امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آینده چه خواهد شد؟

او را می توان حاکم بلامنازع فوتبال استان بوشهر طی چندین سال گذشته دانست ، هر کس پایش به فوتبال باز شده است محمد دوانی را می شناسد ، بعضی ها او را مدیری سخت ، توانا و قانون مدار می شناسند و عده ای هم روبروی دوانی صف کشیده اند که صفشان هم طولانی است و این مدیر را بدون انعطاف می دانند . و اما مدتی است در فوتبال استان  به کنار نیامدن جمشیدی مدیرکل ورزش و جوانان و دوانی رئیس هیات فوتبال استان پرطرفدارترین رشته ورزشی را با جدی ترین چالش چند ساله اخیر روبرو کرده است.

فعلا این موضوع را که حق با کدام طرف دعواست کنار می گذاریم و قضاوتش را می سپاریم به عهده کسانی که دل در گرو ورزش دارند .

با یک تماس تلفنی دوانی را با این سئوال که آینده ورزش چه خواهد شد به حرف کشیدیم . رئیس هیات فوتبال در همان ابتدا خواست تا صحبتهایش وارونه جلوه داده نشود و واقعیتهایی که گفته می شود چاپ شود  ، محمد دوانی ابتدا به ماده ۸۸ اشاره داشت و گفت: اماکن ورزشی با روی کار آمدن ماده ۸۸ از دست دولت خارج شد و به بخش خصوصی رسید و در استان ما هم چطور و تا چه حدی انجام شد به من ربطی ندارد .

بنظر من شرایط سنجی خوبی برای این کار انجام نشده بود . شهرهایی مانند کاکی ، دالکی ، جم ریز، دیر ، کنگان  و … استفاده از اماکن ورزشی را حق رایگان خود می دانند در چنین شهرهایی که منابع درامدی اندک است این موضوع پاسخ مناسبی ندارد .رئیس هیات فوتبال بیان داشت: هیچ کس حاضر به اجاره کردن نیست و به اجبار اداره کل ورزش و جوانان و زیرمجموعه  باید این اماکن را  نگهداری کنند و این موضوع تنه به ماده ۸۸ می زند ، این طرح در کل استان بوشهر موفق نبوده است و این موضوع آینده را در ورزش استان با خطر روبرو می کند.

وی این سئوال را که هیاتهای فوتبال در این ماجرا چگونه عمل کردند ، چنین پاسخ داد: هیات های فوتبال استان دنبال منافع خود نبودند دخل و خرجشان  همگونی نداشت و چون قصد و نیتشان حفظ سرمایه های ورزش بود خرجشان شد چند برابر درآمدشان ، سر جمع هزینه هایی مانند کارگر ، آب ، برق و نگهداری یک چمن و رایگان بودن آن برای تیمهای فوتبال می شود ضرر خالص  . دوانی برای اثبات هزینه های سه زمین پر کار ،  یک و دو شهید بهشتی و قدس ، گفت: چون برنامه ما حفظ سرمایه های ورزش بود بالغ بر ۳۰ میلیون تومان هزینه برای سه زمین کردیم در حالی که درآمد ما در زمین قدس به یک میلیون تومان رسید و در زمین چمن شهید بهشتی هم ۲ میلیون تومان و در حال حاضر هم با ماده ۸۸ تسویه هستیم و تیمها هنوز بدهی خود را به ما پرداخت نکرده اند.

دوانی در پاسخ به این سوال که با این وضعیت چه خواهید کرد، نیز بیان داشت: در مرکز استان زمینها را از نیمه دوم سال گذشته از ما تحویل گرفتند و حق مالکیت هم با آنها است و زمانی که زمین در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد افراد به دنبال سود خود هستند و حتی اگر بخواهند تنها هزینه هایشان پر شود آنگاه عدم حضور تیمها در رقابتها را به دلیل مشکلات مالی به دنبال خواهد داشت و این آغاز مشکل است .

این سوال هم که چرا هیات فوتبال در مزایده شرکت نکرده با این پاسخ از طرف رئیس هیات فوتبال روبرو شد: ما در جریان مزایده قرار نگرفتیم.

و اما چیزی که این روزها نگرانی فوتبالی های بوشهر را به دنبال داشته است حرفی است که دوانی می زند ، رئیس هیات فوتبال می گوید: فوتبال بوشهر ربطی به من ندارد ، من رئیس هیات فوتبال استان هستم و باید وظیفه خود را در قبال استان انجام دهم ، پس باید بوشهر هم هیات فوتبال داشته باشد ، سالها است هم هیات فوتبال بوشهر و هم استان را نگهداری می کنم ، توان ما هم حدی دارد و یکی باید حرف ما را گوش کند و بهتر است هیات فوتبال بوشهر هم تاسیس شود. ما در حال حاضر در خدمت فوتبال استان هستیم  و تمامی رده ها را برگزار می کنیم  و تقویم استانی هم به زودی آماده خواهد شد و نقل انتقالات هم در حال انجام است .

محمد دوانی پاسخ سوال ما را در مورد انتخابات رئیس هیات فوتبال استان ، چنین داد : ما تمام کارهای قانونی را انجام داده ایم و حتی بعد از انقضاء ثبت نام اولیه و ریش سفیدی وزارت ورزش و جوانان ما مجددا ثبت نام کردیم و منتظر نتیجه هستیم.

دوانی در پاسخ به این سوال که چرا اکثر باشگاه های ما به بن بست خورده ند ، بیان داشت: تشکیلات و مدیریت باشگاه های ما از نظر اداری ، مالی و فنی مشکل دارند ، باشگاه ها نتوانسته اند درآمد پایه دار داشته باشند و عدم اعتبار توسط دولت هم مزید بر علت شده و تیمهای ما را به این روز انداخته و این موضوع هیچ ربطی با اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال ندارد .وی این سوال را که چرا خبری از استعدادها نیست ، چنین پاسخ داد: استعداد داریم ، حضور بازیکنان ما در لیگهای کشوری آن را ثابت می کند ولی انتظار ما به دلیل داشتن لیگهای منظم بیشتر بود و از طرفی فرهنگ جامعه فوتبال ما هم مشکل دارد ، وقتی بازیکنی مانند مهدی طارمی که باید از بهترین های لیگ برتر باشد جدیت لازم را نداشته باشد و دیگران هم به همین صورت ، این مشکل هم باید بر طرف شود.

رئیس هیات فوتبال استان در مورد رده سنی زیر ۲۳ سال و مشکلات آن هم بیان داشت: رده امیدها به دلیل مشمول شدن بازیکنان و دانشگاه به حاشیه رانده شده است و کاری هم از دست ما بر نمی آید.

و در پایان دوانی سوال ما را در این زمینه که داستان سقوط تیم امید چیست ، پاسخ داد: طبق مصوبه سال ۹۱ دو تیم از لیگ باید سقوط کنند و امید هم جز دو تیم سقوط کننده است و غیر قابل برگشت است و در رده های سنی هم به همین صورت قانون اعمال شده است.محمد-دوانی

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. فوتبالی

    آقای دوانی خسته نباشید..به نظر من کم کم باید به دیگران نیز فرصت بدید تا خودی نشان دهند و بهتر است که هیات به روز تر بشه و از جوانان استفاده شود..

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *