امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۳۷ شرکت ایرانی تحریم شدند

دولت آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، چند شرکت دیگر را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی اضافه کرد.
دولت آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران، چند شرکت دیگر را به فهرست تحریم‌های ضدایرانی اضافه کرد.
آمریکا ادعا کرده آنچه به زعم این کشور شبکه‌ای از «شرکت‌های صوری» ارائه‌کننده خدمات به مقامات ایرانی است را شناسایی و آنها را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داده است.
بنا به گفته وزارت دارایی این آمریکا، ۳۷ شرکت تحریم شده مرتبط با «ستاد اجرایی فرمان امام» هستند. مطابق ادعاها، ۳۷ شرکت تحریم شده در زمینه وارد کردن پول از بنگاه‌های کسب و کار دولتی فعال بوده و همچنین به دور زدن تحریم‌های وضع شده علیه ایران کمک می‌کنند. ادعا شده این شرکت‌ها سالانه میلیاردها دلار درآمد برای رهبران ایران ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده دولت این کشور اعلام کرده EIKO و شرکت‌های تابع آن که به نیابت از دولت ایران در بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور و در قسمت‌های مختلف دنیا فعالیت می‌کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
آمریکا، رژیم اسرائیل و تعدادی از متحدان آن‌ها بارها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند. آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بر اساس این اتهامات بی‌اساس تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.
ایران ادعاها درباره برنامه انرژی هسته‌ای خود را قویا رد کرده است و تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فناوری اتمی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با به عمل‌ آوردن بازرسی‌های متعدد سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران تا کنون موفق نشده مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی به سوی دستیابی به سلاح هسته‌ای، پیدا کند.
منبع: فارس

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *