امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تنگ‌زرد فرمان را از سکان گرفت/ خورموج دیلم را به خطر نزدیک کرد

یاران سبز_ مرتضی خضری: هفته نهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر با انجام شش دیدار به پایان رسید. وحدت پدیده بوشهر در هفته نهم به دیدار پرسپولیس نوین برازجان رفت. پرسپولیس در این فصل هم‌چنان در انتهای جدول قرار دارد. وحدت در این دیدار ۳ بر صفر به پیروزی رسید تا صدرنشینی را از دست ندهد. به فاصله یک امتیازی وحدت پدیده تیمی به نام استقلال بنه‌گز قرار دارد. آبی‌های بنه گز هم در این هفته پیروز بودند. این تیم ۳ بر صفر شاهین چغادک را شکست داد. پیام آخرین تیم جدول رده‌بندی‌ست. نماینده چغادک در این هفته هم شکست خود و در انتهای جدول باقی ماند. این تیم که میزبان جام جم بود ۲ بر ۱ مغلوب شد. در خورموج سرخ‌های دیلم و خوذموج به دیدار هم رفتند. حاصل این دیدار ۳ امتیاز برای خورموج بود. شاگردان عبدلی بحری ۲ بر ۱ پیروز شدند. آبی پوشان تنگ‌زرد و سکان بوشهر یکی از بازی‌های خوب این هفته را انجام دادند. در این دیدار اصغر صیادی و شاگردانش ۲ بر ۱ به پیروزی دست یافتند. تنها مساوی هفته را هم سیراف کنگان و سپاهان بوشهر انجام دادند. سیراف در روزی که فرصت‌های فراوانی را از دست داد با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد.

شاگردان مهدی قنبری در وحدت پدیده فرصت سرخاراندن هم به پرسپولیس نوین ندادند و در نهایت ۳ بر صفر پیروز شدند. در نیمه نخست میزبان علی‌رغم حملات زیاد نتوانست به گل برسد ولی در نیمه دوم حرکت رسول پورآزاد در درون محوطه جریمه حریف باعث شد تا با خطا متوقف شود. زاهدی‌فرد داور سرشناس برازجانی هم که قضاوت این بازی را به عهده داشت نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را رضا فرهمند به گل تبدیل کرد. سروش چغادکی هم در این دیدار گلزنی کرد. چغادکی از روی یک ضربه آزاد مستقیم وحدت را به گل رساند. حملات بازیکنان وحدت منجر به دومین ضربه پنالتی هم شد که این ضربه را فرهمند به گل تبدیل کرد. در این بازی علی جامعی، علی شاکر و رسول پورآزاد فرصت‌های مناسبی از دست دادند.

آبی‌پوشان تنگ زرد و سکان بوشهر مهم‌ترین بازی هفته را انجام دادند. این بازی ۲ بر ۱ شد تا تنگ زرد به مکان سوم جدول برسد. وقتی مجتبی امجدی در مصاف تک به تک کاری از پیش نبرد، شاگردان رضا نظرزاده هم دروازه خالی را نتوانستند باز کنند. در نیمه نخست سکان از روی نقطه پنالتی به گل رسید ولی حمید عبدویی در دقیقه ۳۵ از روی ضربه آزاد مستقیم بازی را مساوی کرد. در نیمه دوم تنگ زرد برای رسیدن به گل فشار بیشتری بر روی دروازه سکان آورد و با ضربه مصیب ورزندی به گل رسید و پیروز حساس‌ترین بازی هفته شد.  جواد قائدی در خط دفاعی تنگ زرد روز خوبی را سپری کرد. در خط هافبک این تیم هم حمید عبدویی و حسن‌زاده خوب بودند.

پرسپولیس خورموج و دیلم در این هفته رو در روی هم قرار گرفتند. پرسپولیس دیلم بعد از روزهای خوب در هفته‌های ابتدایی حالا هفته به هفته به انتهای جدول نزدیک می‌شود. نماینده دیلم در این هفته ۲ بر ۱ مغلوب خورموج شد. در این بازی شاگردان رضا عبدلی بحری خوب شروع کردند اما به مرور دیلم بر بازی مسلط شد و به گل هم رسید اما این گل تا پایان نیمه نخست هم پا بر جا نبود و با ضربه علی فقیهی پاسخ گرفت. در نیمه دوم پرسپولیس خورموج برتر بود و از این برتری هم نتیجه گرفت. مرتضی عبدلی بحری زننده گل دوم خورموج بود.

استقلال بنه‌گز قصد ندارد یقه وحدت را رها کند. این تیم در هفته نهم شاهین چغادک را با ۳ گل شکست داد. مجید حیدری و شاگردانش در یک بازی برتر به پیروزی رسیدند. بازیکنان استقلال در نیمه نخست چند فرصت مناسب را از دست دادند ولی بدون گل به رختکن نرفتند. علی رفعت زننده گل نخست استقلال در این دیدار بود. در نیمه دوم حملات استقلال دو گل داشت. ابتدا مهران پورمند آبی‌ها را صاحب گل کرد و سپس حمید بهادر تیر خلاص را زد.

جام جم در چغادک موفق به کسب سه امتیاز شد. شاگردان اکبر اختیاری آخرین تیم جدول را در چغادک ۲ بر ۱ شکست دادند. پیام با این شکست در انتهای جدول باقی ماند. بازیکنان پیام در این دیدار دو بار دروازه جم را به شدت تهدید کردند ولی سنگربان جم نگذاشت میزبان طعم گل را بچشد. در ادامه علی غلامی یکی از بهترین گلزنان لیگ اولین گل مهمان را به ثمر رساند. در نیمه دوم باز هم پیام برتر بود ولی این‌بار هم مهمان به گل رسید. حرکت علی‌رضا موذنی و فرار مصیب بهامین باعث شد تا خط دفاعی پیام این بازیکن را با خطا متوقف کند. این خطا یک ضربه پنالتی را به دنبال داشت. ضربه پنالتی را سیدعلی موسوی به گل تبدیل کرد. پیام بعد از این گل حملات زیادی انجام داد و بالاخره با ضربه مصطفی انصاری به گل رسید. این تیم شانس داشت تا یک امتیاز بگیرد اما دقت بازیکنان پیام برای امتیاز کافی نبود.

در این بازی میثم بهامین، مهی عمرانی و سجاد فکریه از بهترین‌های زمین بودند.

تنها مساوی هفته را هم دو تیم سیراف کنگان و سپاهان بوشهر انجام دادند. در این بازی سپاهان از اندک موقعیت‌های خود به گل رسید ولی عباس سماچی بازی را در نیمه نخست مساوی کرد. در نیمه دوم احسان رحیمی برای رسیدن سیراف به سه امتیاز حملات تیمش را بیشتر کرد و بالاخره با ضربه اسحاق چوری به گل رسید اما این گل هم پایدار نبود و در وقت‌های اضافی پاسخ گرفت تا تنها مساوی هفته هم رقم بخورد.

پست های مرتبط

1 نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *