امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بسکتبال گناوه با قهرمانی در استان راهی کشور شد+ تصویر

یاران سبز: مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های استان که با شرکت تیمهای گناوه ، ساحل نشینان ، هلال احمر، نفت و گاز بوشهر، دیلم ، اتحاد بوشهر، نفت و گاز جم، دریانوردان بوشهر، و دشتی به میزبانی مجموعه ورزشی شهید صدوقی بوشهر آغاز شده بود با قهرمانی گناوه به اتمام رسید. با این قهرمانی برای اولین بار بسکتبالیست های گناوه  هم وارد مسابقات کشوری شد.

این مسابقات در یک گروه انجام شد و چهار تیم ساحل نشینان ، هلال احمر ، گناوه و نفت و گاز بوشهر به دور دوم صعود کردند. در این دور تیمهای ساحل نشینان و نفت گاز بوشهر به دیدار هم رفتند که ساحل نشینان با پیروزی بر نفت گاز راهی فینال شد. گناوه هم موفق شد هلال احمر را مغلوب کند و به فینال برسد. این بازی حواشی زیادی داشت و مربیان هلال احمر با اعتراض سعی در برگشت نتیجه در کمیته انضباطی را داشتند که رای کمیته انضباطی به سود گناوه اعلام شد و این تیم جواز حضور به فینال را گرفت.

بسکتبالیست های گناوه ای در فینال این مسابقات که در مجموعه شهید صدوقی بوشهر و در سالن اختصاصی بسکتبال انجام شد در ثانبه های پایانی و در شبی که سالن بسکتبال شرمنده حضور تماشاگران شده بود با نتیجه ۷۲ بر ۷۱ به پیروزی رسیدند. در این دیدار و در پریود اول با حرکات زیبای امیدرضا دری و مهرزاد ابراهیمی ساحل نشینان به برتری ۲۱ بر ۱۱ رسیدند. در پریود دوم هم برتری با ساحل نشینان بود اما در این پریود سیامک ترابی خواه و جعفر محمدرضایی از گناوه هم چشم نواز نشان دادند و امتیاز های حساسی را برای گناوه به دست آوردند. در این پریود محمد دستخط و حسن سبحانی چهره های برتر ساحل نشینان بودند. در این پریود بوشهر به امتیاز ۴۱ رسید و گناوه با امتیاز ۳۳ به کار خود پایان داد.

در بین دو نیمه عباس زارعی مربی جوان گناوه وضعیت بهتری را برای تیم خود رقم زد. با آغاز بازی بار دیگر شاهد حرکات خوب ابراهیمی در زیر حلقه بودیم و به دنبال آن آتش بازی دستخط بود که ده امتیاز متوالی برای ساحل نشینان داشت و در مقابل هم سیامک ترابی خواه و مرتضی عمادی جسورانه به حلقه حمله ور شدند و امتیاز گناوه را در پایان کواتر سوم به عدد ۴۷ رساندند و بوشهر هم با امتیاز ۵۶ به کار خود پایان داد. با رسیدن به کواتر پایانی بنظر می رسید از نظر توان بدنی ساحل نشینان تا حدودی تحلیل رفته اند و به همین دلیل حملات گناوه شدت بیشتری گرفت به شکلی که گناوه در امتیاز ۵۷ از بوشهر سبقت گرفت. در این موفقیت امراله خدری هم سهم بسزایی داشت. خدری در این دقایق نگذاشت تا ابراهیمی بتواند به ادامه روند امتیازگیری خود ادامه دهد اما در دو دقیقه پایانی ساحل نشینان که چهار امتیاز عقب بود موفق به جبران شد و بالاخره در عدد ۷۰ با گناوه برابر شد. نماینده بوشهر در آخرین حمله خود با خطایی که بازیکنان گناوه انجام دادند موفق به دریافت دو پرتاب شدند که ابراهیمی در هفت ثانیه پایانی یکی از پرتابها را به گل تبدیل کرد تا گناوه امید خود را برای جبران از دست بدهد. با کسب امتیاز ۷۱ و فرصت ۷ ثانیه ای تا پایان بازی عباس زارعی سرمربی گناوه درخواست وقت استراحت داد تا تیم خود را برای آخرین شانس آماده کند. با آغاز مجدد بازی دریبلهای سیامک ترابی خواه و پرتاب زیبای این بازیکن در سه ثانیه باقی مانده به وقت نیمه دوم گناوه را به عدد ۷۲ رساند. این امتیاز تماشاگران را به میانه میدان کشاند تا جایی که داوران و مربیان مجبور به دخالت شدند و بعد از دقایقی آرامش به زمین باز گشت ولی در سه ثانیه وقت برای جبران شاگردان رحیم آروند کم بود و سوت پایان با همین نتیجه به صدا در آمد. با اتمام بازی بازیکنان و تماشاگران گناوه ای سرازپا نمی شناختند و برای دقایقی در میانه میدان اولین جشن قهرمانی گناوه را به پا کردند.

رضا رضا زاده سرمربی هلال احمر در این مسابقات بود و تیمش را در مکان سوم قرار داد. در این تیم نقش علی بهشتی در سنتر یا دفاع و احسان نداف در حمله پر رنگ بود.

پیشکسوتان بسکتبال استان هم تماشاگر این بازی زیبا و حساس بودند.

قضاوت این دیدار به عهده قدوسی، احسانی و کللی فر بود که در مجموع قضاوت خوبی داشتند.

عبدالنبی ولی زاده رئیس هیات بسکتبال گناوه در شبی که بسکتبال گناوه موفق به کسب عنوان قهرمانی شد را می توان خوشحال ترین فرد سالن نامید. ولی زاده از صعود تیم به لیگ کشوری هم خوشحال بود و هم نگران ، خوشحال از تجربه ای جدید و ایجاد فضایی برای رشد بسکتبال گناوه و نگران از مشکلات مالی.

روح اله سجادی یکی از بهترینهای این دوره در دیدار پایانی تماشاگر بازی دوستانش در تیم بسکتبال گناوه بود. سجادی به دلیل مصدومیت در بازی گذشته این بازی را از دست داد.

سیامک ترابی خواه در دو بازی آخر به تیم گناوه پیوست ، ره آوردش در بازی پایانی ۴۱ امتیاز بود. ترابی خواه بیشترین امتیاز را برای گناوه آورد.

عباس زارعی سرمربی جوان گناوه از بازیکنان خوب این تیم بود ولی وقتی قبل از مسابقات مصدوم شد بر روی نیمکت مربیگری این تیم نشست و کارنامه اش را با قهرمانی بست.

علی رستم جبری رئیس هیات بسکتبال استان تلاش زیادی برای برگزاری این دوره از مسابقات انجام داد و مسابقات را به خوبی مدیریت کرد.

بسکتبال-گناوه ساحل-نشینان سیامک-ترابی-خواه بسکتبال.زارعی.شاهزری بسکتبال.رحیم-آرمند بسکتبال.حسینی.ابراهیم-زاده بسکتبال..هلال-احمر بسکتبال...

بسکتبال..گناوه بسکتبال.خدری بسکتبال.علی-رستم-جبری

پست های مرتبط

۲ نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *