امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

فوتبال زیر ده ساله‌های استان بوشهر

یاران سبز_ مرتضی خضری: در فوتبال آموزش کلاس اولی‌ها بسیار سخت است. مربیانی که زیر ده ساله‌ها را تر و خشک می‌کنند بنای آینده را گذاشته‌اند. در همایش مدارس فوتبال ۳۱ مدرسه فوتبال از سراسر استان حضور داشتند. ترافیک مدارس فوتبال در بوشهر بود جایی که تیم‌های لیان خلیج فارس، پاس جوان، تلاش، نام‌آوران، کوشا، جنوب جوان، آیندگان، سپاهان، پارس جنوبی، ایرانیان، اکباتان، پارس خلیج فارس، پرسپولیس، جم، ستارگان و فولاد حضور داشتند. پارسه، شهباز و امید نمایندگان گناوه در مسابقات زیر ده سال مدارس فوتبال استان بودند. خورموج هم در این مسابقات نماینده داشت. ایرانجوان، شهباز و آیندگان خورموج نماینده دشتی در مسابقات بودند. استقلال، سهند و سپاهان هم از عالی‌شهر آمده بودند. هیات فوتبال ریز بالاخره ریز را در فوتبال استان جا داد. ریزی‌ها با تیمی که مدیریت آن را هیات فوتبال ریز به عهده داشت وارد همایش شدند. از شمالی‌ترین شهر استان شاهین و شاهد دیلم پا به همایش گذاشتند. پارس جنوبی جم نماینده جم در این مسابقات بود. برازجان با پارس، کنگان با ایرانجوان و آب‌پخش با پارس راهی مسابقات شدند.

در ابتدای همایش مدارس فوتبال استان بوشهر معماری مسئول کمیته  استعدادیابی و جوانان، آینده فوتبال استان بوشهر را روشن ارزیابی کرد و در این روشنی محمد نجفی را مهم‌ترین عامل دانست. محمد نجفی رئیس هیات فوتبال استان بوشهر هم از تلاشی فراگیر و هدفمند در هیات فوتبال استان بوشهر خبر داد.

در این مراسم از عکاسانی که در سال ۹۷ صحنه‌های فوتبال را ثبت و ضبط کردند نیز تقدیر شد؛ البته تعدادی از عکاسان هم حضور نداشتند و یا در لیست نبودند.

مسابقات مدارس فوتبال زیر ده سال استان بوشهر با انجام رژه تیم‌ها آغاز شد. این مسابقات هم‌زمان در زمین شماره یک، دو و سه انجام شد.

قضاوت مسابقات را داوران مرد و زن به عهده داشتند.

و اما موضوع مهمی که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت نحوه برخورد بسیاری از مربیان با فوتبال آموزان زیر ده سال است. مربیان از همین حالا تفکراتی نتیجه‌گرا را دنبال می‌کنند. در هنگاه دریافت گل و حرکات اشتباه از بازیکنان خردسال، مربیان پرخاشگر می‌شوند.

علی احمدی‌پور روابط عمومی هیات فوتبال استان بوشهر روز سختی داشت و پر جنب و جوش بود.

پست های مرتبط

1 نظر

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *