امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سربست تحمل شکست را نداشت، پردیس با فوتبال برد/اکباتان راهی فینال شد

یاران سبز_مرتضی خضری: در حالی که تنها یک شب دیگر میهمان رمضان هستیم جام رمضان یادواره یاران سبز هم یک قدم تا پایان دارد. در دو دیدار نیمه نهایی این مسابقات که با استقبال تماشاگران هم همراه بود ابتدا اکباتان در ضربات پنالتی یامهدی را مغلوب کرد و راهی فینال شد و سپس دیدار پر حادثه و فوتبالی پردیس و سربست هم با پیروزی پردیس به اتمام رسید تا این تیم حریف اکباتان در فینال شود.

در دیدار نخست دو تیم یامهدی و اکباتان با دو روش متفاوت فوتبالی به دیدار هم رفتند. علی حیدری که تنها در این دیدار توانسته بود بازیکنانش را در کنار هم قرار دهد با حمله بازی را آغاز کرد ولی تدابیر دفاعی محمد خضری در اکباتان دست نخورده باقی ماند تا یامهدی هم برای رسیدن به گل دچار مشکل شود. حضور قاسم لیراوی، محمد عمادی، مسعود سالمی و سید محمد موسوی در ترکیب یامهدی نشان از بازی رو به جلوی این تیم داشت ولی گذشتن از رضا سامخانی، سجاد بشیرزاده، سید محسن نازش و میثم حاتمی کار سختی بود که در این دیدار هم کمتر شاهد آن بودیم. یا مهدی در آخرین دقیقه نیمه نخست با تکیه بر حملات خود بالاخره دفاع اکباتان را دچار مشکل کرد و به یک ضربه پنالتی دست یافت. این ضربه را سید محمد موسوی به گل تبدیل کرد تا یامهدی با گل راهی رختکن شود.

در نیمه دوم حاصل ضد حملات خطرناک اکباتان یک گل بود گلی که یامهدی را وادار کرد بار دیگر حملات خود را از سر بگیرد اما در این میان ضد حملات اکباتان هم کشنده بود و حضور مجید عیدی زاده باتجربه در درون دروازه یامهدی بود که اجازه نداد فرصت های طلایی بازیکنان اکباتان به گل تبدیل شود. یامهدی با همین حملات بود که بالاخره با ضربه محمد عمادی به گل دوم دست یافت ولی یک غفلت از رضا سامخانی باعث شد تا این بازیکن گل مساوی را برای اکباتان وارد دروازه حریف کند. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم به استقبال ضربات پنالتی رفتند.

در درون دروازه دو تیم دو دروازه‌بان هوشیار قرار داشت، مجید عیدی‌زاده در دیدار با لیان توانایی‌های خود را برای مهار پنالتی نشان داده بود و در مقابل هم مسلم زارع در درون دروازه شش دانگ عمل می‌کرد. در ضربات پنالتی ابتدا نازش ضربه خود را به گل تبدیل کرد ولی ضربه لیراوی را زارع دفع کرد. در دومین ضربه اینبار نوبت به عیدی‌زاده بود که سد راه توپ شود. این دروازه‌بان ضربه ماهان صفوی را کنترل کرد و در مقابل هم سید محمد موسوی دروازه زارع را باز کرد تا دو تیم برابر شوند. در آخرین ضربه مسعود صفوی برای یامهدی پشت توپ قرار گرفت که زارع توپ را به آغوش کشید اما عیدی زاده در نبرد با مسلم زارع نگذاشت تا اکباتان جشن پیروزی بگیرد و توپ سنگربان اکباتان را به خارج از دروازه هدایت کرد. ضربات پنالتی برای دو تیم سه بار دیگر تکرار شد که در نهایت زارع با کنترل توپ مسعود سالمی اکباتان را به فینال فرستاد. ایمان عربزاده و محمد عمادی پنالتی های چهارم و پنجم یا مهدی را گل کردند و حاتمی، بشیرزاده و نظامات هم ضربات اکباتان را وارد دروازه یامهدی کردند.

اکباتان با این پیروزی برای اولین بار فینالیست جام رمضان یادواره یاران سبز شد.

در دومین دیدار پردیس و سربست رودرروی هم قرار گرفتند که پردیس ۲ بر ۱ سربست را مغلوب کرد تا این تیم هم برای اولین بار به فینال مسابقات یاران سبز راه یابد.

در این دیدار پردیس با ترکیب سعید فرج‌آبادی، محسن آقالر، محمد انوشا، احسان فیروزپور و امیرحسین عبدی در مقابل جمشید جانفزا، احمد شهابی، اسماعیل سعدآبادی، محمد جواد پناهی و ابوالحسن خادم‌زاده از سربست قرار گرفتند. پردیس ابتدا با ضربه سنگین فیروزپور پیش افتاد. این بازیکن در نظم دادن به خط دفاعی و پوشش در این خط عملکرد بسیار خوبی دارد. شش دقیقه بعد از گل اول نوبت به امیر حسین عبدی رسید که از شم گلزنی بالای خود استفاده کند و پردیس را برای دومین بار صاحب گل کند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم و با حضور ابراهیم شمشیری در ترکیب سربست روند بازی تغییر کرد و بازیکنان پردیس در زمین خود به دفاع پرداختند. لایه دفاعی پردیس تنها یک بار در مقابل ضربه شمشیری از خود ضعف نشان داد تا این دیدار با نتیجه دو بر یک به اتمام برسد. با سوت پایان بازی سعید عربزاده در یک قدمی داور و خط اوت ساق محمد انوشا را هدف قرار داد که این حرکت غیر ورزشی با عکس العمل انوشا روبرو شد. همین برخورد کافی بود تا بهانه به دست تماشاگرانی بدهد که از شکست‌های متوالی در مقابل بازیکنان گچسارانی خشمگین بودند. چند تماشاگر به انوشا، فیروزپور و عبدی حمله کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند که با مداخله دیگر تماشاگران این درگیری به اتمام رسید.

چند بازیکن سربست در این درگیری حضور داشتند ولی سید مجید موسوی سرمربی این تیم با حمایت از بازیکنان گچسارانی مانع ادامه پیدا کردن این ماجرا شد.

سید مجید موسوی از جمله مربیانی‌ست که اخلاق را بیش از فوتبال رعایت می‌کند.

یاران-سبز.تماشاگران یاران-سبز.سید-مجید-موسوی یاران-سبز.یامهدی یاران-سبز_آقالر.شمشیری یاران-سبز_علی-حیدری یاران-سبز_سربست

پست های مرتبط

1 نظر

  1. قدیمی

    دربرابر کسی که نداره از داشته هاتون مغرورانه حرف نزنید
    این جمله رو به راحتی میشه به تیمهایی نظیر سربست،اکباتان،پردیس و الی ماشاءالله زیادهستند از این دست تیمها
    تیمهایی که با استفاده از کاربرد نام بازیکن کمکی همچون بازیکنانی رو از سایر شهرستانها و استانها میارن که بتونن عغده خودشونو با یه تکه آهن بی ارزش برطرف کنن
    کسانی که واسه یه جام حاضرن از رو همشهری و دوست خودشون رد بشن و جام کسب کنن،حساب اینا از انسانها جداست اینا انسانیت تو وجودشون نیست فقط نام انسان رو خراب کردن
    همین مربیان و تیمها فوتبال گناوه رو نابود کردن و باید با وجود افرادی امثال … و … درِ فوتبال و فوتسال رو تخته کرد
    واقعا از اون شب وحشتناک نباید به راحتی گذشت و بخاطر یه فوتبال همچون صحنه های تاسف باری دید
    واقعا باید حیف خورد که گذشتگان چه بازیکنانی بودند والان چه کسانی جا پای آنها گذاشته اند؛بازیکنانی نظیر محمد افتخاری،صدرالله شمسی و…که فراوان اند همچون بازیکنانی که اول بخاطر اخلاق خوب و دوم ازلحاظ فنی از خاطر اهالی ورزش پاک نمیشوند.
    سخن فراوان است و وقت کم!!!
    امیدوارم روزی برسه که غیر فوتبالی های عغده ای از فوتبالی های پاک جدابشن و حداقل بشه ازش لذت برد
    مرسی باتشکر از سایت خوب یاران سبز و آقای خضری بزرگ

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *