امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بدهکاری ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری گناوه

گناوه آنلاین : شهردار بندر گناوه گفت: شهرداری گناوه ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی داخلی و دولتی دارد.
رضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان بدهی‌های شهرداری گناوه، اظهار داشت: درآمد متوسط روزانه ما پنج میلیون تومان و ماهانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰  میلیون تومان حقوق به کارکنان شهرداری پرداخت می‌کنیم و میزان درآمد سالانه ما از بازار گناوه از محل صدور پروانه کسب سالانه ۸۶ میلیون تومان است.
شهردار گناوه گفت: با این اوصاف درآمد ماهیانه ما بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است و این در حالی است که هزینه تعمیر و تجهیز ماشین آلات ما در ماه ۵۰ میلیون تومان است و حدود ۳۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف شهرداری مشغول به کار هستند.
وی بیان داشت: اگر بخواهیم بدهی‌های شهرداری را براساس موافقت‌نامه هایی که در استانداری صورت گرفته در نظر بگیریم، بیش از ۴۰ میلیارد تومان است ولی در حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال حاضر بدهی‌های داخلی شهرداری گناوه است.
وی افزود: بقیه بدهکاری‌ها در تعهدات و موافقت‌نامه‌های استانی است و به پروژه‌هایی تحت کمیته برنامه‌ریزی استان و از طرح‌های تملک دارایی و اعتبارات دولتی است.
شهردار گناوه خاطرنشان کرد: دغدغه روزانه ما بدهی‌های داخلی شهرداری است که در این راستا با کسانی که از شهرداری مطالباتی دارند، در تعامل هستیم و پیگیر آنیم که این مشکلات مالی هر چه سریعتر مرتفع شود.
وی تاکید کرد: بر همه فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرداری بندر گناوه نظارت می‌شود تا سمت و سویی سیاسی نداشته باشد و جایگاهی که امروز در عرصه فرهنگی شهرداری گناوه دارد، هنوز حوزه فرهنگی شهرداری بوشهر ندارد.
محمدی گفت: کارهای انجام شده ما در حوزه فرهنگی هنری فراتر از وظایف ماست و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که در شهر اجرا می‌شود، توسط شهرداری اجرا یا پشتیبانی می‌شود.
محمدی افزود: برخی از خیابان‌های اصلی شهر واقعا منظر زیبایی ندارند و به دلایل مختلف اقدام به بهسازی و بازسازی آنها کرده‌ایم. در حال حاضر ۲۶ پروژه عمرانی را در حال اجرا داریم.
وی با اشاره به اعتراضات شهروندان محله‌های باباعلیشاه و مال سادات در خصوص سیمای نامطلوب مبلمان شهری در این محلات ادامه داد: شهروندان این محله‌ها نیز به ما اعتراض داشتند که شهرداری بیشتر در سایت تجاری و ساحل اقدام به خدمات دهی می‌کند و مسافران نوروزی را بیشتر از شهروندان گناوه‌ای مدنظر دارد و برای مردم شهر کار نمی‌کند و همه این اعتراضات به صورت مکتوب در اختیار ماست.
شهردار بندر گناوه ادامه داد: در راستای توسعه عدالت در خدمات دهی شهرداری به شهروندان اقدام  به بازسازی و بهسازی بلوارهای پیروزی (باباعلیشاه) و امام حسین (ع) کرده‌ایم که عملیات عمرانی بلوار پیروزی تنها به دلیل نداشتن سنگ بلوار متوقف بوده و در حال حاضر سنگ این بلوار تامین شده و به گناوه منتقل شده و کار را آغاز می کنیم.
محمدی بیان داشت: در محله مال سادات نیز در نشستی که با اهالی یکی از خیابان‌های آن داشتیم، توافقات خوبی صورت گرفت و قرار شد که ۱۵ خانه‌ای که در مسیر یکی از خیابان های احداثی آنجا قرار گرفته‌اند، اقدام به تخریب منازل خود کنند و با تخریب این خانه‌ها ارتباط سه خیابان این محله با همدیگر برقرار می‌شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *