امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مربیان کارآمد، بازیکنان خلاق و نتایج لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر + عکس

یاران سبز_ مرتضی خضری: ورزش در رده سنی جوانان جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این رده، رقابت تنگاتنگ است. لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر هفته دوم خود را پشت سر گذاشته است. این لیگ با شرکت تیم‌های امید گناوه، فجر صبا بوشهر، پیروزی برازجان، پارس برازجان، مجتمع گاز پارس جنوبی، کارگر بنه‌گز، سیراف کنگان، توحید آبدان و امید اهرم آغاز شده است.

در این فصل باید منتظر تقابل گناوه و بنه‌گز بود. دو تیم مدعی در این فصل از از قدرت‌های لیگ هستند. سامان بیدار چند سال پیش در بنه‌گز روندی را آغاز کرد که منجر به رشد فوتبال بنه‌گز شد. کارگر سال گذشته در رقابتی سخت حکم قهرمانی را به پاس بندرسازان گناوه داد اما امسال برای به دست آوردن قهرمانی از تمامی ابزارها استفاده خواهد کرد. این تیم در این فصل با تفکرات مصطفی مغدانی به میدان می‌رود. کارگر با دو پیروزی در هفته اول و دوم نشان داد در این فصل برای قهرمانی نقشه کشیده است. کارگر در هفته اول با دو گل هادی علوی‌زاده مجتمع گاز پارس جنوبی جم را شکست داد و در هفته دوم هم در سیراف ۲ بر ۱ سیراف را با گل‌های علوی و علیرضا ایدانی از پیش رو برداشت. کارگر در خط حمله هادی علوی‌زاده را دارد. بازیکنی که چارچوب را می‌شناسد و در صورت آماده بودن هر خط دفاعی را آزار می‌دهد. در این تیم حسین کردوانی هم تکیه‌گاه مناسبی‌ست. علوی‌زاده مرد سه گله این رقابت‌هاست.

در امید گناوه فرمان به دست حسین عبدالهی‌ست. عبدالهی عطای بزرگسالان را به لقایش بخشیده است و در رده‌های سنی هوشیار عمل می‌کند. این تیم با نوجوانان در لیگ برتر کشور است و در جوانان هم سال گذشته به لیگ برتر استان صعود کرد. امید با جذب چند بازیکن فصل پیش پاس بندرسازان قصد دارد در همین سال نخست عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. سید امیرحسین موسوی و محمدامین حسینی دو بازیکن خلاقی هستند که عبدالهی برای فتح دروازه رقیبان بر روی گلزنی این دو حساب ویژه باز کرده است. این تیم در دیگر نقاط زمین هم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است. امید در هفته اول ۴ بر ۱ سیراف را شکست داد و در هفته دوم هم همین نتیجه را در مقابل پیروزی برازجان تکرار کرد تا صدرنشین لیگ شود. امیرحسین موسوی در حال حاضر با ۴ گل بهترین گلزن امید و این رقابت‌هاست. بهادر عربزاده، محمدامین حسینی، علی گره و محمد پورسلیم هم دیگر گلزنان این تیم هستند.

پارس برازجان امسال دو دستی تحویل اصغر ایمان‌نژاد شد. ایمان‌نژاد مربی جوانی‌ست که سابقه مربی‌گری در لیگ برتر فوتبال بزرگسال استان را هم دارد. ایمان‌نژاد دو هفته خوب را پشت سر گذاشته است و با دو پیروزی در صف مدعیان است. این تیم در بازی اول ۴ بر ۲ فجر صبا را در برازجان شکست داد و در هفته دوم هم از جم با سه امتیاز برگشت. پارس با شکست ۳ بر ۱متجمع گاز پارس جنوبی در مکان دوم جدول ایستاد. در این تیم علی‌رضا مختاری در درون دروازه خیال مربیان را راحت کرده است. علیرضا حیدری و ابراهیم کمالی هم در خط هافبک می‌دانند چگونه تیم را آرام و حمله‌ور کنند. ابراهیم کمالی در این تیم تا کنون دو گل زده است. رضا پاو، حمیدرضا اکبری، علی‌رضا حیدری، رضا نژادخواه و محمد بهزادی دیگر گلزنان این تیم هستند.

پیروزی برازجان و مهدی پایدار مانند گذشته مدعی نیستند ولی هم‌چنان در ردیف تیم‌های خوب لیگ هستند. این تیم در میانه زمین خود عباس حسینی را دارد. حسینی برگ برنده این تیم است. پیروزی از دو بازی صاحب یک امتیاز شده است. این تیم در بازی اول با گلی که عباس حسینی به ثمر رساند در آبدان با توحید مساوی کرد ولی در برازجان ابتدا با گل علی باقرزاده در مقابل امید گناوه پیش افتاد اما در نهایت ۴ گل دریافت کرد.

سیراف کنگان امسال پا به لیگ برتر گذاشته است. این تیم با محمد اندرم به دنبال ماندگاری در لیگ است. سیراف در درون دروازه مشکل دارد و نقطه قوت این تیم هم حسین نام‌آور است. سیراف در بازی اول ۴ بر ۱ مغلوب امید گناوه شد. تنها گل این تیم را حسین نام‌آور به ثمر رساند و در بازی دوم هم نوید زارعی برای این تیم گلزنی کرد. سیراف در بازی دوم میزبان بود ولی ۲ بر ۱ مغلوب کارگر بنه‌گز شد.

عباس تاجیک هم‌چنان سکان‌دار توحید آبدان است. تاجیک در فصل گذشته شروع خوبی با توحید داشت اما به مرور از دو تیم بالای جدول جدا شد. نماینده آبدان در این فصل چشمانش را به ساق محمدرضا توکلی و صادق رزاقی‌نیا در خط هافبک دوخته است. در این تیم علی فیصلی‌پور باید ناآرام باشد تا آرامش بر توحید حاکم شود. توحید یک بار به میدان رفته است. حاصل بازی این تیم در مقابل پیروزی برازجان نتیجه مساوی ۱ بر ۱ بود. تنها گل این تیم را محمدرضا توکلی به ثمر رسانده است.

نام امید اهرم و حیدر گرامی با هم گرهی ناگسستنی خورده است. دار و ندار این تیم گرامی‌ست و در نبود گرامی به احتمال فراوان باید اهرم با نام امید خداحافظی کند. گرامی در این فصل دل‌خوش به محمدجواد مرادی‌است. مربی باتجربه امید از مرادی در نقاط مختلف زمین استفاده می‌کند. در این تیم محمدمهدی جمهیری هم حضور دارد و کادرفنی امید، امید زیادی به گلزنی این بازیکن دارند. این تیم در مقابل فجر بوشهر بدون گل به کار خود خاتمه داده است.

جم همچنان یک نماینده در لیگ برتر دارد. مجتمع گاز پارس جنوبی سال‌ها زیر سایه پارس جنوبی بوده است ولی مبارک صیداوی این تیم را رها نکرد و در این فصل به دنبال نتایج بهتری‌ست. وزنه قابل اعتماد خط دفاعی مجتمع  را باید مهدی بهامین دانست. بازیکن باهوشی که ماموریت ویژه آن نظم در خط دفاعی‌ست. مجتمع دو بازی انجام داده است. در خط هافبک حسام غلامیان و محمدمهدی علی‌زاده کار سختی دارند. این دو باید رضا منفرد را برای گلزنی آماده کنند. کار سختی که تا پایان هفته دوم از انجام آن عاجز بوده‌اند. نماینده جم در بنه‌گز ۲ بر صفر مغلوب کارگر شد و در جم هم ۳ بر ۱ نتیجه را به پارس برازجان واگذار کرد. یزدان غلامی تنها گلزن این تیم است.

صیداوی سرمربی جم از قضاوت داوران دیری گلایه شدید دارد و تهدید کرد در صورت ادامه چنین قضاوت‌هایی قید مسابقات را خواهد زد. سرمربی جم می‌گوید: داور هم در قضاوت مشکل دارد و هم در اخلاق ورزشی و این دو با هم برای نابود کردن هر تیمی با هر ساختار قدرتمندی کافی‌ست. قضاوت ضعیف را می‌توان تحمل کرد اما اخلاق بد و غیرمسئولانه داور غیر قابل تحمل است.

فجر صبا بوشهر امسال با ابوالفضل تفضلی به دنبال تجربه جدیدی‌ست. تفضلی که در شاهین با مسعود احمدی همکاری داشت حالا قصد دارد در فجر صبا روند جدیدی را به وجود آورد. در این تیم علی تکین و ابوالفضل پولادی باید نتایج را تغییر دهند. تکین تکیه‌گاه خط حمله فجر در این مسابقات است و تفضلی روی پاس‌های این بازیکن حساب باز کرده است. در خط حمله ابوالفضل پولادی بازیکن شش دانگی‌ست که در آینده از او بیشتر خواهیم شنید. این بازیکن برگ برنده فجر در این مسابقات است. فجر در هفته اول ۴ بر ۲ مغلوب پارس برازجان شد و در هفته دوم هم که میزبان امید اهرم بود در دیداری بدون گل یک امتیاز به دست آورد. تکین و پولادی گلزنان فجر تا هفته دوم بوده‌اند.

 

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *