امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

احمد بهروزیان فر:از روسای شهرستانها حمایت می کنم و اجازه نمیدهم به آنها بی احترامی شود

یاران سبز: رایزنی های فراوانی صورت گرفت تا در راس ورزش استان تغییر به وجود بیاید .حضور چند ساله جمشیدی در راس ورزش استان و خیل پروژهای نیمه تمام صدای خیلی ها را در آورده بود تا جایی که پای نمایندگان استان هم به ماجرا باز شد و بالاخره تغییر صورت گرفت. با رفتن جمشیدی سکان به دست احمد بهروزیان فر افتاد . با هماهنگی قبلی با عبدالعزیز افتخاری یکی از کارشناسان زبده ورزش همراه شدم تا گفتگوی خود را با احمد بهروزیان فر مدیر کل ورزش و جوانان استان انجام دهم.بهروزیان-فر...

بهروزیان فر در ابتدای صحبتهای خود اظهار داشت: از روزی که شروع کردم چون از بدنه ورزش بودم با تمام مشکلات چه در بحث سخت افزاری و چه بحث نرم افزاری ورزش استان آشنا و با خبر بودم؛ در بدو ورود با توجه به اطلاعاتی که داشتم و همفکری با همکاران به دنبال راه چاره برای انجام یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه دقیق بلند مدت برای ورزش استان بودیم . یکی از اقداماتی که به آن تاکید داشتم ، توجه خاص به پیشکسوتان ورزش استان است و استفاده از نقطه نظرات این دوستان است که می دانم راه گشا ست و از گروه ها و سلیقه های مختلف هم دعوت کردم تا در این مسیر با همدیگر همراه شویم . در این میان تشکیل شورای راهبرد ورزش بود که به وجود آن نیازمند بودیم که تشکیل شد و سومین جلسه آن هم برگزار شده است . به دنبال این هستیم که از شورای ورزش خروجی های خوب و کاربردی داشته باشیم.

بحث ورزش همگانی و عشایری و روستایی و ورزش های پایه و مدال آور هم از اولویتهای ماست . ورزش همگانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ، رئیس جمهور و وزیر ورزش است و همین تاکیدها باعث شده است تا ما هم نگاه متفاوتی به ورزش همگانی داشته باشیم.

در ورزشهای قهرمانی قول کمک به ورزشکاران را داده ایم و با تمام قدرت کمک خواهیم کرد.  هر ورزشکاری بتواند در ۲۰۱۶ مدال آور باشد برای آمادگی ورزشکار هم کمک می کنم.حضور ورزشکاران ما در اردوهای تیمهای ملی آغاز کمک های مالی ما محسوب می شود. ورزشکاران مدال آور را هم از نظر مالی و هم از نظر فنی کمک می کنیم . آقای پاکدامن در برازجان را مثال میزنم ، چون قرار بود به تهران برود تا تمریناتش را انجام دهد ما مسئله اسکانش را حل کردیم.بهروزیان-فر..

بهروزیان فر در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران کم بینای گناوه ای که در مسابقات دو و میدانی جهانی و پارالمپیک و آسیایی دارای مدال بودند و به دلیل نبود امکانات و مربی مجبور به سفر به مشهد شده اند را مورد حمایت قرار نداده اید ، بیان کرد: ورزشکاران گناوه ای در این رشته از افتخارات ورزش استان هستند و در تمامی صحنه ها خیلی خوب درخشیدند و از آقای ابراهیم زاده هم تشکر می کنم .ما سال گذشته شرایط استخدامی کاری سجاد نیک پرست و سید عرفان حسینی لیراوی را در فراهم کردیم که دوستان خودشان نپذیرفتند. رفتن این عزیزان بیشتر به دلیل حضور مربی در مشهد است ؛ توان گناوه بسیار بالا ست و ما به دنبال این هستیم که پیست تارتان گناوه را انجام دهیم و امکاناتی در شان مردم گناوه برای ورزشکاران مهیا کنیم . در جریان هستید که ورزشگاه شماره دو گناوه چندین سال است به همین شکل رها شده، ما به دنبال تکمیل آن هستیم و حتی بحث چمن آن را هم انجام داده ایم . آن ورزشگاه پیست ۸ خطه دارد و با تکمیل آن نقش بسیار خوبی در رشد ورزش گناوه ایفا خواهد کرد.

بهروزیان فر در مورد بازدیدهای میدانی از امکانات ورزشی هم گفت:توجه به شهرستانها برای من اهمیت دارد و در همین مدت کم به تمامی شهرستانها چند بار سفر کرده ام و امکانات را از نزدیک دیده ام .من از چاله ژیمناستیک دیر دیدن کردم و چون غیر استاندارد بود گفتم تعطیل شود تا استاندارد شود. این موضوع را گفتم که در جریان قرار بگیرید که از تمامی مکانهای ورزشی استان بازدید کرده ام و نواقص را دیده ام و برنامه مفصلی برای ترمیم و ساخت دارم .

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به این سوال که مشکلات مالی خیلی از هیات ها و تیمها را تا سر حد انحلال و توقف کامل پیش برده است ؛ اظهار داشت: در جریان دقیق مشکلات مالی هیات ها و باشگاه ها هستم اما چون برای ورزش استان از ابتدا درخواستهای سطح پایینی شده بود و تزریق بسیار کمی شده بود حل مشکلات هم سخت شد ولی من تلاش می کنم تا با رایزنی های زیاد بتوانم برای ورزش استان کمکهایی بگیرم . نظر آقای سالاری و وزیر ورزش این است که کمک کنند و صحبتهایی هم  انجام شده و راهکارها را هم ارائه داده ایم . در جریان سفر رئیس جمهور ابتدا با هیاتهای خود جلسه گذاشتیم و راهکارها را مرور کردیم و من از کانالهای مختلف نامه های ورزش را به دست ایشان رساندم . ما در سنوات گذشته تنها مشکلات را عنوان می کردیم و از راهکار خبری نبود ، همه گلایه داشتیم چرا در خوزستان به ورزش کمک می شود ولی در استان ما که دارای منابع بیشتری است کمک نمی شود و به همین دلیل هم درخواست دادیم و هم راهکار را تقدیم کردیم که این راهکارها حاصل بررسی ما از وضعیت دو استان همجوار هرمزگان و خوزستان است . در خوزستان ۵۲ رشته ورزشی زیر نظر شرکتهای نفتی در منطقه است فقط پتروشیمی بندر امام ۹ رشته ورزشی را در رده های مختلف زیر پوشش دارد و علاوه بر این نزدیک به ۱۰۰ تیم ورزشی هم زیر نظر نفت در استان خوزستان می باشد و استان ما هم باید این مسیر را طی کند.

مدیر کل ورزش استان در پاسخ به این سوال که چرا در سالهای گذشته این کمکها نشده است ، اظهار داشت: در یک مقطع قرار بود ۱۰ میلیارد تومان کمک شود که ۵ میلیارد آن پرداخت شد و به دلیل عدم پی گیری ما بقی هم پرداخت نگردید، اما چیزی که مهم است این بود که همان مبلغ هم که پرداخت شد به طور مساوی و عادلانه تقسیم نشد . بهتر می توانستیم هزینه کنیم و نتیجه بخش تر هم بود . ما در بحث آن پنج میلیارد برای پایه چه کاری کردیم ؛ ما برای کمک به ورزش اقدامات زیادی انجام داده ایم که وقتی محقق شد رسانه ای خواهیم کرد. در همین یکی دو روز گذشته با همراهی آقای جمیری و آقای پورفاطمی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با آقای یوسفی مدیر عامل پارس جنوبی ملاقات داشتیم و امیدوار شدیم که از طریق نفت به ورزش کمک شود . ما باید دنبال اسپانسر برویم . طرح وزیر در مورد یک درصد دستگاه های دولتی برای کمک به ورزش با موافقت مجلس روبرو شد و آیین نامه اجرایی آن هم در حال تنظیم شدن است که کمک بسیار خوبی است و طرح دیگری هم وجود دارد که چون هنوز قانونمند نشده است در مورد آن صحبت نمی کنم ولی امیدوار به آن هم هستم ؛ هدف کمک به ورزش است ، حاصل تحقیقات ما می تواند خروج ورزش از این شرایط به دنبال داشته باشد ، ما استان را به چند منطقه تقسیم کرده ام و نیازهای مالی مناطق را هم محاسبه نموده ایم و حالا منتظر نقش آفرینی نفت در مناطق مختلف هستیم . برنامه داریم ۲۰ درصد جمع کل اعتبارات را هم برای ورزش پایه و ورزش همگانی و عشایری روستایی قرار دهیم.

در پایه در حال بستن تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش هستیم که ورزشکاران شناسایی شوند و کمک کنیم تا استعدادها شکوفا شوند.

وجود طرح های نیمه تمام در استان آزار دهنده است ، این هم از سئوالات بود که مدیر کل ورزش استان در پاسخ به آن گفت: کل فضاهای ورزشی استان نزدیک به ۷۵۰ هزار متر مربع می باشد که ۱۵۰ هزار متر مربع آن فضای سرپوشیده است که شامل ۱۰۳ سالن ورزشی ۵ استخر سر پوشیده و بقیه فضاها فضای رو باز است که شامل ۴۸ زمین چمن بوده و چندین فضای ورزشی روستایی. فضاهای ورزشی ما خوب است و حتی بعضی از شهرستانها به استاندارد هم نزدیک است ولی متاسفانه سرانه در روستاها بالا رفته است و مراکز شهرستانهای ما مشکل دارند . در شهرستان دشتی بهترین سرانه را داریم ولی یک سالن که بتوانیم در آن تماشاگر جا بدهیم نداریم این یعنی تقسیم بد. در بوشهر ما تنها مجموعه شهید صدوقی را داریم که مربوط به قبل از انقلاب است. ما چمن مصنوعی در روستا احداث کرده ایم حالا که وقت اجرای ماده ۸۸ است و باید درآمدزایی کنیم مسئول چمن می گوید ماهی ۵۰ هزار تومان هم درآمد ندارد ،این فاجعه است .

به همین دلیل هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد و تمام نیروی خود را گذاشته ایم تا پروژهای نیمه تمام به اتمام برسد و اولویت هم مرکز شهرستانها می باشد. بوشهر چهار پروژه نیمه تمام داشت و چهار سال است استخر ندارد . رایزنی انجام شده است با دستور آقای سالاری و آقای عوض پور معاون ایشان و فرماندار بوشهر بنا را بر این گذاشته ایم که استخر کوثر را ترمیم کنیم. این استخر در ردیف ۶ استخر استاندار ۵۰ متری کشور با عمق مناسب است که ما کار آن را شروع کرده ایم و تا تیر ماه سال آینده مورد بهربرداری قرار خواهد گرفت. در استان پیست تارتان نداشتیم و حالا داریم پیست تارتان بوشهر را تکمیل می کنیم که هزینه آن نزدیک به ۲ میلیارد تومان است و پیست را تا فروردین سال آینده تحویل خولاهیم داد و سکوی فلزی هم که چندین سال به حال خود رها شده بود عملیات ساخت آن را شروع کردیم و به زودی به اتمام خواهد رسید.در گناوه چند پروژه تعریف شده است ولی خوابگاه گناوه و زمین شماره ۲ اولویت ما ست . در دیلم استخر و خوابگاه اولویت ماست در دشتستان هم به همین صورت.

احمد بهروزیان فر در پاسخ به این سوال که دشتستان دارای ظرفیتی بالا ست و استعدادهای بسیار خوبی دارد ولی در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد، هم گفت:من به هر شهرستان با توجه به ظرفیتهای آن نگاه می کنم ، دشتستان ، دشتستان است، در گذشته نه چندان دور  چهل درصد ورزش استان را دشتستان تشکیل می داد، والیبال و هندبال دشتستان سرآمد بود و به همین دلیل هم سعی خواهیم کرد امکانات خوبی در اختیار دشتستان قرار دهیم . شهرستانهای دشتستان و گناوه به پیست تارتان نیاز دارند و قول می دهم  بعد از اتمام پیست تارتان بوشهر اولویت اول اداره کل ورزش و جوانان استان پیست این دو شهر باشد.  کف پوشهای ۸ میل برای دو سالن برازجان در نظر داریم که تعویض خواهند شد.

با تعاملی که با فرماندار گناوه داریم عملیات ساخت و ساز خوابگاه ورزشکاران گناوه به زودی از سر گرفته خواهد شد . برای ساخت آن مزایده نشر و آگهی شده است و در اسفندماه استارت زده خواهد شد.

آیین نامه شورای عالی ورزش استان به شکلی نوشته شده است که کمتر شاهد حضور کارشناسان ورزشی در آن هستیم ، مدیر کل ورزش استان در این باره بیان کرد: حضور اعضا با توجه به شرایط اساس نامه شورای عالی ورزش است ولی ما با توجه به نوع بحث از کارشناسان ورزش در شورای عالی ورزش  استفاده خواهیم کرد.

در پاسخ به این سوال که ، در اداره کل ترافیکی از نیرو وجود دارد در شهرستانها کمبود نیروست چه اقدامی در این زمینه می تواند مشکل را حل نماید ، مدیر کل ورزش استان گفت : در مرکز استان نظم خاصی به نیروها داده ایم و در شهرستانها می پذیرم که کمبود نیرو داریم و به دنبال راه چاره هستیم.

مدیر کل ورزش استان بسیاری از فضاهای ورزشی در استان را محقر دانست و در پاسخ به این سوال که وزنه برداری گناوه با وجود افتخارات کشوری که دارد در بدترین وضعیت از نظر امکانات و فضای تمرینی قرار دارد، گفت: در اولین حضورم در گناوه از فضا و امکانات وزنه برداری گناوه بازدید می کنم و همانطور که قول داده ام به رشته هایی موفق نگاه ویژه می کنیم و ویژه هم کمک می کنیم.بهروزیان-فر

 مدیر کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به این سوال که تعدادی از روسای هیاتهای فوتبال با رایزنی به دنبال نشستن بر کرسی ریاست ادارات ورزش شهرستانها می باشند ، شما چه حمایتی از مدیران خود خواهید کرد ، بیان کرد:  اجازه نفوذ افکار سیاسی را به ورزش نخواهیم داد و شدیدا مخالف این موضوع هستم و معنی ندارد سیاست را وارد ورزش کنیم ، حتی آقای سالاری هم مخالف است که سیاست وارد ورزش شود و تاکید داشت که اجازه ندهیم سیاست وارد ورزش استان شود و نباید تغییر سیاسی در ورزش داشته باشیم . از روسای ادارات شهرستانها حمایت می کنم و اجازه نمیدهم به آنها بی احترامی شود . هیات فوتبال هم چارچوب مشخصی دارد و باید در چارچوب خود حرکت کند و هیاتی که نتواند با اداره ورزش و جوانان تعامل برقرار کند بهتر است از ورزش برود و اگر رئیس اداره من هم عملکرد ضعیفی داشته باشد بنده به عنوان مسئول تصمیم می گیرم و هیاتها حق اظهار نظر در این مورد را ندارند.

 بهروزیان فر در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد همکاران قدیم خود به عنوان رئیس ادارات شهرستانها رضایت دارد، نیز اظهار داشت: نمی خواهم به عقب برگردم ، همه در توان خود زحمت کشیده اند ، شاید جایگاه بعضی ها این نبوده است.

مدیر کل ورزش استان در مورد حمایت های مالی ادارات شهرستانها و پی گیری هزینه های ادارات و نحوه تقسیم در شهرستانها بین رشته های ورزشی نیز گفت : روی حسابرسی ها تاکید دارم  و برای کمک به رشته های ورزشی و هیاتها هم شاخص هایی داریم ، موفقیت در کشور و مسابقات بین المللی از جمله شاخص های ما ست ، کمک با توجه به موفقیت در میادین ملی و بین المللی انجام می شود.

احمد بهروزیان فر در مورد مشکلات ایرانجوان بوشهر هم اظهار داشت: باشگاه ایرانجوان و شاهین دارای شناسنامه هستند. مسایلی پیش آمد که حالا داریم افسوس شاهین را می خوریم . با توجه به احساس مسئولیتی که داشتم با مدیر عامل ایرانجوان صحبت کردم و مشکلات باشگاه را به ایشان گوشزد کردم که ایشان گفتند شما پول بدهید من هزینه می کنم؛ این عقلانی نیست ما قرار نیست تیم داری کنیم . من تا حالا ۱۴۰ میلیون تومان به ایرانجوان کمک کرده ام و این توان من بوده است . به مدیر عامل ایرانجوان گفتم شما مدیر تیم هستید و شما باید مشکلات تیم را حل کنید و باید پاسخگوی مشکلات تیم باشد.بعد از این ماجرا نشستی بین اکثر دوستان در ایرانجوان برگزار کردم که شامل دوستانی که در حال حاضر کنار ایرانجوان هستند و قدیمی های این تیم بود و پیشنهاد دادم که هیات موسس که ۲۹ نفر است نشستی برگزار کند و وضعیت هیات مدیره را که دو سال از مدت قانونی آنها هم گذشته سر و سامانی بدهند و مجددا رای گیری شود که مورد تایید قرار گرفت و قرار است در همین هفته جلسه برگزار شود و افراد جدید هیات مدیره انتخاب شوند و از طرف همه هم حمایت شوند. در جلسه اختلاف نظرهایی هم بود ولی باید مطیع قانون باشیم تا به مشکلی برنخوریم.

مدیر کل در مورد وضعیت شاهین هم گفت:در بحث مالکیت شاهین هم حرکاتی انجام گرفته است و آقای گزی و دیگر دوستان در صدد هستند مشکل را حل کنند . قرار است نظر آقای نعمتی را جلب کنند و سه ماه هم از آقای نعمتی فرصت گرفتند و بنظر می رسد دنبال حل مشکلاتشان هستند ولی واقعا مشکلاتشان خاص است.

بهروزیان فر در پایان گفت: در دهه مبارک فجر ما ۱۷ پروژه را افتتاح کردیم، ۹ تا سالن ورزشی ، ۶ چمن مصنوعی و دو زمین ساحلی.

 
 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *