امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با مبارزه های زیبا از سبک گرات سان رونمایی شد

یاران سبز: بعد از مدتها ورزش رزمی شاهد یکی از مسابقات پر برخورد و دارای بار فنی مناسب در گناوه شد. سبک گرات سان با وجودی که در گناوه هنور نوپاست ولی به رهبری صادق عبدالهی قدم بسیار بزرگی برای مطرح شدن در کشور برداشت. مسابقات رزمی رینگی به میزبانی گناوه و در کنار ساحل حال و هوای خاصی داشت . حضور یازده تیم در این مسابقات مزید بر علت شد تا استقبال بسیار خوبی از مبارزه ها شود. این مسابقات در دو شب انجام گرفت. در شب نخست مبارزین در اوزان مختلف به دیدار هم رفتند و در نهایت فینالیستهای ۱۶ وزن در رده سنی بزرگسال و جوان مشخص شدند.

با پایان دور مقدماتی در شب نخست ، فینالها در شب دوم برگزار شد که استان بوشهر (گناوه)با ۱۲۵ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد . تیمهای فارس و خوزستان هم به ترتیب در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.

در رده سنی جوانان حمید مختاری از گناوه به دیدار دانیال ولی پور از خوزستان رفت . مختاری با استفاده از ضربات متوالی دست موفق به شکست حریف خود شد و اولین کمربند طلایی را به اردوی گناوه آورد.

در وزن ۵۹ کیلوگرم جوانان بهروز پیامنی عملکرد بهتری نسبت به رضا زارعی از گناوه داشت و در پایان مبارز خوزستانی قهرمانی را در این وزن به دست آورد.

دیدار محمد زارعی از گناوه و مصیب دولت شاهی از لرستان را می توان گل سرسبد دیدارهای جوانان دانست . زارعی باهوش و فنی که از عنواندارهای سبک های رینگی کشور نیز می باشد توانست دولت شاهی را با ضربات میدل پای راست قدرتمند خود مغلوب کند.

کورش خدری در وزن ۵۴ کیلو جوانان گر چه در ضربات دست خود همچنان ضعف دارد ولی در اجرای ضربات پا تبحر دارد و همین موضوع باعث شد تا اکبر مرادی از استان فارس را مغلوب کند.

در نخستین دیدار و در وزن ۷۵ کیلوگرم دو فارسی به فینال راه یافتند که امین ابراهیمی موفق به شکست علی آبادی شد .

در وزن ۶۵ کیلو گرم همه در انتظار یکی از بهترین بازی های مسابقات بودند اما مصدومیت شدید قنواتی باعث شد تا این فایتر با اخلاق خیلی زود ناک اوت شود. قنواتی که رضا رضوی یکی از قهرمانان بنام کشور را در مقابل خود داشت خیلی زود در مقابل رضوی و مصدومیتش تسلیم شد . در این مبارزه رضوی با یک هوک راست کار قنواتی را یک سره کرد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم دو خوزستانی به دیدار هم رفتند که محمد صالحی عضو تیم ملی بووینام(یکی از سبک های مبارزه که بر روی تاتامی انجام می گیرد)موفق به شکست بهزاد پیامنی شد.

سید باقر موسوی و مسعود قنواتی دو فایتر گناوه ای در وزن ۵۷ کیلو گرم مبارزه نزدیکی داشتند به شکلی که برای مشخص شدن فرد پیروز این مبارزه به راند سوم کشیده شد. این دیدار با پیروزی موسوی به اتمام رسید.

در ورز ۵۴ کیلوگرم بزرگسالان سید رضا موسوی نتوانست در مقابل علیرضا اورکی مقاومت کند تا این بازیکن خوش تکنیک اصفهانی عنوان نخست این وزن را به دست آورد.

در وزن ۹۰ کیلو عدنان امیری بازیکن بلندبالای خوزستانی و مهدی کرایی از استان فارس رو در روی هم قرار گرفتند که امیری از قامت بلند و تفاوت وزنی خود به خوبی استفاده کرد و موفق به شکست کرایی شد.کرایی تازگی به اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ فدراسیون ورزشهای رزمی دعوت شده است.

در حاشیه:

اسماعیل دهقانی رئیس سبک کونگ فو گرات سان ایران هم میهمان این مسابقات بود. دهقانی از این دوره به عنوان بهترین دوره مسابقات سبکی یاد کرد.

بهروز بهروزی ناظر فدراسیون هنرهای رزمی هم از ابتدا تا انتهای مسابقات حضور داشت و از نزدیک عملکرد رزمی کاران را رصد کرد. بهروزی ریاست هیات هنرهای رزمی و کونگ فو استان را به عهده دارد ؛ بهروزی از نحوه برگزاری مسابقات رضایت داشت.

گر چه امکانات خوبی برای تماشای مسابقات وجود نداشت اما استقبال تماشاگران کم نظیر بود.

در مراسم افتتاحیه رضا سلیمی حرکات آکروباتیک را اجرا کرد و سپس عباس نظری در شکستن اجسام قدرت و مهارت خود را به نمایش گذاشت.

در شب نخست مسابقات درگیری تماشاگرا می رفت که نظم مسابقات را بهم بزند، اما پا درمیانی باتجربه ها غائله را ختم به خیر کرد.

محمد صادق زاده از استان فارس بیشتر بازیها را قضاوت کرد. صادق زاده قضاوتهای بسیار خوبی در این دوره انجام داد تا جای که کمترین اعتراض را در این دوره نسبت به داوری شاهد بودیم.

سید مرتضی صدالدینی سر دوار این مسابقات بود. یوسف خلیفات ، بهنام براتی ، محمد امامی ، محمد هاشم زاده ، علیرضا جوان بخت و یعقوب سراشکنی از قاضیان این دوره بودند.

در جریان دیدار مصطفی امیری از گناوه و محمد خسروی از استان فارس در وزن آزاد بزرگسالان بر اثر فشار بیش از حد ورزشکاران درون رینگ یکی از پایه های رینگ شکست که همین موضوع باعث تعطیلی مسابقات در شب نخست گردید.

در بین بازیهای فینال از داوران و قهرمانان گذشته رزمی تقدیر شد.

فتح اله احسان پور ، جعفر نظامی ، نرجس عباس پور و بتول نظری از رزمی کاران باتجربه شهرستان میهمانان این مسابقات بودند.

عربزاده شهردار گناوه از تماشاگران این مسابقات بود. در ادامه نوروزی معاون سیاسی و ابراهیم زاده رئیس بنیاد شهید حضور خود را اعلام کردند.

با نزدیک شدن به مسابقات پایانی در شب دوم یوسفی فرماندار گناوه و مسعود نیا معاون عمرانی هم به جمع تماشاگران پیوستند.

محمد زارعی در بین جوانان عنوان فنی ترین بازیکن را به خود اختصاص داد. همین عنوان در بزرگسالان به رضا رضوی یکی از قهرمانان بنام کشور رسید.

کورش خدری که تا چندیب پیش در مسابقات کاراته دیده می شد در این بازی ها و با ورود به سبک گرات سان عنوان نخست وزن خود را به دست آورد.

در جریان مبارزه سید باقر موسوی و مسعود قنواتی وقتی داور قصد داشت رای نهایی را صادر کند قنواتی به نشانه اعتراض رینگ را ترک کرد. حرکت قنواتی یکی از صحنه های زشت مسابقات بود.

صادق عبدالهی مسئول برگزاری این مسابقات به همراه دوستانش روزهای پرکاری را پشت سر گذاشتند و به نوعی جور کم کاری های خیلی ها را در ورزش کشیدند.

جام اخلاق را اصفهانی ها با خود بردند.

مصطفی بنی حسینی بدون وقفه تلاش کرد تا این دوره به خوبی برگزار شود.

اسماعیل عبدالهی ، غلامعباس نعیمی ، ناصر هدایت نژاد ، علی قهرمانی ، حسین بهروزی ، محمد امامی ، محمد بوشخور ، عیسی خرمی ، محمد عوضی ، میلاد گاسپیدی ، سید رضا موسوی و سید باقر موسوی در کنار صادق عبدالهی هر چه داشتند رو کردند تا این مسابقات با کمترین نواقص برگزار شود.

سبک گرات سان زیر نظر فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو برای اولین بار مسابقات خود را در فضای آزاد انجام داد.

زهرا عربزاده مسئول کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر گناوه برای براگزاری این مسابقات هماهنگی های فراوانی انجام داد.

همکاری شهرداری هم با ورزشی ها در این دوره خوب بود .  گراتسان..-. گرات-سان.-.-.-. گرات-سان.-... گرات-سان..-..گرات..سان گرات-سان...... گرات-سان-.. گرات-سان.. گرات-سان.-.-. گرات-سان...گرات-سان..رضوی گرات-سان..تماشاگران گرات-سان-. گرات-سان.گرات-سان.تماشاگران گرات-سان.تماشاگران. گرات-سان.پورکیوان گرات-سانگرات-سان.رضوی.قنواتی گرات-سان-.خوزستان گرات-سان.خدری گرات-سان-.خدری..گرات-سان-.شکستگی-رینگ گرات-سان.شکستگی-رینگ.. گرات-سان.سیدمرتضی-صدرالدین-سرداور گرات-سان-.سید-باقر-موسویگرات-سان.فینالیستها گرات-سان.عدنان-امیری گرات-سان.صالحیگرات-سان.محمد-زارعی-. گرات-سان.گناوه گرات-سان.کهگلویه-و-بویراحمدگران-سان.-قهرمانان گرات-سان.موسوی گرات-سان.مختاری گرات-سان.محمد-زارعی

پست های مرتبط

۱۵ نظر

  1. محمدرضا

    اقای خضری بابت عکسای بسیار زیبایی ک گرفتی تشکر و جای قدردانی داره و خسته نباشی خدمت شما

    پاسخ
  2. محمدصالحی ازخوزستان

    سلام اقای خضری ازتون تشکرمیکنم بابت عکس های زیبایی که گرفتی .واقعآ سلیقه خوبی داری

    پاسخ
  3. امیرحسنپور

    جناب خضری عکسای زیبایی گرفتید دست مریضاد ولی ای کاش درباره جوانان هم مینوشتین که سرمایه تیم گناوه هستن از اقای عبدالهی تشکر صمیمانه دارم که این مسابقه رو برگزار کردن

    پاسخ
  4. دره گپ

    خضری محمدزارعی قبلا دروازبان نوجوانان پاس نبوده؟ واقعا دم یعقوب جوهری گرم با این استعداد یابیش!
    البته حقیر فکر می کنم دلیل شکستن پایه رینگ وزن داور بازی ها ست ، با اون وزنش اگه دو بازی رو پشت سر هم قضاوت کرده باشه اصلا شکستن رینگ جای تعجب نداره باز خدا را شکر با توجه به نزدیکی زمین بازی ها به ساحل دریا و سنگینی وزن ایشان رانش زمین نداشتیم.

    پاسخ
  5. محمود لک مربی تیم اصفهان

    عرض ادب و احترام آقای خضری گزارشتان کامل و بی نقص بود بویژه عکسهای زیبایی که گرفتی .تشکر فراوان

    پاسخ
  6. رزميکار

    سلام .از مدیریت محترم سایت تشکر میکنم و بویژه آقای خضری که با عکس های زیباش حال هوای خوبی به مسابقات داد

    پاسخ
  7. ف/ع کیک بوکسینگ بانوان

    آقای خضری خبر خوبی زدی و عکسهایی هم که گرفتی فوقالعاده هستند .جا دارد از استادصادق عبدالهی هم که این مسابقات را با همه دردسرهاش برگزار کرد خیلی خیلی تشکر کنم و البته دیگر دوستان زحمت کششون بویژه برادرش اسماعیل /
    همه چیز عالی بود /انشااله مسولین و مردم قدر بدونن

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *