امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رمضان، فوتسال یاران سبز و رقابت سخت محلات

یاران سبز_مرتضی خضری: مسابقات فوتسال یاران سبز که بعدها با آمیختن در رمضان به عنوان جام رمضان هم شناخته شد بعد از توقفی دو ساله بار دیگر راه‌اندازی شد. تعدادی از تیم‌های محلاتی گناوه که مشتری پر و پا قرص سالن‌ها می‌باشند این بار جلودار این مسابقات شدند تا پرشورترین و پرتماشاگرترین مسابقات ورزشی گناوه بار دیگر در چرخه‌ی ورزش گناوه قرار گیرد. در این بین رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان هم با جدیت خاصی پیگیر مشکلات شد تا جایی که بالاخره برای اولین بار تابلو اعلام نتایج در سالن نفت گناوه خودنمایی کرد.

مسابقات فوتسال یاران سبز (جام رمضان) از ابتدای ماه رمضان با شرکت ۴۳ تیم( فدک برازجان، شهدا، پارسیان، سایپا، ضامن جوان، یاران محمد، ارشاد، ستاره‌گان، ضامن، پارسه، آزادی، المپیاد، معراج، لوله پویا، داماش، موعود، گلساپوش، منتظران، پیام، لیان، ساحل، تاج جوان، سربست، سورنا، ماهان، سربست(ب)، یامهدی، جهان‌تیزرو، پایگاه امام سجاد(ع)، ضامن آهو، دوستان، تش باد، پردیس، تاج، بعثت، ساحل جوان، کوثر، پرسپولیس، ال‌یاسین، آرتمیس، اکباتان، امپراطور، پیام و جزیره) آغاز شد. در دور نخست یازده یازی انجام شد که تیم‌های فدک برازجان، پارسیان، ضامن جوان، ارشاد، ضامن بتون، آزادی، معراج، داماش، گلساپوش، لیان و تاج جوان با شکست حریفان خود وارد مرحله نهایی این مسابقات شدند. با پایان این دور و مشخص شدن ۳۲ تیم بازی‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی قرعه کشی شد.

در گروه نخست تیم‌های آل‌یاسین، ضامن جمهوری، ارشاد و کوثر به دیدار هم می‌روند. ال‌یاسین مدعی اول این گروه‌ست و دو تیم ارشاد و ضامن جمهوری هم مدعیان صعود از این گروه می‌باشند. کوثر تیم جوانی‌ست که باید به این مسابقات نگاهی تجربی داشته باشد. گروه دوم را تیم‌های یامهدی، تاج، ماهان و آرتمیس تشکیل می‌دهند. یامهدی با پیشینه‌ای درخشان در این گروه شانس اول صعود است. تیم‌های ماهان، تاج و آرتمیس برای صعود از این گروه شانس دارند. تش باد، پارسیان، معراج و جزیره هم در گروه سوم هستند. گر چه تش باد را می‌توان قدرت اول این گروه نامید اما حضور پارسیان و معراج شرایط سختی را در این گروه به وجود آورده است. در این گروه شانس جزیره برای صعود از تمامی تیم‌ها کمتر است. در گروه چهارم تیم‌های اکباتان، پرسپولیس، سربست(ب) و ساحل با هم دیدار خواهند کرد. اکباتان امید اول این گروه برای صعود است ولی رقابت پرسپولیس و سربست هم برای صعود دیدنی‌ست. ساحل مانند سال‌های پیش کمتر دچار تغییر شده است ولی این تیم همچنان از قدرت کافی برای رقابت با قدرت‌های فوتسال گناوه فاصله دارد. در گروه پتجم سربست که قهرمان آخرین دوره مسابقات یاران سبز است به دیدار تیم‌های جهان‌تیزرو، بعثت و دوستان می‌رود. سربست تیمی‌‌ست که روند حرکتی خوبی دارد و در این دوره هم از مدعیان قهرمانی‌ست و شانس اول صعود از گروه پنجم است. جهان‌تیزرو و بعثت را می‌توان رقیبان هم برای صعود دانست البته از دوستان هم نباید غافل شد؛ این تیم ناشناخته است. فدک برازجان، سورنا، امپراطور و پایگاه امام سجاد(ع) تیم‌های حاضر در گروه ششم هستند. فدک را باید از مدعیان دانست، هم مدعی صعود و هم مدعی قهرمانی، این تیم ترکیبی از بازیکنان برازجان است. سورنا و امپراطور در این گروه بی‌شک به پای هم می‌پیچند و شرایط سختی برای صعود دارند. در این گروه تیم جوان پایگاه امام سجاد(ع) هم حضور دارد که شانس کمی برای صعود دارد. در گروه هفتم پردیس، لیان، داماش و آزادی با هم رقابت می‌کنند. پردیس با تغییراتی که خرم‌آبادی در آن به وجود آورده است از مدعیان قهرمانی‌ست. در این گروه لیان و داماش شرایط یکسانی دارند و در انتظار اشتباه رقیب هستند تا راه صعود را برای خود هموار کنند. آزادی در این گروه کمترین شانس را برای صعود دارد. در آخرین گروه هم ضامن بتون فینالیست آخرین دوره‌ی این مسابقات با ضامن جوان، گلساپوش و تاج جوان دیدار می‌کند. ضامن بتون برای صعود از این گروه کار بسیار سختی دارد. گلساپوش و تاج جوان تیم‌های دونده ای هستند که می توانند شرایط را برای صعود ضامن بتون سخت کنند. ضامن جوان هم رقابت تنگاتنگی با ضامن بتون دارد و به همین دلیل صعود از این گروه با گره همراه است.

جام حذفی مسابقات یاران سبز هم با شرکت ۸ تیم( شهدا، ستاره طلایی، ساحل جوان، موعود، پیام، پارسه،ستارگان و لوله پویا)قرعه کشی شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *