امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مشکل مالی در فوتبال پایه استان و آغاز یک بحران

یاران سبز_ مرتضی خضری: اگر امروز نگاه یک کشور به ساق پای مهدی طارمی‌ست، دست پخت یک مربی‌ست؛ اگر دانشگر در خط دفاعی تیم ملی امید می‌درخشد، حاصل خاک خوردن یک مربی ست؛ اگر امیر تهمورثی می درخشد، اگر سعید عربزاده به پیش می‌رود، اگر مشایخ خوب است، همه و همه از زیر نگاه تیزبین یک استعدادیاب گذشته اند. اگر حسین ماهینی می‌‍‌جنگد تا سرخ‌ها برقصند، اگر میلاد شعبانلو را در میان آبی‌ها می‌بینید، اگر بازی حسین پورامینی به چشمتان می‌آید، اگر صادق گشنی رهبری می‌کند، اگر مهدی قائدی ناگهان سر از خاک برمی‌دارد، اگر الماسی الماس دیلم می‌شود، اگر افشین محمدی از فوتبال اهرم می‌آید، اگر محمد زارعی و باغبانی کوچه پس کوچه‌های خورمورج را به امید لیگ برتر فراموش می‌کنند و اگرهای فراوان دیگر، همه را در نبوغ مربیان پایه و تیم‌های پایه باید جستجو کرد. آنها خاک خوردند تا از دانش آنها گل بروید، اما این روزها حال و هوای این مربیان فوتبالی نیست. سنگ زیرین فوتبال در حال شکستن است. مشکلات مالی کارد را به استخوان آبروی تیم‌داران در رده‌های پایه رسانده است و عنقریب این چراغ جاوید هم خاموش خواهد شد.

 فوتبال پایه در زمامداری محمد دوانی بیش از پیش در استان قدرت گرفت و رفته رفته چهره‌های ناب خود را به فوتبال کشور رساندند و بالاخره کار به جایی کشید که نام بعضی از فوتبالیست‌های استان در تیتر اول خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت. این روند با آغاز حکومت محمد نجفی هم ادامه پیدا کرد اما رفته رفته فشار مالی بر تیم‌های پایه زیاد شد تا جایی که بسیاری از همراهان فوتبال استان از قافله جا ماندند. سال گذشته فشار مالی بر فوتبال پایه با دخالت اداره کل ورزش و جوانان تا حدودی سامان یافت، گر چه وعده‌ها به عمل نیانجامید اما در هر صورت سال گذشته با تمام مشکلاتش به پایان رسید.

در سال جدید و با آغاز مراسم قرعه کشی و مشخص شدن هزینه ۴ میلیون تومانی ورودی مسابقات صدای تیم‌داران در پایه به آسمان رفت. این روند باعث شد تا بسیاری از تیم‌ها مانند گذشته به دنبال میانبری باشند تا اندکی از بار مالی را کاهش دهند اما بدون نتیجه ماندن اکثر مذاکرات دلیلی شد تا تیم‌داران در فوتبال پایه راه تازه‌ای را در پیش بگیرند؛ راهی که بی شک تبعات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

روز گذشته مهدیه بی‌بی زبیده اهرم میزبان مربیان پایه در استان بود که در این جلسه با امضا یک صورتجلسه اکثر تیم‌ها اعتراض خود را به رقم ورودی مسابقات اعلام کردند و حضور خود را در مسابقات منوط به حل مشکل مالی دانستند.

با این تصمیم بی شک فوتبال استان دچار بحران خواهد شد و نیاز است مدیران ورزشی و غیر ورزشی استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *