امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رقابت در تکواندو بانوان گناوه

یاران سبز_ مرتضی خضری: سالن رزمی گناوه در ماه رمضان شاهد مسابقات مختلفی در بین بانوان بود. در رشته ورزشی تکواندو فعالیت فروزان بهرسی و معصومه جعفری دلیلی شد تا در چند رده مسابقات تکواندو برگزار شود. در رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان مسابقات با استقبال روبرو شد.

در خردسالان دینا حیات‌داوودی در اولین وزن عنوان نخست را به دست آورد. حیات‌داوودی در وزن نخست بر روی شیاپ چانگ رفت و با شکست حریفان خود عنوان قهرمانی را به دست آورد. حیات‌داوودی در بازی پایانی آتنا احمدی را شکست داد تا احمدی دوم  شود. در وزن اول خردسالان فاطمه ملک‌زاده و غزل جوهری مشترکا سوم شدند.

در دومین وزن دنیا حیات‌داوودی با شکست حکیمه ملک‌زادگان عنوان قهرمانی را کسب کرد. در این وزن فاطمه حیاتی سوم شد.

در وزن سوم دیدار حدیث رجب‌پور و حنانه منصوری تعیین کننده قهرمان بود که رجب‌پور عنوان نخست را به دست آورد. روی سکوی سوم این وزن هم مهدیه حسنی و محدثه نظری قرار گرفتند.

در وزن چهارم رقابت ستاره حیدری، آیدا احمدی و حکیمه خرم‌آبادی برای قهرمانی زیبا بود. خرم‌آبادی در این وزن با شکست احمدی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در آخرین وزن خردسالان شقایق کشاورز بازی‌های خوبی انجام داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. کشاورز در فینال سنا سیفی را شکست داد. در این وزن الناز خلیلی سوم شد.

مسابقات نونهالان هم در پنج وزن انجام شد. در وزن اول کسی حریف میترا سروری نشد و این هنرجو قهرمان شد. دیدار فینال را سروری و غزل شه‌مرادی انجام دادند که شه‌مرادی مغلوب ملک زاده شد. زهرا یوسفی در این وزن عنوان سوم را به دست آورد.

در وزن دوم رقابت فاطمه ملک‌زاده و پریا فرهادی در فینال دیدنی بود. این دیدار با پیروزی ملک‌زاده به پایان رسید. دنیا رضایی هم عنوان سوم را به دست آورد.

فرنوش حاجی پور و زهرا عرب‌زاده در سومین وزن برای رسیدن به سکوی نخست تلاش کردند که در نهایت عرب‌زاده عنوان قهرمانی را به دست آورد. عرب‌زاده بهترین بازیکن نونهالان بود.

در وزن چهارم نونهالان سیده فاطمه موسوی عنوان قهرمانی را به دست آورد. موسوی در فینال لاله خدری را شکست داد.

در آخرین وزن نونهالان هانیه دشتی تلاش زیادی انجام داد تا در فینال فاطمه حسنی را مغلوب کند اما ره به جایی نبرد و حسنی عنوان قهرمانی را به دست آورد. در مکان سوم این وزن هم فائزه خادمی و اسرا شریان‌پور در کنار هم ایستادند.

در نوجوانان نرگس یوسفی عنوان قهرمانی را در اولین وزن از چنگ بهار زارع خارج کرد. در مکان سوم هم فیروزه سروری قرار گرفت. در وزن دوم نگین جوکار اجازه نداد تا کسی به مکان نخست نزدیک شود. جوکار در بازی پایانی فاطمه زنگنه را مغلوب کرد. مریم شریعتی در این وزن سوم شد. در وزن سوم نوجوانان رقابت فاطمه ملک‌زاده و تهمینه جعفری قهرمان را مشخص می‌کرد. ملک‌زاده با شکست جعفری قهرمان این وزن شد و نازنین بهزادی‌نیا هم عنوان سوم را به دست آورد. آخرین بازی مسابقات را نرگش یوسفی و آسیه گشتاسبی انجام دادند. بازی زیبایی که با پیروزی یوسفی به پایان رسید.

در این مسابقات زینب و نیایش ملک‌زاده و فیروزه سروری مسابقات را در کنار فروزان بهرسی و معصومه جعفری رهبری کردند.

دنیا حیات‌داوودی در اجرای اکثر فنون تبحر داشت و به عنوان بهترین بازیکن رده سنی خردسالان انتخاب شد.

در رده سنی نونهالان فاطمه ملک‌زاده بهترین اجراها را داشت و فنی‌ترین بازیکن انتخاب شد. در نوجوانان نرگس یوسفی معجونی از حرکات زیبا را به نمایش گذاشت و عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد. یوسفی ستاره مسابقات بود.

در رده سنی شکوفه‌ها هم چندین بازیکن رقابت کردند که آیلین تهمورثی عنوان قهرمانی را به دست آورد. در این رده رقیه رستمی دوم و اله خلیلی و فاطمه حسنی سوم شدند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *