورت سرپرستی اداره می شود که منجر به رکود فعالیت آن در جامعه شده، افزود: این روند با لغو انتخابات رییس آن تشدید هم شده است.

    وی ادامه داد: کشتکار به بروز ۳ تخلف در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی معترض بوده و عقیده داشته این روند شائبه رفتار جانبدارانه اداره کل ورزش و جوانان از نامزد دیگر را در پی دارد، از این رو در پی تایید اعتراض صورت گرفته، انتخابات لغو شد.

    این منبع آگاه درباره تخلفات رخ داده اظهار داشت: درحالی که مجامع هیات های ورزشی باید از سوی دبیر هر هیات برگزار شود، در انتخابات هیات ورزش های همگانی، اختیارات دبیر هیات به عنوان فردی مستقل برداشته شده و اداره کل ورزش و جوانان اقدام به ارسال دعوت نامه به اعضای مجمع کرده است.

    وی افزود: همچنین براساس قانون، حداکثر باید ۱۰ روز پیش از برگزاری انتخابات هر هیات ورزشی، اعضای مجمع به نامزدها اعلام شوند تا فرصت رایزنی فراهم باشد، اما این مورد نیز نادیده گرفته شده و تاریخ نامه ارسالی اداره کل ورزش استان به نامزدها ۶ روز قبل از برگزاری مجمع بوده است.

    وی اعتراض سوم را به تغییرات صورت گرفته در ترکیب اعضای مجمع هیات ورزشهای همگانی داسنت و افزود: علاوه بر تغییر شماری از اعضای مجمع سابق در آستانه انتخابات، نکته جالب دیگر این است که ۱۰ نفر از ۱۹ عضو مجمع شامل نمایندگان ورزشکاران، مربیان، داوران و… که باید از سرآمدترین افراد هر بخش باشند، تماما از شهر بوشهر تعیین شده اند و حتی یک سهم هم به شهرستان ها اختصاص نیافته تا نوعی جانبداری اداره کل ورزش و جوانان را دامن بزند.

    این منبع آگاه با یادآوری رفتار شائبه برانگیز سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان در جریان برگزاری انتخابات ریییس هیات فوتبال استان که تصاویر تخلفات صورت گرفته در برنامه ۹۰ نیز پخش شد، اظهار داشت: به نظر می رسد این رفتار جانبدارانه برای اعمال نفوذ در تعیین رییس هیات ورزش های همگانی استان نیز در حال وقوع بود اما در پی اعتراض یکی از نامزدها و تایید موضوع توسط معاون ورزشی اداره کل، انتخابات لغو گردید.

    وی ابراز امیدواری کرد: اداره کل ورزش و جوانان بجای رفتارهایی که شائبه دخالت در انتخاب روسای هیات های ورزشی و نشاندن افراد موردنظر در مسئولیت های انتخابی را دارد، به اعضای مجامع که نخبگان هر رشته ورزشی بوده اعتماد کند.

    پاسخ
  3. جاسم شجاع

    جناب آقای خضری عزیز ! لطفا بجای مرتضی سراجی و گروهش ، بفرمائید جمعی از اصلاح طلبان چون جوابیه نامه جناب آقای دکتر طاهری از طرف فعالین اصلاح طلب ستاد دکتر روحانی بوده است.جهت تنویر افکار عموم عرض نمایم جناب آقای سراجی هم از متن نامه اتطلاعی نداشته و نامه را مثل شما زمان نشر در وبلاگ گناوه پورت دیده است. آقای خضری عزیز ای کاش نویسنده متن بالا را درج می کردید.تا بجای اینکه از رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی دکتر روحانی (دکتر طاهری)دفاع و به نوعی سراجی و گروهش را مقصر جلوه دهد و این به معنای آب در آسیاب تشوبق کنندگان به تفرقه می باشد،کمی هم انصاف را چاشنی مقاله می نمود.

    پاسخ
  4. دره گپ

    درود بر مرتضی جومونگ خان !
    (خضری الان رو به روم نشسته و چنان کوبیده را با چاشنی پیاز و لیمو به نیش می کشد که دلم می خواهد خفه ش کنم)

    پاسخ
  5. فرهنگی منتقد

    جناب مرتضی خان!!!!! قبل از هرچیزی عرض کنم رد پای دوست عزیزتان در نامه هویداست !!!! در کجای نامه ی آقای طاهری به حق وحقوق شمال استان اشاره شده که ما ندیدیم؟ ایشان در این نامه به جز کوبیدن اصلاح طلبان ودولت تدبیر وامید ومقایسه ی آن با دولت احمدی نژادو روسفید نشان دادن دولت احمدی نژاددر مقابل دولت روحانی آیا مطلب مهم دیگری هم مگر داشت؟؟!!

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *