امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وحدت پدیده و آخرین مشق قهرمانی

یاران سبز_ مرتضی خضری: هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر با انجام پنج بازی به اتمام رسید. وحدت پدیده بوشهر به پیام چغادک رحم نکرد و این تیم را با شش گل در هم کوبید. سپاهان بوشهر در این فصل نتایجی عجیب به دست آورده است. این هفته هم فوتبال این تیم یک نتیجه دور از انتظار را رقم زد. شاگردان سعید مسیگر ۴ بر صفر استقلال بنه‌گز را شکست دادند تا وحدت پدیده بوشهر در صدر جدول آخرین نت‌های قهرمانی را تنظیم کند. رضا نظرزاده هم در این هفته خوب فرمان داد. سکاندار سکان با پیروزی ۳ بر صفر در مقابل پرسپولیس خورموج هفته خوبی داشت. جام جم در ورزشگاه شی‌تُل جم ۳ بر ۱ به سیراف باخت تا چهار هفته پایانی برای این تیم جهنمی شود. آبی‌پوشان تنگ‌زرد با مساوی در مقابل آخرین تیم جدول رده‌بندی مکان سوم جدول را برای خود حفظ کردند. این تیم که میزبان پرسپولیس نوین برازجان بود به نتیجه مساوی ۱ بر ۱ بسنده کرد. این نتیجه نه به کار آبی‌ها آمد و نه دردی از سرخ‌ها دوا کرد.

***

سکان در قافله میانه جدول برای خروج اضطراری از وضعیت قرمز محکوم به پیروزی در مقابل پرسپولیس خورموج بود. نتیجه‌ای غیر از پیروزی، نظرزاده و شاگردانش را در گرداب انتهای جدول به دام می‌انداخت. در این بازی باز هم نظرزاده فریادش از داوری به آسمان رفت اما بازی خوب عرفان داوودی سه امتیاز را به نماینده بوشهر تقدیم کرد. داوودی، عالی‌پور و ملک‌زاده گلزن‌های سکان در این دیدار بودند. پرسپولیس در این دیدار موفق به گلزنی نشد ولی فوتبال مرتضی زارعی بهترین یادگار این بازی بود.

و اما صحبت‌های رضا عبدلی بحری هم در پایان بازی جالب بود. مرد همه کاره سرخ‌های خورموجی، گفت: داور هم نگذاشت ما گل بزنیم و هم اجازه داد تا حریف گل بزند. داور بهترین بازیکن حریف بود. نمی‌دانم فریادمان را باید کجا بزنیم که به گوش هیات فوتبال برسد.

***

در جم کار جام جم یک سره شد. تنها نماینده جم در لیگ برتر فوتبال استان در چهار هفته به پایان مسابقات چالش جدی دارد. این تیم در جمع چهار تیم انتهایی جدول است. چهار تیمی که سه تای آنها باید از لیگ جدا شوند. جام جم در خانه و در حالی که با گل دقیقه یک بهادر عباسی پیش افتاده بود سه بر یک مغلوب سیراف شد. اکبر اختیاری و تیمش حالا باید به فکر راهی برای ماندن در لیگ باشند.

در این دیدار سیراف خیلی زود گل را دریافت کرد ولی مسعود خیاط و اسحاق چوری در همان نیمه اول نتیجه را تغییر دادند. در نیمه دوم علی‌رضا طاهری‌پور بازیکن جوان سیراف گل سوم این تیم را هم به ثمر رساند. سیراف بیش از یک ماه‌ست با مشکلات مالی دست به گریبان است و تمرینات این تیم تعطیل است.

در این بازی اکبر اختیاری از روی سکو دستور می‌داد. سرمربی جم که از عملکرد هیات فوتبال جم و استان در قبال جریمه‌ها و محرومیت‌های سنگین اعتراض داشت، گفت: به نظر می‌رسد هیات فوتبال جم و هیات فوتبال استان بوشهر علاقه‌ای به ماندن ما در لیگ ندارند و مقدمات حذف ما را چیده‌اند. این داوری‌ها گواه همین موضوع‌ست.

***

وحدت پدیده بوشهر در یک بازی برتر بهترین نتیجه هفته را به دست آورد. در نیمه نخست این بازی شاگردان قنبری یک بار به گل رسیدند. این گل را علی شاکردرگاه به ثمر رساند. در نیمه دوم پیام تماشاگر برنامه‌های وحدت بود. پنج گل در نیمه دوم بار دیگر چغادک را در شرایط سقوط برد. در نیمه دوم علی جامعی ستاره بازی بود و سه بار موفق به گلزنی شد. سروش چغادکی و شاکردرگاه هم دیگر گل‌های میزبان را در نیمه دوم به ثمر رساندند.

مهدی قنبری در پایان بازی گفت: از نتیجه به دست آمده خوشحالم ولی این‌که ما شش گل از روی کارهای تمرین شده و تاکتیکی زده‌ایم ارزش بسیار بالایی دارد. در کار تیمی خیلی موقعیت ایجاد کردیم و روز بسیار خوبی داشتیم.

***

سپاهان بوشهر تیمی را متوقف کرد که امید به قهرمانی داشت. استقلال بنه‌گز در دامی که سعید مسیگر و شاگردانش پهن کرده بودند به دام افتاد. استقلال در این بازی توپ را در اختیار داشت ولی گل‌ها به نام سپاهان نوشته شد. در نیمه نخست علی آلبوغبیش دو گل زد تا ستاره زمین باشد. سهم سپاهان در نیمه دوم هم دو گل بود. آلبوغبیش که انگیزه بسیار خوبی در این بازی داشت گل سوم سپاهان را هم به ثمر رساند. تیر خلاص این بازی را هم حسین خلیلی زد.

آلبوغبیش ستاره این بازی بود ولی فوتبال فرهاد سعیدی، فاضل محمدی و سعید شنبدی هم چشم نواز بود.

***

در برازجان دو تیم دشتستانی امتیازها را تقسیم کردند. این تقسیم امتیاز دردی از دردهای پرسپولیس نوین را درمان نکرد. آبی‌پوشان تنگ زرد و پرسپولیس نوین برازجان با مساوی یک بر یک تنها مساوی هفته را ثبت کردند. این نتیجه یک پله پرسپولیس نوین را بالا برد ولی رنگ امید برای ماندن این تیم در لیگ بی‌رنگ است.

 

 

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *