امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

ما در زمره اندک کشور هایی هستیم که در فوتبال ساحلی بانوان دارای لیگ می باشیم

یاران سبز : فوتبال ساحلی بانوان کشور مورد توجه خاص فدراسیون فوتبال و کمیته فوتبال ساحلی کشور است. شهریاری بانوی اول فوتبال ساحلی کشور به بخش بانوان فوتبال ساحلی نگاه دقیقی دارد . مسئول کمیته فوتبال ساحلی کشور می داند برای انجام یک تقویم مدون جهت بانوان باید سختی های فراوانی را متحمل شود ، در حاشیه پنجمین دوره مسابقات فوتبال ساحلی کشور به سراغ پریا شهریاری رفتم تا از نگاه این بانوی پرتلاش فوتبال ساحلی را ورانداز کنمساحلی-بانوان.شهریاری

شهریاری ضمن قدردانی از میزبانی خوب تیم حرم در این دوره بیان داشت : ابتدا مقامهایی قهرمانی در لیگ برتر توسط دریانوردان پارس جنوبی و لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور توسط موج گناوه را به همه ورزشدوستان استان تبریک می گوییم و تشکر می کنم از میزبانی خوب حرم گناوه در این دوره از مسابقات . در بخش آقایان با توجه به اینکه فوتبال ساحلی سالها ست راه اندازی شده و مسابقات بین المللی در این رشته مشخص است و برگزار می شود. طبق تقویم مسابقات بین المللی ما لیگ را برگزار کردیم و خوشبختانه امسال توانستیم در همان تاریخی که اعلام شده بود آغاز و به اتمام برسانیم .

مسئول کمیته ساحلی کشور دلیل عدم تشکیل تیم ملی بانوان و حضور باشگاه های کشور در آسیا را مشکلات AFC دانست و بیان کرد: در بخش بانوان برگزاری مسابقات در سطح جهانی به عهده فدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی است و آنها برنامه ریزی و برگزار می کنند که هنوز انجام نگرفته است. سال گذشته فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی الزام برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی بانوان را داشتند و به فدراسیون ها هم ابلاغ شد که ما خوشبختانه ۵ سال جلوتر بودیم و پنج سال است که لیگ بانوان انجام می شود و در این بخش ما فعال عمل کردیم.

در بخش مسابقات باشگاهای آسیا و جهان هنوز هیچ ابلاغی به ما داده نشده و باشگاه های ما حق دارند انتظار داشته باشند چون بازیکنی که وارد لیگ برتر می شود و باشگاهی که سرمایه گذاری انجام می دهد به امید تیم ملی است و باشگاه در مسابقات آسیایی و شرکت کند .متاسفانه AFC فدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه خیلی ضعیف عمل می کند. ما تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم پیشنهاد مسابقات غرب آسیا بود که با آن موافقت شد و با شرکت هفت تیم برگزار شد و ایران عنوان قهرمانی را هم به دست آورد و درخواستی هم داشتیم که مسابقات باشگاه های آسیا را برگزار کند که تمام تلاش ما برای باشگاه های کشور است ولی هنوز موافقت نشده است که دلیل آن هم عدم فعالیت باشگاه ها در خیلی از کشور ها است و ما در زمره اندک کشور هایی هستیم که در فوتبال ساحلی بانوان  دارای لیگ می باشیم.
تا یک سال پیش چیزی بنام فوتبال ساحلی در کنفدراسیون AFC وجود نداشت که قبل از کنگره سال گذشته با پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران فوتبال ساحلی هم در فدراسیون فوتبال آسیا راه اندازی شد و تازه گام اول برداشته شد و من اطمینان دارم مانند فوتسال این رشته هم به مرور جای خود را باز خواهد کرد و نیاز است مسابقات جام ملتها و باشگاه های آسیا هم برگزار شود.
پریا شهریاری وضعیت تیم ملی بانوان کشور را هم منوط به برنامه ریزی های AFC دانست و اظهار داشت : وقتی ما می گوییم تیم ملی در واقع باید مسابقات بین المللی وجود داشته باشد تا ما هم تیم ملی را تشکیل بدهیم ما باید منتظر تقویم فدراسیون فوتبال آسیا و جهانی باشیم و در صورت انجام مسابقات ما آمادگی تشکیل تیم ملی را هم داریم.

مسئول کمیته فوتبال ساحلی کشور در پاسخ به این سئوال که شرایط فنی بازیکنان و مربیان را چگونه ارزیابی می کنید، نیز بیان داشت:در میان بانوان بازیکنانی را می بینم که در سطح بسیار خوبی قرار دارند.
رشته ساحلی نیاز به توجه زیادی دارد چون در ابتدای راه است ؛ ما از کمیته آموزش خواستیم که کلاسهای آموزشی متعدد برگزار کند ، مربیان ما نیاز به آموزش دارند. فوتبال ساحلی بانوان ما نیاز به کار بیشتری دارد البته از پنج سال پیش که ما ارزیابی می کنیم رشد بسیار خوبی داشته است.
وی در مورد تعداد تیمهای لیگ دسته اول فوتبال ساحلی بانوان هم گفت:طبق دستور العمل مسابقات اعلام کرده بودیم که یک تیم از لیگ برتر به دسته اول سقوط خواهد کرد و اگر تیمها به حد نصاب لازم برای برگزاری لیگ یک رسید ما لیگ دسته اول را هم برگزار خواهیم کرد. حد نصاب ما در سال گذشته برای لیگ دسته اول ۸ تیم بود که پنج تیم شرکت کرد و امسال هم منتظر اعلام آمادگی تیمها هستیم.

پست های مرتبط

1 نظر

  1. رضادهقانی

    جشنواره تاتر منطقه ای کشور برای اولین بار در تاریخ استان به مدت چهار روز با حضور بزرگان تاتر کشور از استان های مختلف برگزار شد اما جز آقای نوروزی «معاونت سیاسی فرماندار» و آقای سبحانی «مدیر جشنواره» هیچکدام ار مسئولین علی الخصوص اعضاء شورای اسلامی شهر ؛ شهردار ؛ مدیران ادارات و … حضور نداشتند .

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *