امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حسام منصوری‌مطلق برای جلوگیری از زمین‌خواری همه را جمع کرد

یاران سبز_ مرتضی خضری: شهرداری بندر گناوه در ماجرای ساخت و سازهای بدون مجوز چشمی برای دیدن ندارد. دور و بر گناوه ساخت و سازهای بدون مجوز در حال انجام است؛ البته این ساخت و سازها در درون شهر هم دست کمی از حومه شهر ندارد. حسام منصوری‌مطلق معاون عمرانی فرمانداری گناوه از ساخت و سازهای بدون مجوز و زمین‌خواری در محدوده خور مرده شور با حضور طاهری معاون شهرداری و کرامت جوکار رئیس اداره منابع آب گناوه و دیلم بازدید میدانی انجام داد. این بازدیدها منصوری‌مطلق را وادار کرد تا کمیسیون صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را در سالن اجتماعات فرمانداری گناوه برگزار کند.

افرادی با برنامه در درون خور مرده‌شور به ادارات زمین بخشیده‌اند. این بذل و بخشش با طمع بسیاری همراه است. زمین‌هایی که آینده گناوه برای رسیدن به چشم اندازی زیبا به آنها بستگی دارد مورد طمع زمین‌خواران قرار گرفته است. این موضوع اگر در دستور جدی کار شهرداری و دیگر دستگاه‌های امنیتی و نظارتی قرار نگیرد مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گناوه به دنبال بازدید از خور مرده‌شور گناوه و عدم نظارت شهرداری بندرگناوه، گفت: در محدوده قانونی شهر گناوه زمین‌خواری اتفاق افتاده است و ساخت و سازهای بدون مجوز انجام می‌شود. گشت اجراییات شهرداری جواب‌گوی نظارت بر شهر نیست و باید تقویت شود و تا زمانی که شهرداری گناوه املاک خود را ممیزی نکند این روند ادامه پیدا خواهد کرد. تا زمانی که در حوزه صنعتی، تجاری و مسکونی تمام املاک شهرداری مشخص نشود امکان نظارت دقیق روی املاک وجود ندارد.

اگر شهرداری دارای اجراییات قوی‌ست چرا در محدوده شمال خور مرده شور ساخت و سازهای بدون مجوز انجام می‌شود؟

منصوری مطلق به موضوع بازار ماهی فروشان و بازار سیف نیز اشاره کرد و بیان داشت: بازار ماهی فروشان در حریم رودخانه است ولی ستاد اجرایی فرمان امام سند گرفته است. این دستگاه از کجا استعلام گرفته است و چرا آب منطقه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است؟ شمال گناوه از دست دستگاه‌های دولتی خارج شده است و باید فکری به حال این موضوع شود.

و اما در مورد بازار سیف، نقشه هوایی  سازمان نقشه‌برداری کل کشور در سال ۴۲ و سال ۷۳ و سال ۹۰ مکان بازار سیف مربوط به پلاک ۱۲۰۰ را مشخص کرده است ولی اسناد را از قسمت اصلی برداشته و در جنوب زمین تصرف کرده‌اند. اکثر مسئولین می‌دانند اما تعدادی هم‌کاری می‌کنند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *