امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پرورش اندام، پر هزینه، پر تماشاگر+تصویر

یاران سبز: مسابقات پر هزینه پرورش اندام قهرمانی باشگاهای استان در سالن مملو از تماشاگر فجر بوشهر در سه بخش فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام زیر نظر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان انجام شد که در بادی کلاسیک کاوه بوشهر عنوان نخست را به دست آورد و تیمهای ایرانجوان بوشهر و کاپ بوشهر هم در مکانهای دوم و سوم ایستادند. در پرورش اندام ایرانجوان بوشهر عنوان قهرمانی را به دست آورد و تکاور بوشهر هم در جای دوم ایستاد. ایران گناوه هم در پرورش اندام در مکان سوم قرار گرفت.

مسابقات فیزیک در چهار دسته قدی ۱۷۰، ۱۷۴، ۱۷۸ و ۱۷۸+ انجام شد. در این بخش یازده تیم شرکت داشتند که در دسته قدی ۱۷۰ سجاد تردیده به مقام قهرمانی رسید. در ۱۷۴ احسان قناعت زاده مقام نخست را کسب کرد. در ۱۷۸ محمدرضا شفی پور بالاتر از محمد درویشی و حسن سینا قرار گرفت و در ۱۷۸+ هم خداداد شفی پور عنوان نخست را به دست آورد.

در بادی کلاسیک ورزشکاران در پنج دسته به رقابت پرداختند. در دسته قدی ۱۶۸ آرش خیر موفق به کسب عنوان نخست شد. در ۱۷۱ رضا جوزایی عنوان نخست را به دست آورد. در دسته ۱۷۵ ابوالفضل شامی ، محمد امین عباسی و احمد نظام زاده به ترتیب بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند. در دسته های ۱۸۰ و ۱۸۰+ هم نعمت غلامی نژاد و فرزاد رجایی به عنوان نخست دست یافتند. در پایان رقابت در بادی کلاسیک قهرمانان اوزان مختلف برای مشخص شدن قهرمان قهرمانان در بادی کلاسیک به رقابت پرداختند که نعمت غلامی نژاد به عنوان قهرمان قهرمانان معرفی شد. در بادی کلاسیک و در قسمت تیمی هم کاوه قهرمان شد و ایرانجوان در جای دوم ایستاد و عنوان سوم هم به کاپ رسید.

مسابقات پرورش اندام هم در یازده دسته انجام شد که در دسته ۵۵ کیلوگرم محمد دیری تنها شرکت کننده بود و همین موضوع برای کسب عنوان نخست این ورزشکار کافی بود. در وزن ۶۰ کیلو گرم دو شرکت کننده وجود داشت که عادل سلیمی عنوان نخست را به دست آورد و محمد دوسری هم دوم شد. در وزن ۶۵ کیلو گرم مصطفی گنجی در رقابتی سخت با پیمان ریاحی عنوان نخست این وزن را به دست آورد. ریاحی نسبت به این انتخاب اعتراض داشت. در وزن ۷۰ کیلو گرم رقابت فشرده ای وجود داشت که در پایان این وزن محمد سالمی عنوان نخست را به دست آورد. در وزن ۷۵ کیلو گرم نوید راشدی عنوان نخست را به دست آورد و شاهرخ شمسایی هم در جای دوم ایستاد. شمسایی هم از جمله افرادی بود که نسبت به رای داوران اعتراض داشت. در ۸۵ کیلوگرم علی جم نژاد عنوان نخست را به دست آورد و شادمان شریفی هم بر روی سکوی دوم قرار گرفت، در این وزن هم صدای اعتراض شنیده می شد. در وزن ۹۰ کیلو گرم مرتضی رجبی و حسن جوهری رقابت سختی داشتند که با رای داوران رجبی بر روی سکوی نخست ایستاد. جوهری هم از رای داوران ناراضی بود و عنوان نخست را حق خود می دانست. در ۹۵ کیلو سید احمد رحیمی موسوی هیچ رقیبی نداشت و بدون دردسر سکوی نخست را به دست آورد. در ۱۰۰ کیلوگرم هم مهدی نادری گوی سبقت را از محمد رضا احسان جو و محمد رضا روستایی ربود و در مکان نخست قرار گرفت. در آخرین وزن این مسابقات هم یوسف شلش نژاد هیچ رقیبی نداشت و تنها بر روی سکو ایستاد.

در پایان مسابقات این دسته هم قهرمانان اوزان مختلف برای مشخص شدن قهرمان قهرمانان به دیدار هم رفتند که مهدی نادری از تکاور موفق به کسب این عنوان شد.

در پروش اندام ایرانجوان بوشهر عنوان نخست را به دست آورد و تکاور بوشهر و ایران گناوه هم در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.

این مسابقات که مانند همیشه از استقبال خوبی برخوردار بود با اعلام رای داوران برای قرار گرفتن قهرمانان اوزان مختلف بر روی سکو با اعتراض های فراوانی نیز همراه شد. اوج این اعتراض ها در وزن ۹۰ کیلو اتفاق افتاد. در این وزن حسن جوهری مدعی اول این وزن بود و با توجه به تفکیک مناسبی که در بدن خود به وجود آورده بود امید نخست قهرمانی بود اما با رای داوران در مکان دوم قرار گرفت.

محمد خرم آبادی هم از جمله ورزشکاران گناوه ای حاضر در این مسابقات بود که در وزرن ۷۵ کیلو در جای سوم قرار گرفت.

در وزن هشتاد کیلو هم وقتی قهرمان این وزن معرفی شد نفر دوم مسابقات خود را به سکوی نخست رساند و سپس به نشانه اعتراض سالن را ترک کرد. در دیگر اوزان هم اعتراض هایی وجود داشت اما بنظر می رسید بعضی از اعتراض ها فنی نبود.

تنها مقام قهرمانی گناوه را محمد سالمی به دست آورد. سالمی در وزن ۷۰ کیلو رقابت سختی با رقیبان خود داشت و در پایام موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

در وزن ۱۰۰ کیلو گرم هم محمدرضا روستایی از گناوه در جای سوم قرار گرفت. مهمترین دلیل سکو نشینی روستایی در این وزن تعداد کم شرکت کنندگان بودند.

به گفته یکی از ورزشکاران حاضر در این مسابقات ورزشکاران از یک میلیون تومان تا سی میلیون تومان برای این مسابقات هزینه کرده اند.

جوهری در پایان مسابقات دلیل دوم شدن خود را از داوران نیز جویا شد اما در این مورد پاسخی به این ورزشکار داده نشد.

قضاوت این مسابقات به عهده اکبر خزایی، اسماعیل کدخداپور و سید حسین طباطبایی نژاد سه داور بین المللی بود و در کنار این داوران هم نادر گلافان، امید قربانی، حمید نصاری، کریم احمدزاده و هاشمی قضاوت کردند.سالمی...جوهری.خرم-.آبادی

جوهری خرم-آبادی.-. خرم-آبادی  سالمیبادی-کلاسیک-قهرمان-قهرمانان پرورش-اندام.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *