امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تیم‌ها به نیمه نهایی جام رمضان یادواره یاران سبز رسیدند

یاران سبز_ مرتضی خضری: مسابقات فوتسال جام رمضان یادواره یاران سبز چهار تیم حاضر در نیمه نهایی خود را شناخت. چهار دیدار حساس برای راهیابی چهار تیم به نیمه نهایی در سالن نفت گناوه انجام شد؛ در این دیدارها اکباتان، سربست، پردیس و یامهدی تیم‌های پیروز بودند.

در اولین دیدار اکباتان و ضامن بتون به دیدار هم رفتند که این دیدار در وقت معمول با نتیجه دو بر دو به پایان رسید و در ضربات پنالتی هم اکباتان پیروز شد. در این بازی اکباتان با بستن روزنه‌های خط دفاعی خود مانع نفوذ تکنیکی‌های ضامن به قلب دفاع خود شد. ضامن که در برنامه دفاعی از همان ابتدای مسابقات با مشکل روبرو بود در آخرین دقیقه‌های وقت نخست با ضربه میثم حاتمی دروازه خود را باز شده دید. در نیمه دوم سید ابراهیم موسوی برای جبران گل دریافتی از خط دفاعی ضامن جدا شد و با یک ضربه محکم گل مساوی را به ثمر رساند. ضامن بعد از این گل هم فشار خود را بر روی دروازه مسلم زارع کم نکرد. حملات دامنه‌دار ضامن و غفلت بازیکنان این تیم از خط دفاعی تاوان سنگینی داشت و این تیم در مقابل  ضد حمله خطرناک اکباتان خلع سلاح شد و برای بار دوم هم دروازه این تیم با ضربه آرام محسن سلیمی باز شد. سلیمی در گذشته راه دروازه‌ها را به خوبی می‌دانست اما مدتی‌ست این را را گم کرده است. این گل پایان کار در این بازی نبود یک ضربه آزاد مستقیم و هوشیاری حسن سالمی و پاس این بازیکن در پشت مدافعین و دروازه‌بان اکباتان محمود خدری را در مقابل دروازه خالی قرار داد که ضربه دقیق این بازیکن گل دوم ضامن را به ارمغان آورد. دو تیم در ادامه دو اندیشه متفاوت را دنبال کردند. ضامن به دنبال حمله و روزنه‌ای برای رسیدن به گل و البته اینبار در دفاع هم عملکردی بهتر داشت و اکباتان هم به دنبال دفاع و گریز برای ضد حملات، این شکل بازی برای دو تیم گلی به همراه نداشت تا ضربات پنالتی پیروز این دیدار را مشخص کند.

ار این لحظه به بعد علی دشتی و مسلم زارع در درون دروازه دو تیم تعیین کننده بودند که زارع موفق به کنترل ضربه مصطفی خلیلیان شد تا در ضربات پنالتی اکباتان ۳ بر ۱ به پیروزی برسد. سید محسن نازش، سجاد بشیرزاده و میثم حاتمی هر سه ضربه اکباتان را به گل تبدیل کردند و حسن سالمی هم زننده تنها گل ضامن بتون در ضربات پنالتی بود.

ابراهیم مرادی سرمربی ضامن بتون تیم پرقدرتی را روانه مسابقات کرده بود ولی ضعف در برنامه‌های دفاعی این تیم عامل حذف از دور مسابقات بود.

در اکباتان محمد خضری تیمی را آماده کرده است که با حوصله بازی می‌کند و همین صبر است که فرصت گل را برای این تیم به وجود می‌آورد.

در دومین بازی سربست و آل‌یاسین به دیدار هم رفتند. سربست با فوتبالی منطقی موفق به شکست ۴ بر ۱ آل‌یاسین شد. از همان ابتدا این دیدار مشخص شد شاگردان سهراب خوشرفتار در شرایط خوبی قرار ندارند. این تیم که عادل دشتی‌زاده گلزن اول مسابقات را با خود دارد نتوانست در طول این بازی از زیر فشار سربست خارج شود. سربست در دقایق پایانی نیمه نخست با دو گلی که احمد شهابی و سعید عربزاده به ثمر رساندند از حریف پیش افتادند. سید مجید موسوی که به خوبی بازیکنان خود را در زمین به حرکت وا داشته بود با گلی که ابوالحسن خادم زاده به ثمر رساند حاشیه را برای تیم خود امن کرد. در ادامه این دیدار گر چه جواد مردای یکی از گل‌ها را پاسخ داد اما این گل را هم اسماعیل سعدآبادی جواب داد تا این بازی پایان کار آل یاسین در این مسابقات باشد.

عادل دشتی‌زاده گر چه با آل‌یاسین از مسابقات خداحافظی کرد اما همچنان با دوازه گل در صدر جدول گلزنان است و بعید است در ادامه بازیکنی به این عدد برسد.

در بازی سوم تیم پرقدرت پردیس با نتیجه ۶ بر صفر سورنا را مغلوب کرد. گر چه همان ابتدا هم پیش بینی می‌شد سورنا نمی‌تواند در مقابل پردیس مقاومت کند اما بازیکنان سورنا فوتبال خوبی انجام دادند و حتی چند فرصت خوب گلزنی را هم از دست دادند. پردیس در این دیدار در همان لحظات آغازین بازی با گل محمد انوشا پیش افتاد ولی در ادامه نتوانست به گل برسد و نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید. در این نیمه حسن ایمانی از نیمه زمین با دروازه‌بان حریف تک به تک شد ولی بهترین فرصت را برای مساوی از دست داد. در نیمه دوم بازیکنان پردیس با تمرکز بیشتری وارد میدان شدند و ۵ بار به گل رسیدند. با آغاز نیمه دوم امیر عبدی پردیس را به گل دوم هم رساند و دقایقی بعد توپ محمد انوشا بعد از برخورد به سجاد بهروزی وارد دروازه سورنا شد تا گاوداری هم شکست تیمش را بپذیرد. یکی از تاکتیکی ترین گل‌های این مسابقات گل چهارم پردیس در این دیدار بود. چند ضربه متوالی و دقیق و جایگیری خوب بازیکنان پردیس باعث شد تا دروازه خالی در مقابل محمد ظرافت کاپیتان این تیم قرار گیرد تا این بازیکن راحت‌ترین گل تاریخ فوتبال خود را به ثمر برساند. در ادامه رحیم زیارت‌زاده و امیر حسین ادیب‌آذر گل‌های پنجم و ششم پردیس را هم به ثمر رساندند.

پردیس با این پیروزی راهی نیمه نهایی شد. محمود خرم‌آبادی سرمربی پردیس در این دیدار تیم خود را به خوبی کوچ کرد.

و اما بازی چهارم  قرار بود بین دو تیم یامهدی و فدک برازجان برگزار شود اما فدک به این بازی نرسید تا یامهدی هم وارد نیمه نهایی مسابقات شود.

هیات برگزار کننده ۳۰ دقیقه به این تیم فرصت دادند تا در سالن حاضر شود ولی از این تیم هیچ خبری نشد حتی یکی از مسئولین این تیم هم که در سالن حضور داشت نتوانست با بازیکنان این تیم تماس بگیرد تا وضعیت این تیم مشخص شود. با توجه به این شرایط هیات برگزار کننده یامهدی را تیم پیروز این دیدار معرفی کرد. درست زمانی که داوران در حال تعویض لباس بودند و بسیاری از تماشاگران سالن را ترک کرده بودند و بعد از ۳۳ دقیقه چند بازیکن فدک وارد سالن شدند اما تلاش این بازیکنان برای انجام بازی ره به جایی نبرد.

تیم برازجان ساعت ۲۳ شب در برازجان بازی داشت و در ساعت ۲۴ هم باید در گناوه بازی خود را انجام می‌داد. چه کسی مسئول سلامت بازیکنان است آیا بازیکنی که در برازجان بازی انجام داده است و سپس باید با سرعت سرسام‌آور به گناوه برسد و در این شهر هم بازی انجام بدهد می‌داند دست به چه ریسک بزرگی زده است. تیم‌دارها باید حافظ سلامت فضای ورزش و بازیکنان خود باشند نه صرفا جهت انجام بازی دست به هر حرکتی بزنند. این حرکات غیر ورزشی‌ست و تکرار آن را نمی‌توان اشتباه نامید. چند تیم محلاتی در گناوه هم چنین شرایطی دارند.

قضاوت بازی‌های این شب را عبداله دوست نظام، موسی حبیبی، محمدرضا محمودی و مهرداد غلامی به عهده داشتند.

در این شب هم تیم‌ها برنده اخلاق بودند اما یک تماشاگر نما در پایان وقتی بازیکنان برازجان درخواست انجام بازی را داشتند با دو بازیکن این تیم درگیری زبانی پیدا کرد، چنین صحنه‌هایی می‌تواند تمام رشته‌های اخلاقی را پنبه کند و تیم‌دارها باید با این تماشاگران برخورد کنند. یاران-سبز_ابراهیم-مرادی یاران-سبز_سعید-عربزاده.جواد-مرادی یاران-سبز_سهراب-خوشرفتار یاران-سبز_سید-مجید-موسوی یاران-سبز_سیدمهدی-موسوی یاران-سبز_فدک-برازجان یاران-سبز_محمد-خضری یاران-سبز_محمود-خرم‌آبادی یاران-سبز_مرتضی-گاوداری یاران-سبز_مصطفی-خلیلیان

پست های مرتبط

1 نظر

  1. حسن

    با سلام و خسته نباشید خدمت کلیه دست اندرکاران این سایت ،
    فقط خواستم خدمتتون عرض کنم ک کسی که با بازیکنان تیم برازجان چنین رفتاری داشت تماشاگر نما نبود بلکه … بود .
    با تشکر از مسولان برگزاری جام رمضان خصوصا اقای خضری

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *