امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

۵۵ عضو گروه نمایشی ایلیا در گناوه تجلیل شدند

eliaگناوه آنلاین؛

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و موسس و مدیر گروه تئاتر ایلیا در این آیین با اشاره به جهش عملکردی تئاتر استان بوشهر در یک سال گذشته اظهار داشت: این جهش در حالی صورت می‎گیرد که سال گذشته از لحاظ مالی بدترین سال بوده است.
محد مظفری با بیان اینکه گناوه قطب تئاتر استان است، اضافه کرد: فعالیت‎های تئاتری در گناوه طی یک سال گذشته رشد خوبی داشته و انتخاب انجمن نمایش گناوه به عنوان انجمن نمونه استان موید این مطلب است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل انتخاب انجمن گناوه به عنوان انجمن برتر استان حضور فعال و بی‎ادعای جوانانی است که هدفشان توسعه تئاتر است.
مظفری اضافه کرد: باید گفت که تقدیر از ۵۵ نفر از یک گروه نمایشی که طی یک سال عملکرد بسیار خوبی در سطح استان داشته‎اند، در استان و حتی در کشور بی‎نظیر است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر یادآور شد: امیدواریم مسئولین فرهنگی قدر این همه جنب و جوش و فعالیت هنری را بدانند و حداقل‎ها را در اختیار جوانان علاقمند به تئاتر قرار بدهند.
مظفری از برگزاری مطلوب برنامه‎های اردیبهشت تئاتر در سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف در سراسر استان برنامه‎ریزی و اجرا شد که طی سال‎های گذشته بی‎نظیر بوده است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: جشن‎های اردیبهشت تئاتر استان از ۱ تا ۲۸ اردیبهشت در حال برگزاری است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گناوه نیز در این آیین اظهار داشت: به اعتقاد من امسال گروه نمایشی ایلیا باید به عنوان فعال‎ترین گروه نمایشی استان بوشهر معرفی می‎شد که احساس می‎کنم حق این گروه در این زمینه ضایع شده است.
علی ابراهیمی گفت: گروه ایلیا در سال ۹۱ با ۱۰ کار صحنه‎ای، ۴ کار خیابانی و ۱۶ کار کارگاهی و اتود و یک کار طنز عملکرد بسیار خوبی داشت و من فکر نمی‌کنم که در استان بوشهر هیچ گروهی چنین عملکرد و فعالیتی در عرصه تئاتر داشته است.
وی ادامه داد: این گروه در سال گذشته توانست اقدام به جذب هنرجویان بسیار خوبی در زمینه نمایش در راستای اهداف این انجمن کند و موفق به برگزاری دوره آموزشی کارگردانی و بازیگری و جشنواره کارگاهی و اتود شد که در پیشرفت تئاتر شهرستان، استان و حتی کشور در آینده مهم و تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۱ شاهد تلاش صادقانه، خالصانه و بی‌توقع هنرمندان عرصه نمایش شهرستان گناوه در برگزاری دو رویداد بزرگ در عرصه تئاتر استان بوشهر، یعنی جشنواره تئاتر بسیج و چهارمین جشنواره تئاتر کوتاه استان بوشهر در شهرستان گناوه با همکاری و همیاری گسترده هنرمندان گروه نمایشی ایلیا بودیم.
ابراهیمی بیان کرد: امیدوارم امسال نیز همچون سال گذشته که گروه ایلیا، گروهی بود که نام گناوه را در جشنواره‎های کشوری از لاهیجان گرفته تا تهران و سمنان بلند آوازه کرد و افتخارآفرینی‎های بی‎شماری را در کشور برای استان بوشهر به ارمغان آورد، همواره این موفقیت ها تداوم پیدا کند.
وی با تقدیر از افتخارآفرینی محمد مظفری که عنوان نویسندگی و کارگردانی اول را در جشنواره کشوری بسیج کسب کرد، متذکر شد: این افتخارآفرینی یکی از بزرگترین افتخارات تئاتر نه تنها در شهرستان و بلکه در استان بوده و کم‎نظیر یا بی‎نظیر است.
ابراهیمی افزود: همدلی، همیاری و همکاری گروه‎های تئاتر شهرستان گناوه در سال گذشته نقطه عطفی در تئاتر این شهرستان است و قطعا باعث جهش تئاتر شهرستان گناوه در سال جاری و سال‎های آینده خواهد شد.
در این مراسم یک کار تئاتر طنز توسط یکی از هنرجویان تئاتر این گروه و یک کار موسیقی توسط مقدس زاده از هنرمندان این گروه اجرا شد.
در پایان این آیین از ۵۵ تن از اعضای گروه نمایشی ایلیا شهرستان گناوه با اهدای جوایزی تقدیر شد.

منبع: فارس

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *