امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیگ فوتسال استان ، امید دهقاید ، اولین حضور ، اولین قهرمانی

یاران سبز – محمد احمدزاده:هفته چهاردهم و پایانی لیگ فوتسال بزرگسالان استان جام پولک نقره ای در حالی به پایان رسید که در این فصل تا هفته پایانی دو تیم پرسپولیس دیر و امید دهقاید شانس قهرمانی داشتند و چهار تیم تابان بوشهر ، وحدت بردستان ، استقلال خارگ و جنوب بنک کنگان برای بقاء رقابت داشتند.در هفته پایانی نتایج به شکلی رقم خورد که امید دهقاید میهمان تازه وارد لیگ عنوان نخست رقابتها را به خود اختصاص داد.امید-دهقاید

در هفته پایانی شهرداری جم که دیگر شانسی برای قهرمانی نداشت با نتیجه ۸ بر ۲ از سد شهاب ریزی گذشت ، شهابی که مدت ها پیش سقوطش قطعی شده بود . استقلال در خانه با نتیجه ۳ بر صفر از سد جنوب بنک گذشت و در لیگ ماندگار شد البته همای شانس برای ماندن بنکی ها در لیگ با آنها یار بود .تابان بوشهر که تا دو هفته گذشته یکی از کاندیدهای قهرمانی بودند با شکست ۳ بر ۱ در مقابل امید دهقائد وداع تلخی با جام پولک نقراه ای داشت .بردستانی ها دست به کار بزرگی زد و با نتیجه ۵ بر ۲ از سد پرسپولیس دیر گذشتند تا هم دربی دیر را برنده باشند و هم در لیگ ماندگار شوند و هم حکم قهرمانی را از سرخپوشانی بگیرند که هفته ها صدرنشین لیگ بود.

در اولین مسابقه از هفته چهاردهم که نتیجه آن در جدول رده بندی هم تاثیری نداشت دو تیم شهاب ریز و شهرداری جم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند ، دیداری که در آن از انگیزه خبری نبود با نمایش بازیکنان شهرداری همراه بود و با نتیجه پر گل ۸ بر۲ به سود شهرداری خاتمه یافت تا جایگاه سومی فصل گذشته جمی ها تکرار شود . شهاب ریز در نیم فصل دوم عملکرد بسیار ضعیفی داشت و همین امر باعث سقوط آنها از این رقابت ها شد . برای شهرداری جم در این دیدار یزدان بخش افتخاری (۳ گل) ، علی اغناء(۲گل) ، مصیب فکری و مجید اعتماد هم هر کدام یک گل به ثمر رساندند و مهدی احمدی هم هر دو گل شهاب ریز را وارد دروازه میزبان کرد.

استقلال خارگ در خانه از تیم جنوب بنک کنگان پذیرایی می کرد ؛ آبی پوشان خارگی که در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی کسب نکرده بودند و خطر سقوط را بیش از پیش احساس می کردند در این دیدار تمام نیروی خود را به کار بستند تا فارغ از دیگر نتایج بتواند همچنان میهمان لیگ باشد و به همین دلیل هم بازی خوبی را ارایه دادند و موفق به شکست سه بر صفر جنوب بنک شدند . این نتیجه خارگی ها را در لیگ ماندگار کرد .در نیمه نخست گل مرتضی شیری استقلال را پیروز به رختکن فرستاد . شاگردان حمید بهی که در هفته های گذشته در دقیق پایانی بازی را واگذار می کردند در این مسابقه با اعتماد به نفس بالایی نیمه دوم را آغاز کردند و با دو گلی که علی شیری و اسماعیل سعد آبادی به ثمر رساندند یکی از بهترین نتایج خود را در این فصل بدست آوردند . نماینده بنک هم با توجه به شکست تابان بر حسب تفاضل گل بهتر در لیگ فوتسال ماندگار شد.

در بردستان و در سالن بدون تماشاگر شهدای این شهر وحدت رو در روی پرسپولیس دیر قرار گرفت ، در این دیدار که جنگ بقا و قهرمانی بود بردستانی ها با پیروزی ۵ بر ۲ در لیگ ماندگار شدند.دو تیم با دو تفکر متفاوت وارد میدان شدند ، بردستانیها تنها سه امتیاز را نیاز داشتند و دیری ها هم ضمن رسیدن به سه امتیاز نیم نگاهی هم به تفاضل گل داشتند همین موضوع این دیدار را بسیار حساس کرد حساسیتی که شادی وحدت را به دنبال داشت. با شروع شدن مسابقه در دقایق اول این سرخپوشان دیری بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و توسط سعید غلامی به گل رسیدند ولی این گل در ادامه توسط محمد فروتن پاسخ داده شد اما یک آغاز کاملا فنی گل دوم سرخپوشان را هم به دنبال داشت ، دروازبان وحدت بردستان که برای خوشحالی سنگر خود را رها کرده بود برای بار دوم سنگرش توسط  سعید غلامی فرو ریخت  ولی این پایان کار در نیمه اول نبود ؛ مسعود هدایت بازیکن آماده و خوب این روز های وحدت بردستان موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.

 شروع نیمه دوم با برتری شاگردان فرخ که نیاز مبرم به این سه امتیاز داشتند همراه شد . بازی خوب و حملات هوشیارانه وحدتی ها سه گل برای میزبان به دنبال داشت سه گلی که بدون پاسخ باقی ماند تا باز هم پرسپولیس دیر یکی از قدیمی های لیگ فوتسال استان دستش از قهرمانی کوتاه بماند. در نیمه دوم محمد فروتن (۲گل ) و داوود فخری یک گل به ثمر رساند.

در یکی از حساس ترین بازی های هفته پایانی تابان بوشهر در سالن مخابرات میزبان امید دهقائد بود ، در این مسابقه بوشهری ها برای بقاء در لیگ به یک تساوی نیاز داشتند و دهقائدی ها برای قهرمانی باید سه امتیاز را به خانه می بردند ،با شروع مسابقه این تیم دهقائد بود که بازی را بهتر آغاز کرد و موفق شد با گل جهانگیر حسن زاده از حریف خود پیش بیفتد ولی در دقایق پایانی نیمه اول این گل توسط سعید احمد رضایی پاسخ داده شد.

در نیمه دوم هم نماینده دهقائد بازی برتری را نسبت به حریف خود ارائه داد و توسط محمد کریم سراج زاده و جهانگیر حسن زاده به گل رسید .این دو گل حکم قهرمانی را به دست دهقائدی ها داد تا تیمی که اولین حضور خود را در لیگ استان تجربه می کرد و حتی فصل را هم خوب آغاز نکرده بود عنوان قهرمانی را به دست آورد و اما پایان این دیدار پایان تابان بوشهر در لیگ فوتسال استان را هم رقم زد تابانی که امید زیادی به قهرمانی این فصل داشت .

در حواشی :

محمد نجفی رئیس هیات فوتبال استان از تماشاگران ویژه این دیدار بود.

کاپ قهرمانی این مسابقات را صداقت مشاور هیات فوتبال به دهقائدی ها اهداء کرد.

در قسمتی از سالن شادی قهرمانی بر پا بود و در قسمتی دیگر افسوس سقوط همه را به سکوت وادار کرده بود .

پایان دیدار دو تیم استقلال خارگ و جنوب بنک کنگان پایان فعالیت پیمان صیادی رئیس هیات فوتبال جزیره خارگ  هم بود ؛ صیادی در پایان دیدار نماینده خارگ از سمت خود استعفا داد.

و اما یک نکته جالب ، در این فصل روستای باغک با شاهین قهرمان لیگ فوتبال استان شد و دهقایدی ها هم با امید عنوان نخست لیگ فوتسال استان را به دست آوردند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *