امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پارسیان در یک قدمی جا ماند/ نظم یاران را یاری کرد

یاران سبز_ مرتضی خضری: مسابقات فوتسال رمضان جام صلح و دوستی مرحله نیمه نهایی خود را با انجام دو بازی پشت سر گذاشت.

در شبی که پارسیان دور از انتظار ظاهر شد سربست را تا یک قدمی شکست پیش برد. این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ به اتمام رسید و سربست در ضربات پنالتی  راهی فینال شد. در این دیدار پارسیان شروعی خیره کننده داشت. دفاع منظم و ضدحملات خطرناک بازی پارسیان را شکل داده بود. ده دقیقه نخست این بازی بدون گل سپری شد ولی با ورود به دقایق پایانی نیمه نخست سرعت بازی بیشتر شد و پارسیان به گل رسید. حمله سربست را سیدمحمد الهی با یک ضدحمله بی‌نقص پاسخ داد و اولین گل این بازی به ثمر رسید. حسین ابراهیم‌زاده و شاگردانش در آخرین دقیقه نیمه نخست به گل دوم هم دست یافتند. مصطفی خلیلیان بهترین گلزن پارسیان رعدآسا خود را به دروازه سربست رساند تا نامش به عنوان دومین گلزن این بازی ثبت شود.

در نیمه دوم سربست بازی را در دست داشت. حضور چند بازیکن باتجربه و خلاق عرصه را بر پارسیان تنگ کرد و اولین گل سربست هم به ثمر رسید. کامبیز گمرکی یکی از بهترین‌های این دوره از مسابقات که سابقه بازی در لیگ‌های مختلف کشوری را هم دارد زننده اولین گل سربست بود. این گل سیدحسین موسوی و سربست را در بازی نگه داشت. در ادامه پارسیان به گل سوم هم دست یافت. باقر ابراهیم‌زاده همراه با یک حمله و فرار سریع زننده سومین گل پارسیان بود. این گل عمر کوتاهی داشت. سعید عرب‌زاده حاصل فشار سربست را با گل پاسخ داد. بعد از این گل پارسیان در صدد حفظ اندوخته اندک خود برآمد ولی احمد شهبابی بهترین گلزن سربست و مسابقات بازی را مساوی کرد. یک دقیقه پایانی این بازی دو گل داشت. ابتدا سیدابراهیم موسوی یکی از بهترین‌های این دوره گل چهارم را برای پارسیان به ثمر رساند و سربست هم در اولین حمله با ضربه محسن قنواتی بازی را مساوی کرد تا دو تیم به استقبال ضربات پنالتی بروند.

در ضربات پنالتی اصغر ابراهیم زاده در درون دروازه پارسیان عملکرد خوبی داشت. ضربات پنالتی را سعید عرب‌زاده آغاز کرد که ابراهیم‌زاده مانع ورود توپ این بازیکن به دروازه شد. سجاد جوهری هم شب خوبی در پنالتی‌ها داشت. جوهری هم باقر ابراهیم‌زاده را ناکام کرد تا تعادل برقرار شود. دومین ضربه پنالتی را کامبیز گمرکی با دورخیزی ۱۴ متری انجام داد و اولین گل را در ضربات پنالتی به ثمر رساند. مصطفی خلیلیان هم در نواختن پنالتی موفق بود. سنگربان پارسیان در آخرین ضربه پنالتی سربست باز هم موفق عمل کرد و ضربه ابوالحسن خادمی را مهار کرد. سیدابراهیم موسوی برای رساندن پارسیان به فینال پشت آخرین ضربه قرار گرفت ولی ضربه پرقدرت این بازیکن بعد از برخورد با تیرک عمودی عرض دروازه را طی کرد و به بیرون رفت. ابراهیم شمشیری در ضربات تک به تک پنالتی اولین ضربه را گل کرد تا سربست دورنمایی از فینال را ببیند. سربست با ضربه شمشیری در طول این بازی برای اولین بار از پارسیان پیش افتاد و دارای شانس بیشتری شد. صادق خرم‌آبادی برای حفظ پارسیان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. این بازیکن هم توپ را به تیرک کوبید تا سربست راهی فینال شود.

در دومین بازی و در شبی که داریوش خضری پارسه را همراهی نمی‌کرد دو تیم پارسه و یاران محمود در مقابل هم قرار گرفتند. پارسه در کمال احتیط برتر هم بود و برتری خود را با دو گل تضمین کرد. ابتدا محسن طاهری این تیم را به گل رساند و در ادامه فرهاد خلیلی هم گل دوم را برای پارسه ثبت کرد. بازیکنان یاران با دریافت دومین گل احتیاط را کنار گذاشتند تا جایی که سیامک عزیزپور دفاع ثابت این تیم هم به خط حمله رسید. عزیزپور در اولین حمله خود یاران را به گل رساند. این گل روند بازی را تغییر داد. شاگردان حسین خواجه به مرور خود را بر حریف تحمیل کردند. عباس کیانی موثرترین بازیکن یاران در همکاری با سید احمد موسوی موفق عمل کرد و موسوی گل مساوی یاران را به ثمر رساند. پارسه که تا حدودی نظم خود را از دست داده بود روی ضربه آزاد مستقیم عباس کیانی برای سومین بار تسلیم شد. بعد از این گل بازیکنان پارسه فشار حملات خود را بیشتر کردند ولی نظم دفاعی یاران به داد این تیم رسید و در در همین گیرودار وحید خرم‌آبادی موفق به گلزنی شد. این گل پایان پارسه را رقم زد. یاران با این پیروزی راهی فینال شد.

استقبال خوب و نظم حاکم بر سالن یکی از علل زیبایی مسابقات است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *