امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

دور حذفی و بازی های داغ/دشتی‌زاده همچنان آل یاسین را به پیش می‌برد

یاران سبز_ مرتضی خضری: یکی از زیباترین شب‌های فوتبالی گناوه در اولین شب از دور حذفی مسابقات جام رمضان یادواره یاران سبز در سالن نفت رقم خورد. در این شب چهار بازی انجام شد. اما چیزی که بیش از فوتبال و حواشی آن به چشم آمد و دل را نوازش می‌داد رفتار ورزشی تیم‌ها بود. در این شب چهار تیم از گردونه مسابقات حذف شدند اما چنان رفتار نیکویی از تیم‌ها دیده شد که مشخص نبود کدام تیم با جام رمضان خداحافظی کرده است.

در اولین دیدار از مرحله یک هشتم و در شبی کاملا فوتبالی، آل‌یاسین ۴ بر ۲ ضامن(ابومسلم) را شکست داد. در این دیدار ابتدا اکبر تنگسیری ضامن را پیش انداخت اما یک پنالتی ناخواسته باعث شد تا آل‌یاسین توسط عادل دشتی‌زاده گلزن اول مسابقات بازی را مساوی کند. دشتی‌زاده که از شم گلزنی بالایی برخوردار است دومین گل را هم از روی سماجت سید مهدی موسوی و اشتباه دروازه‌بان و خط دفاعی حریف با پشت پا وارد دروازه ضامن(ابومسلم) کرد. در نیمه دوم سیدمهدی موسوی گل سوم را هم برای آل‌یاسین به ثمر رساند ولی گل فرزاد رستگار امید را به اردوی ضامن برگرداند تا دقیقه پایانی بازی با هیجان بیشتری دنبال شود. حمله شاگردان اسماعیل عربزاده که در آن از برنامه هم خبری نبود این فرصت را به دشتی‌زاده داد تا هم خود را سه گله کند و هم حاشیه امنی برای تیمش به وجود بیاورد. این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید.

عادل دشتی زاده در چهار بازی دوازه گل به ثمر رسانده است. نکته جالب این بازیکن هت تریک Hat trick در تمامی بازی هاست. این اتفاق برای اولین بار در تمامی ادوار این مسابقات افتاده است.

در دومین بازی پرسپولیس به دیدار سربست رفت. این دیدار در وقت قانونی با نتیجه دو بر دو به اتمام رسید و در ضربات پنالتی سربست جشن صعود گرفت.

در این دیدار پرسپولیس مانند سه دیدار گذشته خود رفتار ورزشی را سرلوحه کار خود قرارداد. این بازی وقتی شکل گرفت که سعید عربزاده برای سربست به میدان رفت، حرکت این بازیکن و خطای مدافع حریف منجر به یک ضربه آزاد شد که برگشت این ضربه برای سربست با گل همراه بود. این گل را محسن قنواتی به ثمر رساند. دو دقیقه بعد از این گل پرسپولیس هم از روی یک ضربه آزاد مستقیم به گل رسید. علی عباسی گر چه ضربه نخست خود را نتوانست به گل تبدیل کند اما توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد. سربست قبل از پایان نیمه نخست به دومین گل خود هم رسید. حرکت سعید عربزاده و ضربه این بازیکن گل دوم سربست را هم به دنبال داشت. در نیمه دوم دو تیم بازی خوب و درگیرانه ای را انجام دادند که با خطای ششم بازیکنان سربست پرسپولیس به یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم دست یافت. این ضربه را عباس عباسی با قدرت تمام راهی دروازه سربست کرد تا این بازی در عدد دو برابر شود. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید و دو تیم برای مشخص شدند تیم پیروز به ضیافت پنالتی رفتند. در ضربات پنالتی سربست اولین ضربه خود را توسط ابوالحسن خادمی از دست داد و در مقابل هم عباس عباسی توپ خود را به گل تبدیل کرد ولی در ضربه دوم پرسپولیس ناکام بود و علی عباسی نتوانست توپ خود را از خط دروازه عبور دهد. در ادامه برای سربست محمد جواد پناهی، سعید عربزاده، سیدحسین موسوی و مجید لیراوی ضربات خود را به گل تبدیل کردند و پرسپولیس هم توسط سعید ترسا و اسماعیل عربزاده به گل رسید اما داریوش شمسی نتوانست ضربه خود را گل کند تا سید مجید موسوی و سربست راهی دور بعد شودند.

با این شکست پرونده احمد دهقان و پرسپولیس بسته شد اما این تیم در اخلاق شکست نخورد.

دیدار حساس دو تیم سورنا و تش باد هم زیبایی های خاص خود را داشت. مرتضی گاوداری و شاگردانش که به سختی توانسته بودند از گروه ششم مسابقات صعود کنند در مقابل تش باد قرار گرفتند که این دیدار هم با مساوی یک بر یک به اتمام رسید و پیروز میدان را ضربات پنالتی مشخص کرد. این بازی با صعود سورنا همراه بود.

شاگردان مرتضی گاوداری در سورنا  و صادق نظرپور در تش باد بازی را با احتیاط آغاز کردند. در این دیدار ابتدا میثم ملک زاده سورنا را پیش انداخت ولی یک دقیقه بعد عباس کیانی از هوش بالای خود استفاده کرد و توپ را در گوشه دروازه سورنا جا داد تا تعادل برقرار شود. دو تیم در ادامه نتوانستند گلی به ثمر برسانند تا برنده این بازی را هم ضربات پنالتی مشخص کند. در ضربات پنالتی سجاد بهروزی و مهران ابراهیمی توپ‌های خود را برای سورنا و تش باد به گل تبدیل کردند ولی رضا حیدری فرد و امیر هام نتوانستند دروازه‌بان‌ها را مغلوب کنند. در ادامه حسین کارگر، نعمت اله امیریان، میثم ملک زاده و محمد رستمی ضربات پنالتی خود را برای سورنا گل کردند و در مقابل هم سید وحید موسوی، عباس کیانی، علی کرمپور و سید احمد موسوی هم برای تش باد گلزنی کردند اما ضربه محمدجواد خدری راهی به گل نیافت و توسط بهروز جوهری مهار شد تا سورنا امیدوار به صعود شود. آخرین ضربه این دیدار را اکبر محمدزاده راهی دروازه تش باد کرد که این ضربه هم گل شد. با این گل تش باد هم از جام رمضان یادواره یاران سبز خداحافظی کرد.

پایان این دیدار هم دراماتیک بود. برخورد شایسته تش باد که تا همین یکی دو سال پیش کارنامه‌ای پر از جنجال داشت در پذیرفتن این شکست نشان داد فوتسال گناوه در حال تغییری اساسی‌ست.

مربیان تش باد و سورنا در هنگام نواختن ضربات پنالتی در کنار هم نشسته بودند. چنین برخوردهایی در فوتسال گناوه تازگی دارد.

دیدار پایانی این شب وقتی آغاز شد که ساعت بامداد را نشان می‌داد. تیم قدرتمند پردیس با ترکیبی از بازیکنان گناوه و گچساران در مقابل ماهان جوان قرار گرفت که این دیدار با نتیجه ۷ بر ۳ به سود پردیس به اتمام رسید. اولین گل این دیدار را در دقیقه ۱۰ با ضربه محسن آقا لر وارد دروازه ماهان شد و سه دقیقه بعد امیر عبدی یکی از باتجربه‌های پردیس گل دوم را هم برای این تیم به ثمر رساند. در ادامه از روی اشتباه سعیدفرج‌آبادی ماهان صاحب اولین گل شد. این گل را شهباز حیاتداوودی به ثمر رساند. نیمه نخست این بازی دو گل دیگر هم داشت. احسان فیروزپور برای پردیس و میلاد ابراهیم‌زاده برای ماهان گلزنی کردند. دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. در نیمه دوم برتری با پردیس بود و گل‌های محمد انوشا(۲گل)، فیروزپور و نعیم صالحی باعث شد تا ماهان هم از مسابقات حذف شود. گل سوم ماهان را هم میلاد ابراهیم زاده به ثمر رساند.

ایمان عباس پور به عنوان مربی این تیم و رضا کبکابی کاپیتان و مرد همه کاره ماهان زحمات زیادی برای موفقیت این تیم کشیدند ولی در برابر صخره‌ای بنام پردیس کاری از پیش نبردند.

قضاوت دیدارهای این شب را موسی حبیبی، سید روح اله موسوی، محمد شرونی و محمد رضا محمودی به عهده داشتند.داوران-یاران-سبز یاران-سبز_ال‌یاسین یاران-سبز_پردیس یاران-سبز_پرسپولیس یاران-سبز_سربست یاران-سبز_ضامن(ابومسلم) یاران-سبز_ماهانیاران-سبز_سورنا یاران-سبز-تش-باد

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *