امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

باحضور استاندار بومی ، انتظار از تدبیر و امید

یاران سبز : ورود سالاری به استانداری خیلی ها را به تکاپو وا داشته است تا شاید بتوان تغییرات اساسی را برای رسیدن به وضعیت بهتر به وجود آورد و قلم بدستان هم نقش خود را ایفا می کنند ، محمد حیاتی به مواردی اشاره دارد که می تواند در شمال استان کارساز باشد.محمد-حیاتی
ضمن تبریک صمیمانه محضر دکتر سالاری استاندار دولت تدبیر و امید  استان بوشهر نکاتی را هر چند ناقص اما قابل تامل به نام انتظار تقدیم می دارم
انتظار

از استاندار دولت تدبیر و امید انتظار می رود با بهره گیری از توان مدیریتی بالا ی که دارند و ما از ایشان سراغ داریم بحث توسعه ی همه جانبه ی استان بوشهر که دارای قابلیت های متفاوت در بخش های مختلف است مد نظر جدی قرار دهند. جنوب استان در انبوه جنگل آهن و انرژی است ، بندر بوشهر و کشتیرانی و نیروگاه اتمی و منطقه ویژه اقتصادی ، دشتستان بزرگ مهد کشاورزی و نخیلات و تا حدودی صنایع کوچک و اما بنادر شمال استان مهد تلاش بندر نشینان بی مزد و معاشی است که کمتر در گردونه مدیریت کلان بوده اند  . نمی خواهم بگویم در ۸ سال گذشته بنادر و شهرهای شمالی استان از دید مسئولین وقت پنهان بوده اند ولی تحرکی از حیث سرمایه گزاری و توسعه ی زیر ساخت ها و افزایش پتانسیل های گمرکی در زمینه ی صادرات و واردات و توسعه ی بنادر کمتر به چشم خورده است.

سال هاست بحث ساخت و احداث صنایع پائین دستی نفت نظیر پتروشیمی در بنادر گناوه و دیلم گوش نواز است اما انگار ، جز تبلیغات پس این پرده چیزی نمایان نخواهد شد.

گردشگری ، فضای مناسب ، ضعف امکانات

گناوه و دیلم طی سالهای گذشته  با تفکری خودجوش به بازاری دست یافتند که هر از چند گاهی دچار نوسان شدید می شود ولی موضوعی که می تواند نقطه قوتی در وضعیت اقتصادی شمال استان  باشد و تحولات اقتصادی مناسبی را باعث شود ، نگاه گردشگری و توریستی است که فضای آن در این دو بندر موجود می باشد . هجوم مسافران به این دو بندر در طول سال و الخصوص در ایام نوروز گویای این واقعیت است اما متاسفانه امکانات بسیار پایین اجازه رشد بیشتر را به این دو بندر نداده است و اگر مهمان نوازی مردمان این دو بندر نبود چه بسا این باریکه ارتزاق هم بسته می شد ، متاسفانه متولی گردشگری در این سال ها از دید خودم می گویم فوق العاده ضعیف عمل کرده است ، انتظار می رود که حضرتعالی برای توسعه ی زیر ساخت ها و تامین اعتبارات لازم گردشگری در این بنادر تلاش نمائید تا این دو بندر شناخته شده در کشور دارای چارچوب خاص اقتصادی شوند.

کشاورزی ، زمین کم نظیر، نبود آب

یکی دیگر از انتظارات بحق و اساسی مردمان مناطق شمالی استان بوشهر در بحث کشاورزی است . باز سالهاست که بحث آبیاری دشت حیاتداوود و لیراوی از سد چمشیر به گوش می رسد و یکی از تعریف های احداث این سد که در حوزه ی شهرستان گچساران قراد دارد آبیاری دشت حیاتداوود و لیراوی است و حرکت لاک پشتی در ساخت و ساز این سد امید را از خوشبین ترین افراد ربوده است و حال امید همه به دولت امید است  .  زمزمه های هم به گوش می رسد که تعریف اولیه ی احداث این سد تغییر کرده است و می طلبد که حضرتعالی نیز ضمن بازدید از روند احداث این سد منظور اصلی احداث سد که بخش مهمی از آن آبیاری دشت های حیاتداوود و لیراوی است بدست فراموشی سپرده نشود.

منابع کاری و بیکاری در میان جوانان استان

این مهم در تمام استان مشابه است ، شاید مناطق جنوبی کمتر ولی باز بیکاری در استان زیاد است ، چه تحصیل کرده و چه کارگر. با توجه به مصوبه های ثانیه ای دولت قبل – جذب حداقل ۵۰ درصد نیروی کار در منطقه ی پارس جنوبی  از بین جوانان استان بوشهر باشد – که تنها دست زدن و هورا کشیدن را به همراه داشت و از جذب جوانان خبری نشد ، انتظار می رود ، با توجه و درایت حضرتعالی بانی خیر شوید که جوانان ما اعم از تحصیلکرده و کارگری بتوانند در این منطقه ورود کنند.

و انتظار آخر

رسانه ها و توجه 

متاسفانه بی مهرهای زیادی را در حق رسانه ها شاهد بودیم ، بفرمایش شما قصد واکاوی گذشته را نداریم ، بحث آینده است و امید است که فضای شاداب و پرنشاطی را در عرصه ی مطبوعات و رسانه های مجازی در دوره مدیریت شما  در استان بوشهر شاهد باشیم ، انتظار است از نخبگان و عالمان به علم روابط عمومی در استانداری بوشهر استفاده گردد ؛ روابط عمومی استانداری  چشم و چراغی روشن برای طی طریق حضرتعالی و دولت تدبیر و امید در استان بوشهر باید باشد.  روابط عمومی استانداری می تواند با ظرفیت های که دارد و با دیدی باز و توجه جدی به رسانه ها ، چه مطبوعات و چه سایت ها ی خبری و تحلیلی تعامل های بسیار ارزشمندی را برای حوزه ی روابط عمومی استانداری و مدیران رسانه ها به وجود آورد.

 

پست های مرتبط

۰ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *