امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

سکوتی که به اجبار شکست

یاران سبز : با این مطلب نه شمشیری از رو بسته ام و نه قبری را نبش خواهم کرد ، فقط بر آنم تا بدانیم آنچه را نگفتند و ما ندانستیم.

 بدون جنجال آمد و آرام رفت ،  وقتی پا به شهرداری گذاشت حرف از بدهی سنگینی آن روزهای شهرداری  بود ، خیلی ها بر این باور بودند مدیر می خواهد که این اوضاع را سامان بدهد وگرنه شهرداری کمر خواهد شکست و بدهی ها اجازه کار به شهردار جدید را نخواهند داد ؛ او با تجربه ای فراوان در راس شهرداری قرار گرفت ، در پاکی و صداقتش حرفی نبود و مهر پایان بر بسیاری از رانت خواری ها در شهرداری زد ، خیلی ها تاب مقاومت در مقابل قانونمندی او را نداشتند ولی این موانع نتوانست او را از مسیر قانون خارج کند و البته خیلی ها هم همراه او شدند تا فصلی تازه در شهرداری طلوع کند البته خیلی ها روند شهرسازی را در زمان او کند می دانستند که عوامل مختلفی داشت  ، علیرضا نوری در بهمن ۸۶ پا به شهرداری گذاشت تا به قول بسیاری بر ویرانه های شهرداری حکومت کند . بارها به سراغش رفتم تا از ناگفته ها بگوید ، اما او دندانش را محکم بر جگر گذاشته بود ، حتی انگ های اخلاقی که این روزها برای شکستن افراد دهان به دهان هم می شود زبان او را باز نکرد ، تا اینکه با اعلام شورای چهارم منبی بر بدهی ۴۹ میلیارد تومانی شهرداری و بروز صدها سئوال بی پاسخ و دفاع بیروتی شهرداری که جایگزین نوری شده بود و با اعلام اینکه بسیاری از بدهی های شهرداری مربوط به قبل است ، به اجبار سکوتش را شکست .

علیرضا.نوری

علیرضا نوری می گوید : وقتی به شهرداری آمدم گفتند بدهی بیش از ۶ میلیارد تومان است ، من در بهمن ۸۶ شهردار شدم و در اسفند همان سال با تمامی پیمانکاران طلبکار جلسه گذاشتم و سپس از امور مالی لیست طلب و بدهی را خواستم ، در سه مرحله سه لیست متفاوت بدستم دادند و آنگاه دانستم که شهرداری باید مکانیزه شود اولین کاری را که انجام دادم طرح مکانیزه شهرداری بود که با وجود مخالفتها نه ولی مقاومتها انجام شد.

شهردار اسبق گناوه می گوید : شهرداری هزینه است و درآمد و شما باید درایت داشته باشی و منابع درآمدی تعریف کنی ، قبل از هر کاری در شهرداری به دنبال این بودم که زیرساختها را تغییر و استحکام ببخشم که اصلاح چهار راه ها برای سهولت در رفت و آمد و ترافیک شهری اولین آن بود که قسمت عمده آن در زمان خودم انجام شد و ما بقی هم بعد .

علیرضا-نوری

نوری می گوید : برای خدمات شهری ماشین آلات مکانیزه را به شهر وارد کردیم و ماشین خدمات مکانیزه ایمنی هم همزمان با دیگر ماشین آلات به شهر آورده شد ، همه این موارد را ما از منابع داخلی انجام دادیم ، در ادامه چنین می گوید : البته من قبول ندارم که بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد شهرداری بدهکار شود ، چرا اشکال دارد ، شما در شهرداری باید هزینه و درآمد خود را کنترل کنید ولی باید راه های درآمدی بیابید تا شهرداری روند حرکتی مناسبی را طی کند ، قرار نیست در شهرداری هر روز جنگ باشد .

سامانه ۱۳۷ برای ارتباط با مردم را راه اندازی کردیم ، بحث من این بود که ما باید فرهنگسازی کنیم نه تبلیغات برای خودمان .

علیرضا نوری می گوید :وقتی از شهرداری رفتم بدهی شهرداری زیر ۷۰۰ میلیون تومان بود و طرح های مختلفی را در حال انجام داشتم و بسیاری را هم انجام دادم که اگر نیاز باشد شرح خواهم داد.

با این اظهارات نوری ، حالا چه سئوالی در ذهن شما پدید خواهد آمد؟

 

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. محمد حیاتی

    سلام خضری
    بنده نیز قصد غرض و مرضی با کسی ندارم و شناخت انچنانی هم از جناب نوری نداشتم ولی کمی تا اندازه ای مغرور و این شاید خصیصه ای باشد برای کسانی که چند صباحی مسئول می شوند .
    یادمه در بدو ورود شهردار بعد از نوری مطلبی نوشتم و کندن درختان در بلوار انتقاد نمودم که نمی دانم چرا هر شهرداری به گناوه می آید می افتد به جان درختان و باز جای دیگر نوشتم :مردم فهیم و آگاه گناوه نباید دلشان را زیاد خوش به تعویض چند تابلو و نصب سطل های رنگ وارنگ .
    و نوشتم اگر شهردار بقول آن روزها در گناوه شهردار جوان بتواند چند خیابان که سالهاست در انتظار بازگشایی هستند همت کند انوقت دل خوش بداریم نه نصب چند سطل رباله و نصب چند چشمه سرویس بهداشتی وووو….
    به نظر من کار شورای چهارم منبی بر اعلام بدهی ۴۹ میلیارد تومانی شهرداری گناوه بسیار بجا بوده است و اگر اعلام نکرده بودند خیلی بد بود .
    جناب خضری سئوال چه پیش بیاید در ذهن امثال ما ؟کفه ی ترازو در زمینه ی خرج به ته رسیده حالا دخلش کجاست خدا داند.

    پاسخ
  2. جوان گناوه ای

    سلام همشهریان عزیزم
    آقای نوری با بدهی ۶ میلیاردی شهرداری را تحویل گرفت و ضمن پرداخت بدهی ها چند کار ماندگار مثل ساحل سازی از دانشگاه آزاد تا ابشیرین کن و پارک دولفین (از بازار ماهی فروشی تا ماتم حاج اسماعیل) را که وسعت این دو کار کم نبود.
    سئوال اول: دلیل کنار گذاشتن نوری چه بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی چون، قانونی بود! عوام فریب نبود! با پول مردم جهت کسب وجهه برای خودش تبلیغ نکرد! بدهی به بار نیاورد! قراردادها را چند برابر نبست! پروژه هایی که یک نوجوان هم میدانست فقط اتلاف پول مردم هست را انجام نداد! کنار گذاشته شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سئوال دوم: آقای بیروتی شهرداری را با ۷۰۰ میلیون تومان تحول گرفت و با ۴۹ میلیارد (۴۹ میلیاد تومان. نه میلیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) تحویل داد. ۴۹،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰-۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰=۴۷،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ آیا آقای بیروتی معادل ۴۷ میلیارد و سیصد میلیون تومان در بازه یک سال که شهردار بود کار انجام داده؟؟؟؟؟؟؟
    سئوال سوم: قرار بر این بود پروژه های آقای بیروتی با هزینه ۱۴ میلیارد تومان تمام بشن. حالا چرا با وجودی که نصف پروژه ها مه انجام نشده! باز شاهد بدهی هستیم که چند برابر بیشتر از آن چیزی هست که باید باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سئوال چهارم: آقای نوری را اخراج کردند ولی آقای بیروتی استعفا داد و رفت! آقای نوری ۶ میلیارد را به ۷۰۰ میلیون تومان رساند و در زمانی که میخواست پروژه هایش را انجام دهد، در چه زمانی؟!(زمانی که شهرداری بعد سالیان سال بدهی خود را به زیر یک میلیارد میدید) یعنی بهترین شرایط ممکنه!!!! بله در این زمان نوری را بیرون کردند!!!!!
    آقای بیروتی را در این شرایط شهردار کردند!!! ( پشت پرده های این توافق که بماند!) یک سال تبلیغ و بنر!!! (در این بین چندین کار خوب هم صورت گرفت ولی رقم بدهی در این یک سال به حدی بالا بود که دیگر آن چند کار نمیتوانست عملکرد آقای بیروتی را مناسب جلو دهد و نمره منفی پائین به او اختصاص میدهد) بعد یک سال ۴۹ میلیارد بدهی شهرداری شد!!!!!!!!!!!! و پروژه های نیمه کاره!!!!!!!!!! آقای بیروتی بعد یک سال با این شرایطی که برای شهر ما رقم زده بود، استعفا داد!
    حال چه کسی مسئولیت این بدهی ویرانگر را قبول میکند؟؟؟؟؟؟؟؟ چه کسی پاسخگو هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سئوال پنجم: آیا مردم گناوه که برا یک پروانه ساخت چندین میلیون عوارض پرداخت میکنند حق ندارند بدانند این عوارض داره صرف پرداخت چه بدهی هایی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (بدهی هایی که معادل یک چهارم آن هم کاری صورت نگرفته!!!!!!! این بدهی ها از کجا آمده من نمیدانم!!!!!!)

    پاسخ
  3. کارمند شهرداری

    واقعا باید بیروتی و شورای سوم را بکشانند و ازشون بخواهند چه بلای سر شهر گناوه اوردند.
    در یک سال ۴۹ میلیارد بدهی !!!!!!!!!!!!!
    ……کاره ای نبود . یک بچه پیمانکار درجه چندم .
    حالا چرا مریض نیست …….بیچاره مردم گناوه……

    پاسخ
  4. منتقد همیشگی

    خوشحالم که بالاخره یک محفلی ایجاد شد که بیروتی را به چالش بکشد.
    من نه تهمت اختلاس، نه کم کاری و نه هیچ صفت بدی به بیروتی نمی زنم، من میگم بیروتی بلد نبود مدیریت کنه و فقط با تبلیغات و شلوغ بازی فقط هزینه میکرد و راهی برای درآمد شهرداری باز نکرد و شد آنچه که همه دیدند شد!
    یکسال فقط هزینه کردن بی مسئولیت، بعد از یکسال فرار به معنای واقعی.
    بایت اعلام بدهی های شهرداری،دست شورای جدید درد نکنه
    امیدوارم شهرداری جدید هرچند مسئول این خراب کاری ها نیست ولی بماند و روزهای بد شهرداری را به دوران خوب شهرداری برساند.
    از اینکه با وجود این همه بدهکاری، بازهم شهرداری جدید داره کار میکنه و پروژه های عمرانی رو به جلو میبره، به مهندس عرب زاده باید تبریک و خدا قوت گفت.

    پاسخ
  5. سید جواد حسینی حقیقی

    سلام به همشهریان و پیگیران این جریان
    قصد ندارم عملکرد جناب نوری رو نقد کنم.ولی اینکه در زمان ایشان شهر به شدت راکد شده بود شکی نیست(که البته هم اکنون هم بهمین صورت است متاسفانه) و همین عامل باعث شد فشار بر روی شورا از طرف مردم(خیلی دیر البته) افزایش یابد و شورا هم در صدد جبران کم کاری و قصور خود بر آید و قربانی دیگری به مسلخ بفرستد(دوست عزیزم مهندس عربزاده به هوش و به گوش).شاید بتوان در اواخر عمر (شورا) کمی اذهان عمومی را ملایمتر کند.
    …………………………… و بقیه ماجراها….
    اما اینکه جناب نوری همچین رقمی را مطرح کرده (۷۰۰ میلیون) جای بسی تعمل دارد.
    چون اگر اینچنین باشد که او میفرماید تاکنون مهندس بیروتی میبایستی کشور را ترک کرده باشد!!!!!
    بعید است اینگونه باشد…جا دارد که مهندس بیروتی راجب به این مبلغ نظر خود را بفرمایند.
    از اینکه کارهای انجام شده در این یکسال ۴۹ میلیارد ارزش مالی ندارند شکی نیست مگر اینکه بدهی از قبل وجود داشته باشد.پس جا دارد توضیحاتی قانع کننده مطرح گردد.امید است این قاعله ختم بخیر گردد.منتظریم

    پاسخ
  6. اصولگرا

    خطاب من به جوان گناوه ای میباشد عزیز برادر میدونی چرا شهرداری گناوه الان بدهکار است بخاطر پول هایی است که بابک خان زنجانی و رحیمی و مرتضوی و خلاصه در دولت ناپاکی که شما طرفدارش بودید و سنگ آن را به سینه میزدید هپلی هپو شده آیا همه طرحها و پروژه هایی که در دولت نهم و دهم اجرا شده مبلغ واقعی بوده قطعا نه پس نباید شما از مدیرانی که در دولت احمدی نژاد راس کار بوده اند خورده بگیرید زیرا ماهی زسر گندد نی زدم

    پاسخ
    1. سید جواد حسینی حقیقی

      سلام.در پاسخ به شما بایستی یادآور شوم که هر کسی رو تو گور خودش میخوابونن.
      مبلغی که مورد بحث تو این فضاست مربوط به شهر گناوه است و اصلا تو حساب و کتابهای حضرات پیدا نیست…نظرت چیه تا پرونده آقایون بازه ما هم بحث ۴۹ میلیاردمونو مطرح کنیم؟بگیم شما باعث شدین ما نفهمیم چی شده که اینقد بدهکاریمو شهرمون شده مثل بیماران سرطانی که معالجش خیلی دیر شروع شده و دیگه امیدی به بهبودش نیست!!!!
      استدلال شما برای ریشه یابی مشکلات یه جوریه که میشه تو فضاش با شتر دولا دولا حرکت کرد و هر از گاهی هم سرپا ایستاد.
      پس خواهشن اگه سعی در حل مشکل دارید کارشناسی نظر بدینو به حاشیه نبرید قضیه رو.
      متشکرم

      پاسخ
  7. تدبیر و امید

    در جواب به اصولگرا
    دل انگیز، عزیز دل برادر، بابک خان زنجانی و رحیمی و مرتضوی و همه افرادی که ناپاکی کرده اند باید پاسخگوی کارشان باشند و در گند کاری های اینان تردیدی نیست. و در جای خود قابل بحث و تامل فراوان هست! که نقدهای بسیاری بر عملکردشان هست! (که در سایتهای مختلف به بحث گذاشته شده و مردم نظر میدن مثل سایت انتخاب)
    ولی عزیز دل، الان بحث بر سر ۴۹ میلیارد بدهی شهرداری گناوه هست!
    عملکرد بابک خان و رحیمی و امثال اینان در جای خود بحث و نقد باید بشه!
    عملکردی هم که در شهرداری گناوه باعث بروز ۴۹ میلیارد بدهی در یک سال شده باید در جای خود بحث شود!
    از شورا سپاسگذاریم که وضعیت شهرداری را به مردم گفت و از آقای خضری هم تشکر داریم که در کمال شجاعت و شهامت چنین فضایی را ایجاد کرد تا مردم نظرات خود را بدهند.

    پاسخ
  8. دانشجو

    ظاهرا جناب مهندس نوری بعد از اینکه از شهرداری منطقه یک شهر بوشهر بر کنار شده است بقول آقای خضری سکوت خود را شکسته باشد اما شهرداری گناوه دیگر جای آموزش و خطا نیست آقای نوری بر چه اساسی می گوید در زمان من شهرداری گناوه تنها ۷۰۰ میلیون تومان بدهکار بوده آیای پرونده های حقوقی بیشماری که در دوره شهرداری ایشون به شهرداری گناوه تحمیل شده و منجر به صدور حکم جرایم میلیاردی شده اینها بدهکاری نیستند چطور همین مبالغ را بعنوان بدهکاری زمان شهرداری بیروتی به حساب می آورند؟ نخیر دوره شما جناب نوری بیشترین رکود فعالیتهای عمرانی و خدماتی برای شهر گناوه بوده برای نمونه فقط به دو مورد خیانت از طرف شما به شهر گناوه را اعلام می کنم یکی واگذاری بهترین نقطه شهر به احداث نمایشگاه های دائمی خیابان ساحلی روبروی کمپینگ شهرداری و یکی هم واگذاری بازارچه دستفروشان شهرداری چهار راه تالار هنر به شخصی بدهکار و فراری که دو نیز تعطیل و بدون استفاده مانده اند

    پاسخ
  9. علی

    با سلام . برای آگاهی من هم چند مورد در خصوص مدیریت جناب نوری اضافه کنم ببینید در حدود ۷۰۰ میلیون می شود بدهکاری این بابا یا نه بعد قضاوت با شما
    نیمی از طرح های عمرانی که اکنون به بهره برداری رسیده اند ولی هنوز طلب کارند در زمان آقای نوری شروع شدند مثل پارک خور-بلوار پاسداران-آتش نشانی-ساحل سازی- پارک هنرمندان و… که مجموع این ها بیش از ۱۰ میلیارد می شود!!!!!
    بیش از ۱۰ پرونده حقوقی در زمان جناب نوری و قبل تر از ایشان شکل گرفتند مثل طلی آقای فرطوس نصرتی – حاج محمد علی احمد زاده- خسروانی و…. که این خود نیز چند میلیاردی می شود البته هیچکدام هنوز قطعی نشده که این ایراد بر اعلام بدهی حقوقی شهرداری بر شورای جدید وارد است
    با تشکر

    پاسخ
  10. معلم بازنشسته

    قرار است عدالت را رعایت کنیم ذکر مطلبی ضروری است: از اینکه جناب نوری مدیری لایق در عرصه مدیریت داخلی شهرداری بودند شکی نیست چرا که در زمان ایشان بیشتر افراد ناکارآمد و مورد دار شهرداری بازخرید یا بازنشسته شدند و یا در خصوص اتوماسیون شهرسازی و کارهای دیگر اداری شهرداری فعال عمل نموده و خوب بودند اما همجنین باید گفت دوره نوری از بهترین زمان های اقتصادی و درامد زایی شهرداری بود. بیشتر پاساژ سازی ها و ساخت ساز ها و کمک های دولتی در زمان ایشان بود . بیروتی برعکس نوری در عرصه مدیریت داخلی ضعیف اما در عرصه مدیریت شهری فعال بود البته اگر به مقوله ای به نام تحریم اقتصادی و کمبود اغتبار دولتی در طی ۲ سال گذشته مواجه نمی شدیم شاید الان صحبت این حرف ها نبود بهر حال بگذریم
    جناب خضری عزیز این بحث و این متهم کردن ها و دنبال مقصر گشتن ها را رها کنیدبیایید آینده را ببینیم که چکار کنیم تا شهری بهتر داشته باشیم و در ایام عید که ۲ ماه بیشتر نمانده چکار کنیم تا میزبانی بهتر برای هم وطنان باشیم. از دیگر دوستان هم خواهش دارم از ادامه دادن بیشتر به این مباحث که هیچ سودی ندارد بپرهیزند و تمرکز را درارائه یشنهادات بهتر و خوب به شهردار و مجموعه شهرداری برای بهتر شدن شهر بگذارند.

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام برادر
      از پیشنهاد شما ممنونم ، حتما در مورد بهتر شدن وضعیت شهر برای میزبانی از مهمانان نوروزی مطلب خوهم نوشت و نیاز به نظرات کارشناسی شما و دیگر دوستان هم هست

      پاسخ
  11. تدبیر و امید

    با سلام
    آقای مهندس حسینی حقیقی حرف شما صحیح هست. الان بحث بر سر ۴۹ میلیارد هست و باید مشخص شود این بدهی واقعا بالا (حرف حرف میلیارد هست!) از کجا پیدا شده؟
    برای مردم آقای نوری یا آقای بیروتی یا دیگران فرق ندارند! مردم حقیقت را میخواهند بدانند! حالا اینکه با گفتن حقایق آقای نوری یا آقای بیروتی زیر سئوال میرود! مهم نیست! مهم مردم هستند! آقای نوری یا آقای بیروتی خونشان از خون دیگر مردم که رنگین تر نیست!!
    شهرداری سازمانی غیر دولتی هست و اختیارش در دست شورا یعنی منتخبین مردم هست و منتخبین مردم هم شهردار انتخاب میکنند. ولی تا الان هیچ گونه نظارت مناسبی بر عملکرد شهردار در شهر گناوه توسط شورا انجام نگرفته!! و همین عدم نظارت هم باعث بروز ۴۹ میلیارد در بازه زمانی یک سال شد!!!!
    کار شورا مبنی بر اعلام میزان بدهی کار بسیار مناسبی هست ولی این کافی نیست و باید بیشتر پیش برود و دلایل این بدهی را روشن کند!
    کسانی که منتقد شورا هستند و اعلام بدهی را کار درستی نمیدانند!! دلیل و استدلالشان چیست؟

    پاسخ
  12. سید جواد حسینی حقیقی

    سلام.
    چرا شورای محترم رسما اعلام نمی کنه که چه بدهی مربوط به چه دوره ایه!!
    اینکه کاری نداره….
    چرا راههای فرار رو کم نمیکنن؟
    با این شکل حرکت کردن هم کم کم حوصله مردم سر میره.این شکلی پیش بره این نظریه شکل میگیره که اگه تو کار فلانی غل و غش بود ولی یه تحرکی هم بود.
    خدای ناکرده انگشت اتهام روی شخص خاصی نمیذارم ولی خطر کمکاری سیستم جدید هم احساس میشه.

    پاسخ
  13. سید جواد حسینی حقیقی

    سلام مجدد.
    ما گناوه ایها بعد از گذشت چند سال تازه یادمون اومد که باید نقد کنیم کار شورا و شهرداری رو….
    مگر نه چند ماهی از شروع بکار سیستم جدید میگذره؟…شده بپرسید حضرات جدید چکار کردید؟چکار میکنید؟برنامتون چیه؟چرا همش وایسادین؟……ووو….
    برنامه همین بوده که خرابیها رو بشه یا نشه؟یا اینکه کی برده کی نبرده؟….
    زمان در حال سپری شدنه……

    پاسخ
  14. رضا احمدی

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    لطفا جهت دار نظر نفرمایید .
    گناوه شهرداری همچون مرحوم سید باقر و بیروتی کم به خود دیده پس لطفا بدهی شهرداری را به رخ کسی نکشید

    پاسخ
  15. تدبیر و امید

    با سلام و احترام خدمت معلم بازنشسته و دیگر عزیزان
    ۹۰ پروژه آقای بیروتی در سال ۹۰ با هزینه ۱۴ میلیارد قرار بر انجام آنها بود. بنر آن هم در همه نقاط شهر زدند. اگر همه این پروژه ها تمام میشد و اگر هیچ اعتباری هم به شهرداری نمیدادند (که اعتبار هم داده اند و خیلی زمین هم در این زمان واگذار شده) باز انتظار ۱۴ میلیارد بدهی از شهرداری میرفت! ولی الان خیلی از پروژه ها نیمه کاره هستند! پس با این باید بدهی از ۱۴ میلیارد هم کمتر باشد.
    ولی ما شاهد ۳۱ میلیارد بدهی داخلی و استانی هستیم! بدهی حقوقی هم بحث مفصلی هست! بدهی های حقوقی در آینده هم بیشتر خواهد شد.
    شهرداری گناوه چه بدهکار باشد و چه نباشد هر سال حدود ۸ میلیارد اعتبار استانی از استانداری دریافت میکند.
    ولی الان با توجه به بدهی باید از اعتبارات استانی سالهای آینده صرف این بدهی شود و پروژه ای بزرگ نمیشود تعریف کرد
    سئوال اینجاست الان که ما ۳۱ میلیارد بدهکار شده ایم چرا پروژه ها انجام نشد؟
    اصلا اگه کامل هم انجام میشد باز باید ۱۴ میلیارد بدهی وجود داشت نه این بدهی سنگین!!
    اگر برابر این بدهی کار وجود داشت که عملکرد شهردار وقت را باید بسیار خوب بدانیم.
    ولی متاسفانه باید بدهی را پس بدهیم که معادل این بدهی هیچ کاری صورت نگرفته!
    اگر با استدلال و منطق بحث کنیم فکر کنم به نتیجه مناسب برسیم.

    پاسخ
  16. محسن

    امثال شما جناب تدبیر و امید و …. دیگه شورش را درآوردید: سرتان کرده اید تو برف و فقط دوست دارید بیروتی را تخریب کنید ! تمام ادعای شما شده یک بنر که با پیراهن عثمان فرقی ندارد! بذار این طوری جوابت بدهم شاید به خودت بیایی
    آیا شورا در هنگام رفتن نوری میزان بدهی شهرداری را مشخص کرد که ای کاش می کرد…. به قول دوستی در بالا بسیاری از پروژه های سنگین در زمان نوری شکل گرفت و در زمان بیروتی به بهره برداری رسید پس حالا باید بدهکاریش را بیروتی مرتبط کرد؟؟؟؟
    پس بیایید اگر قرار بر این است روزی که جناب عربزاده قیچی خیابان حرم به حرم را برای افتتاحیه بزنه به صلابه بکشونیمش که چقدر بدهی به جا گذاشتی و از کجا آوردی و….
    بابا من سراغ دارم بعضی افراد و پیمانکاران در بدهی عمرانی شهرداری که اعلام شده مال دوره سید جواد بوده اند که طی این سال ها هنوز طلب خود را نتوانسته اند وصول کنند. بیروتی که میزان بدهی رو روی اون بنر ننوشت میزان کارکرد خود را نوشت….
    موضوعی دیگر که جالب است دوستان تمام بدهی شهرداری را در قالب پروژه ها می بینند در صورتی که من از همین اعضای شورا شنیدم بدهی داخلی شهرداری که ۱۲ میلیارد اعلام شده فقط ۵ میلیارد آن پروژها که مال سال ۸۳ تا کنون جمع شده است و مابقی بدهی حقوق پرسنل و تامین اجتماعی ، خرید ها و بازار و ماشین آلات و … می باشد
    یک سال بعد از بیروتی هم شهرداری تا دوستان بیاید داشته کار می کرده و….
    آقای خضری شما انسان با فهم و کمالاتی هستید خوب هم می دانید بعضی این کامنت ها در پی تخریب هستند تا شفافیت!!! لطف کنید این مباحث را تمام کنید و به قول دوستان بالا راهکارهایی برای بهتر شدن شهر بکنید.

    پاسخ
    1. مرتضی خضری

      سلام محسن جان
      من دوست دارم شهرم رو روز به روز زیباتر ببینم ، انتظار هم دارم دوستان راهکار بدهند دوست ندارم کسی صرفا به دلیل مخالف بودن با بیروتی و یا نوری نظر بدهد دوست دارم به سود شهر و کمک در روند رشد شهر نظر بدهد .
      دوستان بگویند با این وضعیت و بدهکاری چه کار کنیم تا بتوانیم شهرمان را نجات بدهیم .

      پاسخ
  17. تدبیر و امید

    سلام به دوست عزیز آقا محسن
    نه دوست عزیز نه اینطوری ها نیست! اگر این استدلال شماست پس امثال بابک زنجانی هم بگویید میلیارد ها پولی که گم رفته را پیراهن عثمان نکنید!!!
    محسن عزیز اگر ما هم مثل جنابعالی بخواهیم بر مبنای شنیده ها حرف بزنیم که باید بگم شنیده های ما دقیقا عکس حرفهای شماست! اگر میخواهید بحث کنید با مدرک و مستند بحث کنید چون شنیده های من یا شنیده های شما به درد دوستانی که دارند این نظرات را میخوانند نمیخوره! استدلال های ما طبق مدارک هست و نظرات شورا که رسمی اعلام کردند!
    ولی شما هر مدرکی که به ضررتان باشد را پیراهن عثمان میخوانید!!!
    سری که زیر برف هست و نمیخواهد حقیقت را بپذیرد سر جنابعالی هست و امثال جنابعالی هست! بنر یک سند هست که از طرف شهرداری وقت ارائه شد! و حرفهای ما بر اساس همین سندها و اظهارات شورای شهر هست! شما که اول میگفتید این بدهی دروغ هست! حالا که عالم گیر شده میگید ول کنید و دنبال راهکار دیگه ای باشیم!
    ما هم میگوئیم دنبال راهکار باشیم تا شهرمان پیشرفت کند! یکی از بهترین راهکارهای خروج کردن شهرداری از این بدهی هست.
    برای این کار دو راه حل وجود دارد:
    راه حل اول ما بیایم اعتباری از جاهای مختلف جذب کنیم و بدهی را پس بدهیم.(اگر معادل این بدهی، پروژه انجام شده و کار وجود دارد که این کار واقعا کار درستی هست.و مرحبا بر کسی که شهر را بدهکار کرده. ولی اگر معادل این بدهی کار صورت نگرفته و پروژه های نیمه کار هنوز داشته باشیم!!! باید دنبال راهکار دیگری بگردیم!!
    راه حل دوم ما بیایم بررسی کنیم چرا در مدت کم اینقدر بدهکار شده ایم؟؟؟؟ و ما تفاوت را در بیاریم که از کجا آمده است؟ و آمدنش بهر چه بوده؟ و به کجا رفته؟؟؟؟؟؟؟
    البته راه حل دیگه ای هم وجود داره و اونهم پاک کردن صورت مسئله هست و بیخیال حقوق مردم!!! اصلا حرف از بدهی نزنید! بذارید همین طور بمونه! آخه اینطوری وجهه بعضی از آقایون خراب میشه!!! اصلا وظیفه مردم که این بدهی را پس بدهند! (اعتبار استانی هم که حق هر ساله مردم گناوه هست و به شهرداری میدهند را هم صرف بدهی استانی میکنیم) هر که هرچه برده و حیف و میل کرده نوش جانش!
    چون در استدلال آقا محسن، وجهه آقای بیروتی از حقوق ما مردم مهمتره!!!!!!
    دوستان عزیز، اگر در این حرفهای بنده، حرف غیر منطقی میبینید، بگوئید کجایش غیر منطقی هست؟

    پاسخ
  18. راست و دروغ

    چرا شان مدیریتی مرحوم سید باقر را تا این اندازه پائین میارید و در ردیف آقای بیروتی میذارید؟
    مرحوم سید باقر در سخترین شرایط ایستاد و کار کرد. ولی آقای بیروتی بعد اینکه شهر را بدهکار کرد به بهانه بیماری استعفا داد و رفت و با وجودی که ازش خواستند باز رفت. چون فکر میکرد اینطور از طلبکارها و بدهی ها خودش را تبرئه میکنه
    مرحوم سید باقر آیا با پول شهرداری برا خودش تبلیغ نکرد. ولی آقای بیروتی با پول شهرداری، کتابچه ای نوشت (البته برایش نوشتند) و روی جلد این کتابچه هم عکس خودش را زد! یعنی با عوارضی که از مردم گرفته میشد تبلیغ بشه برا آقای بیروتی!
    آیا روش مرحوم سید باقر اینطور بود؟
    تبلیغ برا شهر خوب هست و باید هزینه هم بشه. ولی نه اینکه برنامه ای به مدت یک هفته از شبکه یک سیما پخش بشه و عمده این برنامه آقای بیروتی حرف بزنه و خودش را نشون بده! بابت این برنامه چه پول سنگین زیر میزی رد شده؟! خدا میداند!
    آیا مرحوم سید باقر اینطوری بود؟!
    بنرهایی که شهر را پر از آنها کرده بودند. هنوز هم شهرداری بدهکار چاپخانه ها هست!
    آقا مرحوم سید باقر اینطور بود؟
    خواهشا شان سید باقر سردار سازندگی را حفظ کنید و در کنار چنین افرادی قرارش ندهید!

    پاسخ
  19. سید جواد حسینی حقیقی

    سلام.شب بخیر
    از همشهریان عزیزم خواهش میکنم هیچ کس رو با کس دیگری مقایسه نکنید.ناخواسته دشمن تراشی میشه.
    هر عملکردی با توجه به مقتضیات زمانش بوده و شرایطها خیلی فرق میکنه.آیا شورای اول و شخصیتاشو میشه با شورای ماقبل آخر مقایسه کرد؟؟؟؟؟تصورش هم محاله!!!
    استاندار آن وقت کجا..استانداران قبلی کجا!!! و خیلی مسائل دیگه کهخیلی هم مهمند.
    ببینید شرایط خیلی فرق میکرده…آدمها تحت تاثیر شرایط و سلامت محیط عمل میکنند…یا بهتره بگم بی تاثیر نیست…آدمای سالم با ناسالمها کار نمیکنند و بالعکس.
    پس ریشه مشکلات جای دیگست..
    شورا خیلی ذوق و شوق داره تو کار شهردار دخالت و یهتره بگم فضولی کنه و مرتبا نظر غیر کارشناسی بده و……انگیزه ورود خیلیها همینه….چیز نا آشنایی نیست
    چرا هیچکس از شورای قبل بازخواست نمیکنه که چه اتفاقی افتاده تو این بیشتر از ۴ سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا نوک پیکانها همش سمت مهندس بیروتیه؟؟؟
    تو این چند سال که هنری نداشتن.بی هنری هم هرچی بگید نشون دادن.شوراشون هم عمر نوح کرد که حوصله خودشونم سر رفت…..
    مهندس بیروتی بایستی پاسخگو باشد و حتما هم از عملکرد خود دفاع خواهد کرد ولی شورای قبل هم بایستی پاسخگو باشه….حتی اگه بگه هم در جریان نیست باز هم توجیه نداره(اونم شورا!!!!!)

    پاسخ
  20. تدبیر و امید

    با سلام خدمت عزیزان همشهری
    بله موافقم با نظر مهندس حسینی حقیقی. شورای سوم هم باید پاسخگوی این بدهی ۴۹ میلیاردی باشد که در زمان این شورا بوجود آمده، باشد!
    در مورد دخالت بیجا شورا در کار شهرداری و نظر غیرکارشناسانه با شما موافقم که نیاید دخالت بیجا داشته باشند.
    ولی شورا کارش نظارت بر شهردار هست و باید نظارت کارشناسانه داشته باشد و اگر خودشان هم کارشناس عمران نیستند از چند کارشناس معتمد مشاوره باید بگیرند! این کاری بود که شورای قبل در زمان شهرداری مهندس بیروتی انجام نداد و این اجازه را دادند بدون کمترین بررسی منطقی کارهایی را شهردار انجام بده که نتیجه آن این بدهی شد که الان داریم میبینیم. (پروژه هایی بودند که کارشناسان نحوه انجام آن اتلاف هزینه میدانستند یا اصلا صحیح نمیدانستند و معتقد بودند در جاهای دیگر هزینه بشه! ولی چون یک حباب و جوی ایجاد کرده بودند که حرف منتقد خریداری نداشت کار خود را با تبلیغات اجام میدادند! شورا کجا بود؟ چرا جلوی این کارها را نگرفت؟؟؟؟ )
    ولی چرا بیشتر انتقادها متوجه مهندس بیروتی هست؟؟
    پاسخ: مهندس بیروتی در مدتی که شهردار بود شورا اختیار تام به او داده بود و با همه برنامه های آقای بیروتی موافقت شد!!!!!!! چشم بسته امضاء میکردند!
    حالا این بدهی نجومی و پروژه های نیمه کاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    آقای مهندس حسینی حقیقی شما یک مهندس عمران هستید آیا در یک سال زمان مهندس بیروتی، به میزان بدهی که الان داریم در شهر کار شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگر به این اندازه واقعا کار شده پس چرا نصف پروژه هایی که با ۱۴ میلیارد باید انجام میشده هنوز ناتمام هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  21. سید جواد حسینی حقیقی

    سلام.شب بخیر
    چون از من سوال کردید توضیحی اجمالی میدم.
    وقتی قرار باشه قصور و همچنین ناکامی ۶ ساله رو تو یکسال جبران کرد !!!!!!!!!!!!!!! چرا باید این اتفاقات متعجبمون میکرد؟؟؟
    به نظر بنده ماها دیر فهمیدیم و غافل شدیم.
    به نظر من مهندس بیروتی نهایتا ۱۰ درصد ممکنه تقصیر داشته باشه…دنبال ۹۰ درصد بقیه باشیم.
    گفتم یکبار…تو این دور و زمونه آدما تحت تاثیر شرایط عمل میکنن…با شرایط میان و با شرایط میرن….
    چه خوبه آدما با اصرار بقیه بیان و با سر فرازی برن……..انشاالله

    پاسخ
  22. تدبیر و امید

    با سلام خدمت همه عزیزان و مهندس حسینی حقیقی
    آقای مهندس شما میگید آقای بیروتی ۱۰% مقصر هست!
    یعنی در جاهایی که کار خوب بوده ۹۰% آقای بیروتی تاثیر داشته و باقی عوامل ۱۰% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ولی در پروژهایی که شکست خورده و ناتمام بوده و بدهی نجومی بالا آمده آقای بیروتی ۱۰% مقصر بوده و ۹۰% عوامل دیگر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یعنی آقای مهندس بیروتی در نفع شهرداری شریک هست!!!!!!! ولی در ضرر شریک نیست!!!!!!!!!!!!!!
    آقای مهندس حسینی حقیقی بنده با نظر شما مخالفم بدلیل زیر:
    همان طور که وقتی در یک مجموعه، یک پیروزی بدست میاید این پیروزی را بخاطر توان مدیریتی،مدیر آن مجموعه میدانند و عمده افتخارش را به آن مدیر میدهند، طبعی هست که مسئولیت شکست را هم با مدیر میدانند.
    این از عدالت بدور هست که پیروزی یک مجموعه را متعلق به مدیر آن مجموعه بدانیم ولی شکست آن مجموعه برای دیگران بدانیم!!!!!!!!!!!!!!!!
    چند کار خوبی که در شهرداری گناوه شد بخاطر مدیریت آقای بیروتی بود پروژه های اشتباه و بدهی نجومی (که معادل آن کاری نیست!!!!) هم بخاطر مدیریت آقای مهندس بیروتی بوده.
    دوستانی که دارند این مطلب را میخوانند بهترین قاضی هستند و خوب میدانند که این حرف بنده درست هست یا نه؟! حرف حساب هست یا نه!؟

    پاسخ
    1. سید جواد حسینی حقیقی

      سلام به تدبیر و امید
      احساس میکنم منظور این حقیر رو درست متوجه نشدید..شاید هم من بطور مناسب نشکافتم.که از این بابت عذرخواهی میکنم.
      اگر مهندس بیروتی به تنهایی توانسته باشد ۴۹ میلیارد بدهی و خرابی مالی بوجود آورده باشد اون هم تو مدت زمان یکسال بی شک یک راکفلر به تمام معناست و تا دیر نشده از او تقدیر کنید و به هر ترفندی میتوانید اون رو برگردونید.
      و یک مورد مهم دیگه که باید بگم اینه که من برعکس شما معتقد نیستم کار شاقی انجام شده باشه و یا اینکه موفقیتی حاصل شده باشه!!
      اعتقاد شخصی من از همون شروع کار مهندس بیروتی(میتوانید از دوستان همکلامم استعلام کنید)و نحوه حرکت ایشون بر این بود که از سال بعد ترمز دستی طرحهای عمرانی شهر گناوه کشیده خواهد شد..این پیش بینی اینجانب بود و متاسفانه به حقیقت پیوست.
      در حال حاظر تو این فضای مجازی من و شما در حال نظر دادن هستیم و این نشون میده راجب به این موضوع مردم دیگه خسته شدن.
      وقت اون رسیده که مراجع دیگری به این داستان رسیدگی کنه.با اینکار هم اذهان عمومی آروم میگیره و هم انشا… انگشت اتهام از روی سیستم قبل برداشته میشه.

      پاسخ
  23. تدبیر و امید

    با سلام خدمت همه عزیزان و مهندس حسینی حقیقی
    آقای مهندس حبنده معتقدم که هم به فکر راهکار برای انجام پروژه های جدید باشیم و هم بفکر مشخص کردن وضعیت این بدهی. خوب اگه این بدهی بررسی دقیق بشه مسلما مشخص خواهد شد که این پول از کجا و به چه نحوی بر شهرداری و دوش مردم وارد شده!
    بالاخره کم پولی نیست! ۳۲ میلیارد بدهی داخلی و استانی!!!!!! باید این قراردادها را بررسی کنند! بدهی حقوقی هم در جای خود قابل بحث هست!!!
    ما الان میگوئیم شهردار کنونی مراقب بدهی های حقوقی جدید هم باشد!!!
    ولی باید این بدهی های نجومی بررسی شود. اگه بررسی بشه میشه راهی برای کم کردنش پیدا کرد! یا اگر اشتباهی قرادادها و نحوه ی اجرای پروژه ها صورت گرفته مقداری از این پول را پس بگیرند!
    آقای بیروتی و دیگران باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند

    پاسخ
  24. همشهری

    آقای نوری ببخشید در زمان شما بود که کسانی مثل ………… , …………. , ……… تمام اراضی شهرداری را بالا کشیدن و برای شهرداری یک جای قبر نذاشتن وکسان دیگری هم در واحد …. چه پولهایی که نخوردن

    پاسخ
  25. محمود مهرپويا

    همشهری لطفا اگه از چیزی سراغ نداری وراچی نکن
    آقای نوری انصافا از مدیران برجسته استانی هستند و باید درجایی که در خور شخصیت ایشان باشد استفاده شود و من از همین جا دستان پرتلاش ایشان را میبوسم

    پاسخ
  26. ایمان

    مهر پویا باید هم دست نوری رو ببوسی.
    زمان بیروتی اگه چیزی شد یا بدهی بالا اومد ولی کار هم کرد.زمان نوری چی؟؟
    یه آدم بی ادب و بی منطق بود .
    میدونی همین با واگذاری اون زمین برای نمایشگاه چه گندی زد
    کارمند شهرداری هم حق داره.چون زمان بیروتی ۱ لحظه هم جرات کم کاری نداشتن و نمیتونستن مثل زمان نوری آزادانه از اداره برن بیرون

    پاسخ
    1. محمود مهرپویا

      بار قبل هم گفتم وقتی از چیزی اطلاع نداری صحبت نکن
      آقای نوری واقعا از جانش گذاشت در این راه پر پیچ و خم.شما فقط بر اساس شنیده ها صحبت میکنی و
      بنده در متن کار بودم و اگه طرفداری میکنم اطلاع دارم.فرق نمیکند نوری باشد یا شخص دبگری

      پاسخ
  27. تدبیر و امید

    ایمان جان
    اشتباهات آقای نوری در بعضی زمینه ها کاملا درست و کار زیادی انجام نداد.ولی بدهی ها را پرداخت کرد.
    آقای بیروتی بر عکس ایشون بدهی نداشت و کار هم کرد.
    ولی بدهی و کارها هیچ تناسبی با هم ندارند!
    آیا ۳۳ میلیارد در زمان بیروتی کار شده؟؟؟؟
    اگر ۳۳ میلیارد کار شده چرا پروژه های ایشون که با ۱۴ میلیارد طبق بنر خودش، باید کامل تمام میشد هنوز نا تمام هستند؟؟؟؟؟
    ۳۳-۱۴=۱۹ پس ۱۹ میلیارد ماتفاوت از کجا آمده؟؟؟؟
    آقای بیروتی و آقای نوری مهم نیست! مهم مردم هستند

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *